ביום חמישי הקרוב, ב-25 בנובמבר, בשעה 18:00, במשרדי עמותת מרחב בשדרות יהודית 33 נתכנס שוב במסגרת בפורום הדו-שבועי לתכנון עירוני.
נצפה בסרט "Contested Streets" (כ-50 דקות) ולאחריו נערוך דיון קצר. הסרט צולם בניו-יורק, פאריז, לונדון וקופנהאגן ומציג פתרונות ישימים לבעיות התחבורה של ימינו. הסרט לוקח את הצופה דרך ההיסטוריה של עליית שלטון הרכב ועד הנעשה בימינו, בהם מוחזרים אט-אט רחובות העיר לבני האדם. לטעמי, מדובר באחד הסרטים הטובים שנעשו על תחבורה בשנים האחרונות. הכניסה חופשית.
לרמן מה עם קצת גזרי עיתונות על שבילי האופניים שסוללים בשנה הבאה?
אני אעדכן כי יש בחירה חד צדדית של היוזמות העירוניות-
שנה שעברה עמד התקציב על 11 מליון שקל, השנה (עדיין לא פורסם כנראה ישולש)
בתחילת דצמבר מתחילים לסלול את שביל האופניים הדו כיווני בטיילת ויסגור רצף
מצפון העיר עד ליפו- העלות באזור ה-15 מליון שקלים לבדו.
שבילים נוספים בעיר:
משה דיין המקטע האחרון בכביש (לא נסלל כיוון שיש רק נתיב אחד לרכבים, העירייה
תקצץ חלק מאי התנועה הרחב שיש באזור)
יצחק שדה מיגאל אלון עד לבגין – על הכביש.
קרליבך- מבגין עד אבן גבירול על הכביש
שינקין- על הכביש 2 כיוונים (אחד על הכביש השני על המדרכה- מההדמייה האחרונה שראיתי)
נמיר- מאיינשטיין עד פי גלילות על המדרכה (שלא קיימת צריך להקים אותה)
פינקס- על הכביש.
עלותם באזור ה-30-35 מליון אני משער. (השביל בשינקין כנראה יתחיל כשהשיפוץ יחל והוא
כרגע מתוכנן לסוף השנה הבאה).
פרויקט השכרת האופניים למי ששכח אמור להתחיל במרץ- יש שמועות שהרכיבו את האופניים
המיובאות עלות הפרויקט כ-90 מליון שקל 70 מתוכם במימון העירייה (כבר נכלל בתקציב השנה
שעברה),
כזה עוד אין בתל אביב, נכון?
http://www.bikekitchen.org/
לירן, תודה על העדכון. לא ראיתי את זה, לפחות לא בעיתונים שאני קורא.
אהוד, נראה לי שצריך תרבות אופניים מפותחת יותר בשביל זה. יש כבר חנויות קאסטום לאופניים, אז משהו בכל זאת מתקדם.
אותי יותר מרשים שמדובר במקום הפועל על בסיס התנדבותי, ופתוח לקהלים שונים בעיר. אמנם במקרה זה מדוןבר על אופניים, אבל יש משהו מאוד מושך ברוח הציבורית הזו, באופן כללי יותר.