מקבץ לינקים לסופ"ש

1. נרי ליבנה על המדרכות האבודות של תל-אביב ודחיקתם של הולכי הרגל לתחתית.

2. באותו נושא, לא ברור מדוע קיום ציביליזציה אנושית מינימלית בתל-אביב, אשר בה אופנועים לא נוסעים על מדרכות (כאילו אין מספיק כבישים בעיר הזאת כבר), דורש מבצע מיוחד.

3. ברגע שאוכפים נושא אחד, כמובן שמפסיקים לאכוף נושא אחר – במקרה הזה נת"צים.

4. יודן מסכם בקצרה את סיפור מותה של הרכבת הקלה בתל-אביב.

5. מדיניות עידוד הרכב הפרטי נושאת פירות – הפקקים והזיהום ימשיכו לגדול. מכונית ופקק לכל פועל ופועלת.

6. באותו הקשר, בניו-יורק מקצצים ברכבת התחתית, והולכים להתמקד באמצעי תחבורה עתידני ויעיל הרבה יותר – אוטובוסים. בניו-יורק, בלונדון, שמשמשת כמודל לניו-יורק בכתבה, האוטובוסים מובילים 6 מיליון איש ביום. בתחתית שם נוסעים רק שלושה מיליון. התחתית של ניו-יורק בלתי-ניתנת להרחבה ובקושי לתחזוקה מינימלית (אבל בשביל הישראלים שמגיעים לרחוב 39 ונוסעים עם התחתית עד רחוב 42 נראה שבניו-יורק כולם משתמשים בתחתית). קו BRT אחד כבר פועל בניו-יורק ומחבר את הברונקס למנהטן. שני קווים נוספים אמורים להיפתח בסתיו בשדרה הראשונה והשנייה.

7. ועוד ניו-יורק – מרחב ציבורי במקום חנייה זולה ברחובות הצרים בדרום מנהטן. כמה פשוט וקל.

8. אסתר זנדברג על מתחם התחנה:

"על פסי הרכבת ששומרים על אופיים המקורי לא עוברים יותר קטרים ורכבות, ומתקניה נהפכו לבתי קפה, בוטיקי מותגים, חנות מזכרות אחת וחנות ללא כלום, שבלעדיהן שום מלכודת תיירים אינה ראויה לתואר. לשווא גם הוכתר המתחם כ"דבר התל-אביבי החם הבא". מלכודת תיירים היא מלכודת תיירים. בליינים קוליים יזהו את הזיוף וישמרו מרחק. תיירים מפאריס או מראשון לציון ישוטטו לתומם בין השימורים, ימששו פריטי אופנה במחירי משכנתא, יחפשו לשווא עוד איזה עניין לענות בו ויסכמו ש"אוי, תראו כמה יפה עשו פה"."

9. נועה אוסטרייכר על מתחם התחנה:

"מתחם התחנה לא נתון בידיים פרטיות אלא נמצא בבעלותה של עיריית תל אביב הניזונה מכספי משלם המסים ומחויבת לנצלם לטובתו. הרצון לגזור קופון נמצא בבסיסן של יוזמות רבות אבל הוא מעולם לא נחשף באופן כל כך בוטה ודורסני כמו בהחלטה להפוך את מתחם התחנה ממקום של תרבות ואמנות לבית זונות שבו רק הכסף מדבר."

10. סן פרסיסקו תהיה העיר הגדולה הראשונה בעולם שהולכת לשנות את אופי החנייה העירונית בכיוון של דונלד שופ:

SFpark Overview from SFpark on Vimeo.


פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על מקבץ לינקים לסופ"ש

  1. ערן טרבלסי הגיב:

    בעניין המדרכות, לא מזמן חשתי על בשרי שיא חדש של חוצפה:
    עמדתי על המדרכה, ליד תחנת אוטובוס בדרך הטייסים ודיברתי בטלפון. פתאום אני שומע מישהו צופר לי, ומתוך אינסטינקט זזתי הצידה ונתתי לקטנוע/אופנוע לעבור. רק כמה שניות אחרי זה קלטתי שכלי רכב ממונע בעצם דרש שאפנה את מקומי במדרכה כדי שהוא יוכל לעבור, ואני צייתתי.

  2. נויף הגיב:

    אפרופו נת"צים, איך זה שאין לינקים או התייחסות לקוי האוטובוסים החדשים/מחודשים ולנת"צים החדשים:
    http://busline.co.il/Web/Default.aspx

  3. הראל הגיב:

    הנתונים על 6 מיליונים באוטובוס ו-3 מיליונים ברכבת התחתית הם אמנם מכתבה על BRT בניו יורק, אבל הם נוגעים ללונדון. כתבה מצויינת, אגב.

  4. לרמן הגיב:

    הראל, תודה על הדקדוק.

  5. דורון הגיב:

    "It’s an odd moment: The DOT and the MTA are both captained by mass-transit evangelists fluent in urban best practices. They are committed to working together rather than at the usual cross-purposes. They are moving toward a radical revamping of mass transit and the city street. And they are being chided—by Albany legislators!—for their limited scope."

    אני קורא את זה ואז משווה עם תל אביב. בוכה, מקיא וזוחל לתוך מערה חשוכה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s