חוקי הנהיגה באופנוע בתל-אביב

הפוסט הזה מוקדש לכל אותם רוכבי קטנועים ואופנועים שמנסים לשפשף לי את הפגוש כשאני נוהג ברכב, או לדרוס אותי כשאני הולך ברגל.

להלן עשרת החוקים לנהיגה באופנוע (או קטנוע) בתל-אביב:

1. ברמזור אדום, כאשר המעבר מותר להולכי הרגל, התקדם כך שאתה עומד על מעבר החצייה באופן שחוסם באופן מירבי את מעבר החצייה ומכריח את הולכי הרגל להקיף אותך. מומלץ במיוחד בצמתים עמוסים בהולכי רגל, כמו דיזנגוף פינת קינג ג'ורג'. בונוס: ללחוץ על הגז כאשר הולך רגל עובר מאחוריך, ולהעיף עליו ענן זיהום מסריח במיוחד.

2. אם אתה עומד עם מספר אופנועים נוספים ברמזור אדום, תאמו התפרשות כך שתבוצע הפרעה מקסימלית להולכי הרגל לאורך כל מעבר החצייה ובתוך הצומת עצמו. בונוס: להכריח את הולכי הרגל לחצות במסלול הארוך ביותר האפשרי מצד לצד.

3. דאג שקטנוע 50 הסמ"ק שלך יפתח עוצמות רעש של מערבל בטון בזמן שהוא מאיץ מ-0 ל-10 קמ"ש.

4. סע עם הקטנוע המצ'וקמק שלך באיילון. נסה לסגור 60 קמ"ש תוך כדי התכופפות קדימה להקטנת החיכוך עם האוויר. בדוק תגובות נהגים מסביב. כביש החוף מומלץ אפילו יותר לבדיקה של נסיעה ב-50 קמ"ש.

5. אם ברשותך אופנוע כבד, שים פול גז באבן-גבירול בשלוש בלילה על-מנת לדאוג למוניטין של תל-אביב בתור עיר בלי הפסקה.

6. לעולם יש מקום לעבור בין שני רכבים גדולים ממך. אם משום מה אתה לא מצליח לעבור, צפור! גם אם אתה מנסה לעבור בין משאית לאוטובוס ברחוב קפלן, מגיעה לך זכות הקדימה.

7. זכור, האופנוען עצמו אינו פגיע מבחינה פיזית.

8. מומלץ לנסוע על מדרכות, כיכרות ושדרות, במיוחד כשיש באזור הולכי רגל רבים. הם יוכלו לנשום את הפיח המועשר של האופנוע שלך וגם לפחד מהאיש עם הקסדה. תרגיש מה זה להיות גבר. כיכר דיזנגוף (עם הרמפות) מומלצת במיוחד להקפות מסביב למזרקה.

9. נהגי המכוניות רואים אותך תמיד, גם כשאתה עוקף אותם מימין בזמן פנייה ימינה כשהם מסתכלים שמאלה על-מנת לתת זכות קדימה.

10. כאשר אתה חונה עם האופנוע על המדרכה, דאג להעמיד אותו במקום הצר ביותר האפשרי (בין פח למכונית חונה), כך שהולכי הרגל ייאלצו לרדת לכביש ולעבור מסביב.

11. חוק בונוס: ביום שתימרח/תיפצע/תיהרג בכביש, תוכל להתנחם בכך שהנהג שפגע בך (אחרי שחתכת אותו כמובן) יסבול מהרבה ניירת ובירוקרטיה (גם אם הרכב שלו לא יצטרך אפילו פחחות).

נראה לי שאני אוסיף כמה תמונות שממחישות את העניין בקרוב.

את ההשראה לקחתי מהפוסט הזה של ניצן.

כמו כן, הפוסט מוקדש גם לבלוג החביב הזה של כRובי.

ואם כבר אז תראו גם את הסרט בתחתית העמוד בלינק הזה (דרך כRובי).

פוסט זה פורסם בקטגוריה ביקורת, תאונות, תחבורה, תל-אביב. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

24 תגובות על חוקי הנהיגה באופנוע בתל-אביב

  1. נסים הגיב:

    צורת הנהיגה של נהגי הקטנועים והאופנוענים חושפת את פני החברה הישראלית.
    כמובן,שהתופעה לא שונה מהעישון במקומות ציבוריים.

  2. שגיא הגיב:

    בתור רוכב אופנוע אני מוחה, אני מתנער מאחריות ואני מאשים.

    בעולם מתוקן מרכז העיר היה ממילא סגור למכוניות ופתוח רק לאופנועים,
    במיוחד פורד פוקוס בורגני ההיטק.

    אני שורט לך את האוטו היום נשבע באמא שלי. 😈 😈

  3. לרמן הגיב:

    שגיא, עדיין לא הסברת למה יש את הצורך העצום לאופנוענים לעמוד על מעברי חצייה.
    חוצמזה, אמא שלך תצטרך לבצע חיפוש נרחב כדי למצוא את הפורד פוקוס שלי (לשעבר). אפילו גוגל לא יעזור לה.
    😯 😯

  4. מאיר הגיב:

    סחתיין עליך יואב. זה כמעט ממצה. חסרה ההתחכמות של לחתוך פינה על המדרכה במקום להמתין לירוק (המהדרין רק נוגעים עם הרגל במדרכה).

    גם לי יש קטנוע אבל התופעות שתארת מוציאות אותי מדעתי (ומוציאות לרוכבים הקצת יותר מתורבתים שם רע).

  5. לרמן הגיב:

    מאיר, אתה צודק. כמעט עלו לי על הרגל היום במעבר על מדרכה בסיבוב.

  6. פינגבאק: שווה קריאה

  7. פינגבאק: מה קורה ברשת » חוקי הנהיגה באופנוע בתל-אביב

  8. זסט הגיב:

    זה מאוד מגמתי.
    תגיד, כשאתה פותח דלת בחנייה, פונה או עוצר ללא סיבה בתפאומיות, האם אתה תמיד(!) מסתכל במראה?
    זוכר שלימדו אותך בשיעורי נהיגה להסתכל מעבר לכתף כשאתה עובר מנתיב לנתיב?
    כרוכב קטנוע ותיק מאוד (וללא שריטה טאצ' ווד) אני פשוט לא סומך עליכם, נהגי הרכב המיוזעים.
    אגב, נגע בך פעם רכב בפגוש האחורי בעת עמידה ברמזור? אולי לא תזכור את זה אבל זו אחת הסיבות מיני רבות שחשוב שהקטנוען יעמוד לפניך ברמזור (יש לאן לברוח ואתה כבר עצרת…)
    רכיבה על קטנוע זו משימת נהיגה שאינה דומה לנהיגה ברכב ולא ניתן להסביר את זה בקצרה.
    * בבנקוק למשל ברמזור אדום עומדים כ20-60 קטנועים ורק אחרי הקו הלבן ולא עליו או אחריו עומדות המכוניות ואף אחד לא צופר ולא כועס, כמות התאונות שם נמוכה מאוד ביחס לארץ ונוסעים שם לרוב בלי קסדה…
    יש פה בעיה תרבותית אבל הקטנוענים (חלקם) הם לא שורש הבעיה…

  9. לרמן הגיב:

    אני מסכים איתך לפחות בדבר אחד, גם אני לא סומך על הנהגים האחרים בכביש (ובטח לא על נהגי המוניות).יש לי הרגשה שרוכבי האופנועים (חלקם) מנסים לפעמים להתאבד בצורה שהם נוהגים. לגבי בנגקוק, יש לך את הסטטיסטיקה של התאונות שם?

  10. סגל הגיב:

    טוב, מצד אחד גם אני לא סובל קטנועים, והם מביאים לי את הסעיף גם כשאני
    מנסה לחצות את הכביש, וגם כשאני נוהג ברכבי והם מנסים בכוח להתאבד לי
    על הרכב. אבל כמובן שיש צד שני – כל עוד אין פתרונות אורבניים חכמים (או יותר
    נכון בסיסיים) הן לבעיית החנייה והן לבעיית עומסי התנועה, הקטנועים הם אלה
    שמצמצמים את ממדי הבעייה. תחשוב שכל רוכבי הקטנועים היו נוסעים ברכב.
    כמה זמן היה לוקח לך לצאת מהעיר ולהגיע לפ"ת בבוקר???

  11. לרמן הגיב:

    ועדיין, כשאני רואה אופנוע בא מולי על המדרכה, בא לי לקחת לום ולדפוק לאופנוען בראש.

  12. דעה אחרת הגיב:

    הטור הכי אנטי עירוני שראיתי. רוכבי קטנועים הם מל"ו צדיקים. בזכות מוכנותם להסתכן הם חוסכים זיהום אוויר (שלהם ובעיקר של נהגי שאר המכוניות כשהם מקטינים להם את הפקקים) וחוסכים לעיר שטחי חניה עצומים, דוגמת "שטחי הפנאי והבילוי" שעשו בשוק הסיטונאי או מונומנטים אחרים באדיבות "אחוזת החוף". צריך לסמן בת"א שטח לאופנועים בכל צומת מרומזר לפני המכוניות.

  13. לרמן הגיב:

    ללא ספק כל אופנוען זכאי לעיטור אורבני של כבוד. במיוחד אלה שחותכים דרך כיכר דיזנגוף, רחבת הסינמטק, גן העצמאות והטיילת. הם במיוחד מוסיפים לאורבניות של המקומות האלה עם העשן והרעש שלהם. בזכות מוכנותם של רוכבי האופנועים לדרוס את השטח של הולכי הרגל העיר נעשית מקום נעים יותר לשהות בו.

  14. דן הגיב:

    אכן טור אנטי עירוני, אני מסכים עם "דעה אחרת". כל אחד מהחוקים הללו חלים גם על נהגי הרכב הפרטי, תראה לי נהג אחד שלא חוסם מעברי חציה בכל צומת וצומת. בתור רוכב אופניים אני חש קרבה יותר לרוכבי האופנוע וחש שותפות גורל אתם הרבה יותר מאשר סכנה – בכביש, אם אתה לא נמצא בתוך רכב, אתה חש סכנה אמיתית ומוחשית כל הזמן והיא לא נובעת מרוכבי הדו-גלגלי. בנוסף, דווקא המכוניות הן אלו שדורסות את שטח הולכי הרגל: מדרכות הרוסות שהפכו למגרשי חניה הן עדות חיה לכך.

  15. לרמן הגיב:

    דן, הפוסט נוסח מנקודת מבט אישית על הדך שחלק מהאופנועים מתנהלים בה בעיר. כמובן, שכלי הרכב הפרטיים מזיקים לעיר אפילו יותר. אני מנסח מספר פוסטים בנושא הזה לגבי שלוב אמצעי התחבורה השונים בעיר, ובעיקר חיזוק מעמדו של הולך הרגל ואחריו אמצעי התחבורה שאינם מבוססי רכב פרטי.

  16. אמיר הגיב:

    כל כך נכון. התיאוריה שלי אומרת שרוב האופנוענים מפסיקים לרכוב אחרי התאונה הראשונה (זה מדהים, כל החמישה שהכרתי, בינתיים) בגלל הבושה הכרוכה בלהבין שהם נפצעו באשמתם שלהם. במיוחד אחרי שהבטיחו לאמא הפולנייה שלהם שום דבר לא יקרה ושהם מאוד זהירים:).

    מידע מעניין בנושא יש כאן, אגב.

  17. כRובי הגיב:

    בטח תזדהה עם הדברים הבאים שכתב ג'רמי קלרקסון (מ"טופגיר" ) על דו גלגלי השבוע:
    http://kruvlog.blogli.co.il/archives/378

    :mrgreen:

  18. לרמן הגיב:

    זו הביקורת הכי טובה שקראתי על שימוש באופנוע (כלומר, קטנוע).

  19. באבא הגיב:

    חוקי הנהיגה באופנוע בתל אביב הם רק קצה הקרחון של 'חוקי הנהיגה בכלל,במדינת ישראחלם'.מבלי להכנס למיטה הגוססת הזו,אומר רק זאת : אילו רק יכולנו להפוך את הקערה על פיה למחוק הכל ולהתחיל מחדש,הייתי מחייב כל נהג בפוטנציה,כתנאי קבלה לבי"ס לנהיגה 4 גלגלית,לעבור סטאג' והכנה מיקדמית של שנתיים: מגיל 15 עד 16 באופניים בכבישי העיר ולא על מידרכותיה ומגיל 16 ועד 17 על אופנוע 125 סמ"ק.רך לאחר מבחני הסמכה בכלים הדו גלגליים,יוכל לגשת ללימוד נהיגה 4 גלגלית.לאחר 3-4 דורות כאלה,תהיה הפחתה משמעותית (50-60 אחוז) בתאונות הדרכים של כל כלי הרכב.יגבר השימוש ברכב דו גלגלי,יגבר הפירגון בכביש ואולי גם באתרים נוספים בארצנו ההזויה…לא אני המצאתי זאת.מספיק להתבונן בצמתים סואנים בני 6 נתיבים ויותר מכל צד ו ב ל ת י מרומזרים,כמו ברומא או בהוצ'ימין (סייגון לשעבר),כמו בהרבה מגה-ערים באירופה או יפן…רוכב ישראלי שנקלע לשם בפעם הראשונה,לא יכול להאמין למראה עיניו…איזה פירגון הדדי,איזה כבוד איזו התחשבות הדדית וכל זאת למה ???
    כי שלא כאצלנו בישראחלם,שם,כמעט כל נהג 4 גלגלי היה בעברו כנער,רוכב דו גלגלי (רבים מהם גם משלבים זאת בבגרותם),כך שאין מצב שחולה הגה מצוי, לא ידע ויחוש היטב מה זה רוכב דו גלגלי וכאן ההבדל הגדול.איני משלה עצמי שזה ההבדל היחידי,אך אם נתחיל מכאן יבוא גם היתר,גם מבלי להגיע באמת לרמתו הסוציו-כלכלית של ה'עולם הראשון',שם הדברים עוד יותר ברורים כי כמעט לכל אחד יש גם מכונית וגם אופנוע-קטנוע-אופניים והמצאותו בכל אחד מרכבים אלו היא רק שאלה של נוחיות ולא מפגן מצ'ואיסטי-השרדותי כמקובל אצלנו.

  20. באבא הגיב:

    בטוקיו קיים חוק שמי שאין לו מקום פרטי לחניית רכב,אינו רשאי לקנות רכב. אז סימפל אס דאט.נראה אותכם מעבירים חוק כזה בתל אביב ואחרי חודש לקיומו כאשר מספר הדו-גלגליים יעלה בטור גיאומטרי – תבינו עד כמה אתם טועים בראיתכם המעוותת.

  21. יובל הגיב:

    מה עירוני באנשים באנשים שלא יודעים לנהוג?

  22. פינגבאק: ברוכים הבאים קוראי TimeOut | עוד בלוג תל-אביבי

  23. פינגבאק: מסתבר שרוכבי האופנועים בברצלונה אינם נכים | עוד בלוג תל-אביבי

  24. עידן הגיב:

    אני מתתת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s