מקבץ לינקים לאמצ"ש

1. כתבה בניו יורק טיימס על המחיר הגבוה של חנייה בחינם. לאט לאט גם במיינסטרים חודרת ההכרה שתקני חנייה גורמים נזק עצום לערים ולכלכלתן:

The subsidies are largely invisible to drivers who park their cars — and thus free or cheap parking spaces feel like natural outcomes of the market, or perhaps even an entitlement. Yet the law is allocating this land rather than letting market prices adjudicate whether we need more parking, and whether that parking should be free. We end up overusing land for cars — and overusing cars too. You don’t have to hate sprawl, or automobiles, to want to stop subsidizing that way of life.

2. ערן טמיר מסכם היטב את הספר Retrofitting Suburbia.

3. בזמן משחקיה של ברזיל במונדיאל בוצעו תיקונים עירוניים מרחיקי לכת ברחובות סאו פאולו.

4. משמר המועצה מביא מבט קרוב על הדרך העצובה בה מתנהלת מועצת עיריית תל-אביב-יפו (שמזכירה במידה מסויימת את הפרלמנט הסורי) וחושף שבין היתר:

"רוב-רובן של ההצעות לסדר שמועברות לדיון ממועצת העירייה לוועדת ההנהלה (את הרשימה המלאה ריכזנו כאן), כלל לא עולות לדיון בה. מתוך 14 הצעות לסדר שהועברו לדיון בוועדת ההנהלה עד מרץ 2010, רק אחת עלתה לדיון בהנהלה, וגם היא – שנה אחרי יום העברתה להנהלה. שאר ההצעות כלל לא עלו לדיון, אלא "נעלמו" בדרך."

5. בבריטניה חילקו לא מזמן את ה-Carbuncle Award לבניין המכוער ביותר שנבנה בשנה האחרונה. רם כרמי לא לבד (ואם אתם רוצים לדעת עוד על משמעות המילה Carbuncle. לא לבעלי לב חלש).

6. אם אתם רוצים לבנות יישוב וילות פרברי, אשר מבוסס על צריכה עצומה של נסיעות ברכב פרטי, באמצע שטח פתוח ובתולי, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לתת לו את הטייטל "אקולוגי".

7. התוכניות לכלא איילון ברמלה מזכירות הרבה שכונות ישראליות חדשות של מגדלים ופארקים.

8. עמית פוני היה בלייקוייו שבשיקגו וחזר עם כמה מסקנות:

"קודם כל , צריך להפסיק לפחד. צפיפות היא לא מילה גסה והתכנון כיום הוא אנטי צפיפות. למה? כי הכל עובד במכפילים של שטח ירוק לנפש, מוסדות ציבור לנפש, תקני חנייה לדירה. ככל שרוצים להעלות צפיפויות ולאפשר לדוגמה דירות קטנות יותר או פינוי-בינוי בהיקפים גדולים נמצאים בגרעון של שטחים ירוקים והפרשות לצרכי ציבור ונשארים עם דירות ענק  / שיכונים מתפוררים שאי אפשר לפנות. לא צריך כל כך הרבה שטחים ירוקים, עדיף שיהיו מעט אבל בשימוש אינטנסיבי לכל אורך שעות היממה מאשר הרבה שטחים ירוקים נטושים. מקומות חנייה- מספיק עם השטות הזו, חנייה צריכה לעלות כסף ולא צריך חנייה תת קרקעית לכל בניין, מה שמייקר יותר עלויות ההקמה שלו והמחיר מגולגל על הצרכן. צריך להפסיק לפחד מתכסיות, תמיד מגבילים תכסית ל-30-40% משטח המגרש, למה? ככה נוצרים שטחים פרטיים שאיש לא אמון על האחזקה שלהם, אם מפתחים אותם זו עוד מטלה שהעלות שלה שוב מגולגלת לצרכן והכי חשוב- הבניין רחוק מהרחוב ויש איים של בניינים בין שטחים פתוחים. חבל מאוד. לא צריך להתבייש לבנות על קו המגרש ממש וליצור רחוב משמעותי."

9. הפרבר הכי גדול שלא נבנה מעולם.

10. יהונתן קלינגר בפוסט קצר על חולדאי ותחבורה ציבורית (שני דברים שלעולם לא ייפגשו).

11. עידו קינן על חוש ההומור של עיריית תל-אביב.

12. יודן כותב על מאמר שלו ושל כמה עמיתיו על התהוות שכונות מהסדר העירוני. כאן הלינק למאמר עצמו (מאוד מומלץ).

13. פקק של 100 ק"מ בסין נכנס ליומו התשיעי. חוששים שהפקק יימשך עוד כמה שבועות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על מקבץ לינקים לאמצ"ש

  1. יואב ש. הגיב:

    דווקא לגבי אוסיף הבניינים המכוערים בבריטניה, רוב הבניינים שם לדעתי יפים מאד. וגם אם יופי זה עניין של טעם אז נראה גם שרובם בנויים באופן נכון לרחוב ולסביבה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s