מקבץ לינקים לסופ"ש

עוד ערימת לינקים נפרקת:

1. ביום שלישי הקרוב, ב-25 במרץ, בשעה 19:00 בגלריה זהזהזה בערבות נמל תל אביב יתקיים דיון על כל פעולות "הנאה בזיקה" ועל נושאים אחרים. נעמה ריבה, טליה מרגלית, טלי וקסלר ועבדכם. כל הפרטים כאן באתר הגלריה וכאן בפייסבוק. אנא הירשמו מראש.

2. לאלו מכם שמעוניינים לנסוע במאי לברלין לסדנה על קיימות בישראל ובגרמניה (כולל מימון) – הלינק הזה עשוי לעניין אתכם.

3. ועוד ארוע אחד שמומלץ לרשום ביומנים. ב-9 באפריל, יום רביעי, בשעה 15:00 בבניין ווב שבאוניברסיטת תל אביב יתקיים ארוע הפתיחה של היחידה לחקר תחבורה בראשותו של ד"ר משה גבעוני ועם הרצאת אורח של פרופ' דיוויד באניסטר מאוקספורד. מאוד מומלץ לכל מי שמתעניין בתחום. עוד פרטים כאן, ולרישום כאן.

4. ראש עיריית שיקגו החדש, רם עמנואל, ביטל בצעד פופוליסטי ושגוי את התשלום על חנייה בעיר בימי ראשון (המקביל שלהם לשבת שלנו) ברחובות העיר. סוחרי העיר נפגעו קשות כתוצאה מהמהלך שמקשה על מי שרוצה להגיע אליהם למצוא חנייה קרובה (משאב מוגבל שניתן בחינם וכו' סופו להתבזבז כמו החשמל של הסובייטים) ויצאו לשנות את רוע הגזרה ולחזור למצב שבו חנייה לא ניתנת בחינם ויש תחלופה של חונים ברחובות הראשיים.

5. כיצד לובי הרכב הפרטי האמריקאי הצליח לאסור על הולכי רגל לחצות את הרחוב.

6. ומנגד – בבריטניה יוצאים מהקיבעון ומחזירים את המרחב הציבורי החשוב ביותר – הרחובות – לבני האדם ולילדים שישחקו בהם. לא בקרוב אצלנו.

7.ואצלנו בתל אביב – הורסים גינות ומשמרים חניונים.

8. למה שלא ניקח מקום דפוק כמו קרית גת ונדפוק אותו עוד יותר? באמת, למה לא?

9. אורי אורבך, השר לענייני אזרחים ותיקים (כלומר, קשישים), טוען שצריך לחשוב על עליית משקלם באוכלוסייה ועל כך שהם צריכים מקומות עם נגישות גבוהה להליכה רגלית ועם דירות קטנות. אורבך גם אומר שלא טוב לתכנן שכונות הומוגניות לזוגות צעירים שמזדקנות במכה וקורסות. לא ברור למה הוא אומר את זה לעיתון ולא לשר השיכון, אורי אריאל, חברו למפלגה שעמל במרץ כדי שקשישי ישראל ירגישו את נחת זרועו של התכנון הקלוקל שהוא מקדם.

10. רשת הרחובות היא הבסיס לנגישות וכאן רואים את זה טוב.

11. סיפור קורע לב מנאשוויל, טנסי על הליכה של 1,000 מ'.

12. נסיים עם וידאו שמתאר כיצד לתכנן צמתים עם שבילי אופניים. מומלץ ביותר לכל מי שעוסק בתכנון הקלוקל של שבילי האופניים בתל אביב ובישראל בכלל:

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על מקבץ לינקים לסופ"ש

  1. ליאור הגיב:

    אם כבר לינקים לסדנאות, נתקלתי בזה:
    http://www.summerschoolthinkingcity.org/

    אולי מעט יקר, אבל עם אנשים רצינים כמו Zef Hemel …

  2. לרמן הגיב:

    נראה טוב. אני אהיה באותו זמן בסדנה בדלפט.

כתיבת תגובה