דניאל בארון מציג: עירייה ומרחב ציבורי

זהו סיכום קצר של נוסף של הרצאה שניתנה במסגרת הקורס "סוגיות אורבניות בתל-אביב".

הפעם אני שמח לחלוק אתכם את המצגת שהעביר אדר' נוף דניאל בארון מהיחידה לתכנון אסטרטגי במינהל ההנדסה של עיריית תל-אביב-יפו. ההרצאה עסקה בתוכניות העירייה למגוון רב של מרחבים ציבוריים בעיר, רחובות, מתחמים וגם כיכרות מעל חניונים:

בשקפים 3-12 מוצגים תהליכי דעיכת המרחב הציבורי בעיר, החל מתכנון מוטה רכבים פרטיים על חשבון הולכי הרגל וכלה בשלל שימושים מתנגשים על מדרכות העיר וכיכרותיה. לאחר מכן, המצגת נכנסת לשינויים שהעירייה עושה לשיפור המרחב הציבורי, כאשר משקף 22 מוצגות תוכניות ומקומות ספציפיים שחלקם שודרגו וחלקם נמצאים על נייר התכנון.

שקפים 23-47 עוסקים ברצפים עירוניים מסוגים שונים לטובת הולכי רגל ואופניים (כאשר העירייה לומדת משגיאות העבר ואמורה ליצור רצפים טובים יותר מאלה שישנם כיום בעתיד, במיוחד בתחום שבילי האופניים). בתוך נושא הרצפים עולה נושא הרחובות בשקפים 30-32, כאשר שקף 31 מיוחד לרחוב שינקין העתידי ובו אף מוצע להפוך את רחוב שינקין למדרחוב בימי שישי וחגים! שקפים 48-53 עוסקים בכיכרות, ולאחריהם יש עיסוק במתחמים ההיסטוריים המשודרגים אט-אט. שקפים 59-64 עוסקים בניסיון לחבר את החלק שנמצא ממזרח לאיילון חזרה לתל-אביב באמצעות שלל אמצעים שנועדו להתגבר על נהר האספלט המפריד בין תושבי מזרח האיילון לתל-אביב. שקפים 65-69 עוסקים בנושא החביב של חניונים תת-קרקעיים והמרחבים שמעליהם, כאשר לאחר מכן יש עיסוק גם בפוטנציאל של הרכבת הקלה לשיפור המרחב הציבורי וכן נגיעה במספר נושאים נוספים.

אני ממליץ לכם לעיין בפרוט במצגת הזו. אני מניח שתגלו דברים (בעיקר טובים) שיפתיעו אתכם. נראה שבתוך העירייה נעשים מאמצים לא מעטים לחשוב וגם בסופו של דבר לשנות ולשדרג את המרחב הציבורי הן ברחובות והן בכיכרות. תודה רבה לאדר' נוף דניאל בארון על אחת ההרצאות המרתקות שהיו בקורס.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אורבניזם, מוניציפאלי, תל-אביב. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על דניאל בארון מציג: עירייה ומרחב ציבורי

  1. אליאב הגיב:

    התרשמתי מאד מהתוכניות. לגבי השיפוץ של שנקין – התוכנית שמוצעת שם שונה לחלוטין מזו עליה דובר לפני כמה חודשים (תוכנית שלא כללה שבילי אופניים). האם התוכנית שבמצגת היא הגרסה הנוכחית?

  2. היי פוסט נפלא וחשוב. אנו נמצאים בעיצומו של שינוי מהותי בפני העיר. פעולה מבורכת התוכניות מרשימות. חשובה מאוד לאפשר לתושבי העיר ולמטיילים מבחוץ להגיע לכול חלקי העיר היפה הזאת בקלות ובעזרת תוכניות מסוג זה שמטרתן שיפור התשתיות בעיר.

    שוב תודה רבה!

  3. שי הגיב:

    ואם כבר מדברים של שינקין – חניון של 260 מקומות מתחת לגינה הקטנה הזו??!!
    איך זה מסתדר עם אמנת פורום ה-15 להפחתת גזי חממה?
    ואיך ידחסו כ"כ הרבה מכוניות שם, כמה קומות צריך לזה, ואיפה יהיו הרמפות כניסה/יציאה – על חשבון יוחנן הסנדלר או ברחוב בעלי מלאכה הצר?

  4. לירן הגיב:

    מצגת מצוינת יש המון דברים חדשים שהתגלו שם, (יש גם משהו מצער
    בעובדה שנחשפים לזה במקרה …) שינקין נראה טוב הרבה יותר מהעיצובים
    שמופיעים ב"אחוזת חוף" רק חבל על יצירת שביל אופניים חד סטרי ולא דו.

    בקשר לדרום העיר אני שמחתי לראות תמונות ראשונות מתכנון הסינרמה,
    יש דגש מאוד יפה למרחב הציבורי, הרחובות התרחבו כולל על גשר יצחק שדה
    ששיווע לעצים וצל שבעתיד ישולבו. התכנון הוא ששביל האופניים על הכביש ביצחק
    שדה יימשך לכיוון חסן עראפה.

    החניון בשינקין מיותר לחלוטין, הרחוב יאבד במסגרת השיפוץ 100 חניות אבל
    נאחל ברוך שפטרנו מהחזרתם דרך חניון תת קרקעי.

  5. לרמן הגיב:

    אני לא בטוח לגבי התוכניות המאושרות. ידוע לי שמתכוננן להתחיל שם שיפוץ ב-2012, אבל אני בכלל לא בטוח שאושר המתווה (למרות שהמתווה שהוצג כאן הוא זה שיש הסכמה רחבה יחסית לגביו בעירייה).

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s