עיריית תל-אביב מתכבדת להזמינכם לחנות על כל מדרכות העיר

במסגרת שלטונו של הרכב הפרטי במדיניות התכנון העירונית, עיריית תל-אביב החליטה להמשיך ולהעמיק את אחיזתו של הרכב הפרטי בעיר, גם במחיר של הריסתה הסופית של העיר עצמה והחרבתו של המרקם העירוני כולו. לפני מספר חודשים העירייה החלה לאפשר למכוניות בעלות תו חנייה לשהות על מדרכות העיר בלילה ובסופי השבוע ללא הגבלה. בית המשפט העליון קבע כי גם למכוניות שאינן בעלות תו חניייה אזורי מותר במקרה כזה לשהות על מדרכות העיר בלילה ובסופי שבוע במסגרת השוויון למכוניות בפני החוק. לפיכך, כיום בפועל בשעות הערב והלילה ובמהלך סופי השבוע החנייה של מכוניות על מדרכות העיר כולן מתאפשרת באין מפריע. הרעיון שעומד בבסיס האפשור של חנייה חופשית על מדרכות הוא לבסס עוד יותר את מעמדו העליון של הרכב הפרטי כשליט העירוני תוך דחיקתם של אמצעי תחבורה גמישים יותר כמו אופניים ורגליים עד כדי ביטול כל אפשרות להשתמש בהם לטובת תנועה בעיר.

אני מתכבד להביא בפניכם ציטוט של ראש עיריית הרכב הפרטי, רון חולדאי, ממרץ 1999 (שכבר הופיע בפוסט כאן על תרומתו של רון חולדאי למדרכות העיר):

""כבודו רוצה להחזיר את המדרכות לתושבי תל-אביב. כבודו אמר את זה, כבודו כתב את זה, והגברת הניכבדה, שעומדת מולו, יודעת את זה. אבל, אנחנו חיים בתוך עמנו, ויש לנו בעייה שמיספר כח-האדם לאכיפה, יכולת היציאה למכרז על נושא גרירה, מימוש תוכנית התחבורה הכוללת, שנועדה לתת תחליפים ובהתאם. ואם חברי-המועצה הנכבדים ישתפו איתנו פעולה, במיסגרת בנייתה והגשמתה של תוכנית התחבורה, שעליה אנו שוקדים כרגע, הרי נגיע, בסופו-של-דבר, לכך, שהמדרכות יחזרו לבעליהן החוקיים, קרי, הולכי רגל."

רון חולדאי, לאחר שתקע את תוכניות הרכבת הקלה באמצעות התעקשות על סלילה תת-קרקעית ובנוסף סרב לאפשר הגדלה של רשת הנת"צים בתל-אביב, משלים את תוכניתו לחנק העיר ע"י מכוניות באמצעות מתן חלקת האדמה האחרונה של הולכי הרגל (וגם רוכבי האופניים) לכלים הכי לא יעילים לתחבורה עירונית – למכוניות. אחרי זה רון חולדאי יבכה על כך שאין תחבורה ציבורית (בגלל שהוא מתנגד לקיומה), ויספר על כך שהוא עושה שבילי אופניים (גם על זה כבר הורחב) ויספר מעשיות על "סופו של עידן הרכב הפרטי" בעוד הוא עצמו עושה כל מה שהוא יכול על-מנת לדחוף את כולם לתוך רכבים פרטיים ולהעמיק את התלות של תושבי העיר במכוניותיהם. בסוף, חולדאי יזמר את הג'ינגל שלו "אין לי סמכויות, אין לי סמכויות" ויתעלם מהעובדה שיש לו סמכויות ושהוא משתמש בהן היטב כדי להגדיל, להעצים ולבסס את שלטון המכוניות בתל-אביב על חשבון בני-האדם.

אגב, זה לא סתם שאני אומר לכם שזו מדיניות העירייה, זה מה שנאמר לי כבר מאגף הפיקוח העירוני מספר פעמים תוך שימוש בתירוץ שזה נעשה על-מנת "להקל על התושבים". למעשה, לא הקלה על התושבים יש כאן אלא הקלה על המכוניות, לאחר שהעירייה פעלה בכל יכולתה למנוע שימוש באמצעי התחבורה האחרים. הנה מספר דוגמאות למדיניות העירייה:

באדיבות רון חולדאי
Sidewalk Parking at Night in Tel-Aviv

פעם הייתה כאן מדרכה
Sidewalk Parking at Night in Tel-Aviv

פוסט זה פורסם בקטגוריה ביקורת, הולכי רגל, חולדאי, חניה, שווה ירידה מהארץ, תחבורה, תל-אביב, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על עיריית תל-אביב מתכבדת להזמינכם לחנות על כל מדרכות העיר

  1. אורן הגיב:

    אני מתחיל לחשוב שמה שהעיר הזו צריכה הוא היפר-שרמניזציה: הולכי רגל שיתחילו ללכת על הכביש במקומות שבהם מכוניות חונות על המדרכה, ויתנו לנהגים שיצפצפו להם הסבר מנומק למה הולכי הרגל נאלצים לקחת להם את הכביש.

  2. אבי הגיב:

    יש/היתה תכנית לרכבת קלה שאינה תת-קרקעית?

  3. לרמן הגיב:

    לגבי הקו הירוק היה תכנון שהוא יהיה על-קרקעי, וחולדאי התעקש שהוא יהיה תת-קרקעי (כולה 1.1 מיליארד ש"ח הבדל) הצליחה לו ההתעקשות והרכבת הקלה נשארה על הנייר בלבד עד שמישהו ייקח החלטה אמיצה ויבטל את הפרוייקט הזה כולו או שיוציא את הרכבת הזו למעלה ויבטל את כל החפירות.

  4. לירן הגיב:

    לרמן אתה צריך לדייק בהסברים החד כיווניים שלך, הפרויקט בין אם הוא רכבת קלה או עילית
    תקוע בגלל בעיות מימון ולא בגלל בעיות התעקשות של ראש העיר.
    אם יש לך יושר בתור אדם שמפרסם פוסטים אל תכתוב שבגלל ההתעקשות של חולדאי אין
    רכבת, חולדאי התעקש והמכרז שאושר- אני חוזר שאושר- ושוב אושר כלל את הנתיב התת קרקעי
    שחולדאי ביקש מכאן נובע שהוא לא תקע שום דבר, הפרויקט נתקע בגלל בעיות מימון בין
    השאר של אפריקה שנמצאת בתהליך של מכירת נכסים.

  5. העיקר שדפקו לי דוח של 500 ש"ח על חניה עם הטוסטוס!

  6. بغايثي הגיב:

    צריך לארגן כמה שיותר מכוניות בעל תו נכה (עדיפות לטרנזיטים) שיחנו עם הפנים לכייון החנויות באבן גבירול או דיזנגוף או כל רחוב מרכזי אחר ויחסמו את כל רוחב החניה.
    או לחסום את כל המדרכות ברחוב של חולדאי. שאני מתאר לעצמי גר באחת מן השכונות הצפוניות ביותר.

    יהיה צחוקים.

  7. לרמן הגיב:

    לא צריך תו נכה בשביל לחנות על מדרכה בתל-אביב בשעות הערב ובסוף השבוע. לא צריך תו כלשהו בכלל. זה חלק מהמדיניות של שלטון הרכב הפרטי אותה מוביל חולדאי. אפשר לעשות מיצג חנייה בכיכר רבין, בסינמטק או בגשר שנמצא איפה שפעם הייתה כיכר דיזנגוף כדי להמחיש את האבסורד.

    לירן, אם חולדאי לא היה מתעקש על תת-קרקעי, הפרויקט היה יוצא לדרך עם עלויות מימון סבירות. המכרז אושר (בלי הקו הירוק שלגביו המדינה לא הייתה מוכנה להתפשר) ומאז הוא תקוע עוד הרבה לפני הקריסה של אפריקה-ישראל. הקריסה של אפריקה-ישראל סתמה את הגולל על האפשרות של הפרוייקט הזה לקרות במתכונתו הנוכחית. עכשיו צריך שראש עיריית תל-אביב או שר התחבורה או שניהם ביחד יכריזו על פרויקט הרכבת התחתית (הידוע גם בשם הרכבת הקלה) כבטל ומבוטל ויתפנו לקדם את התחבורה הציבורית באמצעים מימוניים סבירים. זה לא יקרה, אני לא שוגה באשליות, והעיר תמשיך להיחנק עוד כמה שנים טובות לפחות תוך שחולדאי ממשיך לקדם את שלטון הרכב הפרטי בעיר על כל האבסורדים ששלטון הרכב הפרטי גורר.

  8. بغايثي הגיב:

    אז יאללה בוא נעשה את זה. נהפוך לכמה שעות את תל אביב לחניון אחד גדול, ענק.

  9. שי הגיב:

    אני חושב שאנחנו ברי מזל להיות עדים לתחייתה המחודשת של חלם.

  10. לרמן הגיב:

    הממ. הפגנה לטובת השחרור. צריך לארגן את זה באיזו שבת בכיכר רבין.

    שי, זה לא חלם בכלל. האינטרסים הכלכליים של תעשיית הרכב והסובב אותה (חנייה, כבישים, יבואני רכב) מכתיבים את התכנון העירוני וזה לא קשור לכך שהרכב הוא האמצעי הכי לא הגיוני בעליל לתנועה בתוך העיר.

  11. بغايثي‏ הגיב:

    כיכרות נחשבות למדרכות?

  12. לרמן הגיב:

    כן, מבחינת החוק של החנייה כיכרות ומדרכות זה אותו דבר.

  13. עידו הגיב:

    במקביל לכך היא יצאה לאחרונה בפעולת אכיפה נגד האופנועים בשדרות העיר. הערייה החלה לחלק דוחו"ת אזהרה לאופנועים שחנו בצידי השדרות על מנת שלא יפריעו להולכי הרגל.
    הסקה פשוטה: אופנועים לא יחנו על השדרה, הם יחנו על הכביש או על המדרכות בצד.
    תוצאה צפויה: המדרכות, שהינן יותר צרות מהשדרות, יחסמו.
    תוצאה צפויה 2: אופנועים יתפסו מקומות חנייה בכביש, לרכבים – פחות מקומות חנייה לכלי הרכב.
    השלכה : יותר מכוניות יחנו על מדרכות 🙂
    יותר רכבים יקבלו דוחו"ת חנייה.

    דרך אגב – אם בא לכם לקבל קצת טיפים על חנייה בעיר, אתם מוזמנים להעיף מבט בדף החנייה שהוספנו באתר citip
    http://www.citip.co.il/info.php?id=86

  14. بغايثي הגיב:

    טוב יש מי שרוצה להרים את הכפפה ולמלא את אחת הכיכרות במכוניות? או לחסום בוואנים ופרייבטים רחובות ראשיים עדיפות לרחובות בצפון החדש. לחסום את מדרכות צהלה.

    ההפקה לא נראית לי כל כך קשה לבנאדם בעל הרבה חברים

  15. לרמן הגיב:

    יניב, בהחלט אופציה שצריך לבדוק.

  16. גרידג' הגיב:

    יניב?

    אני לא רואה פה מגיב ששמו יניב.

  17. לרמן הגיב:

    התכוונתי לבגאית'י מלמעלה.

  18. הבלוג הזה הוא חלוצי בכל הנוגע לכתיבה על מדיניות תחבורתיות מתקדמת בתל אביב-יפו. שמח לקרוא שהוא ממשיך במלאכה החשובה הזו.
    לא סתם אני מנוי עליך 😉

  19. פינגבאק: כשראש העירייה מתנהג כמו בהמה | עוד בלוג תל-אביבי

  20. פינגבאק: החטא הקדמון נחשף – חיסול מדרכות העיר | עוד בלוג תל-אביבי

  21. פינגבאק: דברים שלמדתי מבית-לחם – שינוי אורבני הוא אפשרי | עוד בלוג תל-אביבי

  22. פינגבאק: הקלות הבלתי נסבלת של החרבון בפרצופו של האחר | עוד בלוג תל-אביבי

  23. פינגבאק: יש כבר הרבה דיור בר השגה, אבל הוא לא מיועד לאנשים | עוד בלוג תל-אביבי

  24. פינגבאק: בקרב על הדיור המכוניות ניצחו ובגדול | עוד בלוג תל-אביבי

  25. פינגבאק: מקבץ לינקים לשבת | עוד בלוג תל-אביבי

  26. פינגבאק: מקבץ לינקים לשבת | עוד בלוג תל-אביבי

  27. פינגבאק: רון חולדאי מבטיח שהמצב האלים של מדרכות העיר יימשך | עוד בלוג תל-אביבי

  28. פינגבאק: מלחמת האזרחים על מדרכות העיר בעיצומה | עוד בלוג תל-אביבי

כתוב תגובה ללרמן לבטל