מקבץ לינקים לשבת

ל"ג שמח לכולם.

1. איתי הורביץ מזמין אתכם לסיור בשבוע הבא ביד אליהו במסגרת בתים מבפנים וגם מרחיב בנושא שימור.

2. עיריית תל-אביב רק במקום השביעי בארץ בסקר שקיפות מידע של שבי"ל. עם התקציב הגדול בארץ ועשרות המיליונים שמושקעים בפיתוח מערכות המידע בעירייה אפשר וצריך לעשות הרבה יותר. את הדו"ח הכולל אפשר למצוא כאן.

3. ברחוב 34, במרכז מנהטן (עיירה קטנה אי-שם מעבר לים), מחלקים מחדש את המרחב הציבורי – הרבה להולכי הרגל, שהם רוב המשתמשים ברחוב, נת"צ מופרד לטובת התחבורה הציבורית וקצת שאריות לרכב הפרטי שמשמש הכי מעט משתמשים ברחוב (אבל מקבל נפח אדיר כיום, כיאה לאמצעי תחבורה בלתי-יעיל שכמותו). בניו-יורק כבר לא מחכים להרחבות של הרכבת התחתית (שלא הורחבה מאז 1929), אלא עוברים להשקיע באוטובוסים (ובהולכי הרגל, כמובן). מדובר בפתרון פשוט מדי בשביל עיריית תל-אביב. לטום ונדרבילט יש כמה מחשבות מעניינות בנידון.

4. יהונתן קלינגר מוצא כמה בעיות בבלוף האינטרנט האלחוטי בעיר. ניצן סדן מרחיב בנושא גם בוויינט.

5. יודן כתב פוסט על ההתקדמות בתכנון להולכי הרגל ברחבי עולם. כדאי במיוחד לשים לב לעוד חיסול של כביש מהיר לטובת האנושות, הפעם מדובר בכביש המהיר ליד הסיין בפריז שבקרוב יעבור המתת חסד.

6. אם אתם גרים באזור גבעת-שמואל (נדמה לי שזה איפשהו מזרחית לאיילון), וגם רוצים לרכב שם על אופניים, אתם מוזמנים להצטרף לקבוצה הזו.

7. יום כדור הארץ הפך ליום הגרינווש הצרכני ע"ש כדור הארץ.

8. וידאו אמריקאי לקידום תוכניות עירוניות להשכרת אופניים. הדקה הראשונה מומלצת ביותר:

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על מקבץ לינקים לשבת

  1. אליאב הגיב:

    אגב, את הסאבוויי בניו יורק אכן מרחיבים. קו צפון-דרום חדש במזרח העיר נמצא בשלבי בנייה מתקדמים.

  2. לרמן הגיב:

    אתה מתכוון לקו השדרה השנייה. נעשו מספר נסיונות ליצור אותו בעבר – רק כשאני אסע בו אני אאמין. מדברים עליו משנות ה-20 של המאה הקודמת וזה בעיר החזקה בעולם.

  3. אליאב הגיב:

    אוטוטו מתחילים לחפור. המכשירים שם וכבר סיימו את רוב הארגונים מסביב. זה כנראה יקרה

  4. יוני הגיב:

    לרמן, אף מילה על חניכת מדרון יפו או החתימה על הסכם השכרת האופניים?

    אני חייב להודות שאני ממש מחכה לפרויקט השכרת האופניים (מדברים על 7 חודשים מאישור משרד הפנים, כך שאני אקח מרווח ביטחון ואגיד שנתיים מהיום בהנחה שיהיה עיכוב של 5 חודשים בגלל משרד הפנים ועוד עיכוב של שנה בגלל העירייה/הזכיינית).
    לפחות בשבילי, אין ספק שזה ישנה את דרך ההתנהלות שלי בעיר. לפי מה שהבנתי המנוי השנתי יהיה בסביבות 280 ש"ח שזה בהחלט נשמע סביר אם זה כולל באמת נסיעות של עד חצי שעה.
    זה למעשה ייתר את השימוש שלי ברכב (שאני כמעט ולא עושה בו שימוש בתוך העיר – אולי לנמל או לדרום העיר) וגם בתחבורה הציבורית הגרועה שיש כאן (לים למשל).
    נכון, ראוי שתוך כדי ישפרו גם את המסלולים לאופניים בעיר (ויקימו חדשים), אבל לטעמי זה עדיין לא סותר – הפרויקט הזה, לכשיבנה, לטעמי יהיה הצלחה עצומה.

  5. לירן הגיב:

    יוני, אתה מפנה מצוין לפרויקטים חשובים שהתבצעו לאחרונה.
    (ראוי לציין את השיפוץ היפיפה במנשייה שנפתח השבוע..)
    בנוגע להשכרת האופניים ההערכה שלך לכניסה של הפרויקט די מוגזמת
    ההסכם נחתם, חוק הקסדות התבטל והעבירו כבר את התקציב ההערכות מדברות
    על פריסה מצומצת של 150 תחנות בעוד חצי שנה (הערכת הזכיין) – שנה (הערכה של חולדאי)

    התקווה הגדולה היא שהפרויקט ימשוך את העירייה באוזניים להקים רשתות של נתיבים מיועדים
    לרכיבה, אני רק רוצה להפנות לפספוס הגדול ביותר של 2011 שכנראה (לפי הפרסומים הכי
    מעודכנים של התוכניות) יקרה בשינקין שם לא יסללו נתיבים מיועדים, מעבר לעובדה שמדובר
    בנתיב שבו רוכבים הרבה אנשים יש לסלילה שכזאת חשיבות לחיבור עתידי של נתיבי האופניים.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s