Leavenworth – העיירה שהתחפשה

בזמן שהותנו במדינת וושינגטון בחלק הצפון-מערבי של ארה"ב (לא להתבלבל עם בירת ארה"ב, העיר וושינגטון, שבחוף המזרחי) התכנון שלנו היה לבקר ב-Mt. Rainier ואולי גם ב-Mt. St. Helens שהביא אותה בהתפרצות געשית פנטסטית לפני 30 שנה. לצערנו, מזג האוויר לא התחשב בנו וסופות השתוללו בכל הצד המערבי של וושינגטון ונאלצנו לשנות תוכניות. מבט מהיר במפה הבהיר שפחות או יותר אין כלום במזרח מדינת וושינגטון (חוץ מגידולי תפוחים שנמכרים בכל העולם, כולל במכולת הקרובה לביתכם), אבל החלטנו שבכל זאת ניסע הרחק מזרחה לעבר מחוזות יבשים יותר. ההמלצה שלקחנו הייתה לבקר ב-Leavenworth, סוג של עיירה אמריקאית עם כיסוי גרמני. לא הבנו מה זה אומר ממש, אבל החלטנו שכדאי לבדוק את העניין.

אחרי יותר משש שעות נסיעה מהגבול עם אורגון, הגענו לעיירה והחלטנו לבדוק האם נמצא מלון לא יקר מדי (בדרך-כלל בעיירות "תיירותיות" המוטלים יקרים ולידן יש עיירות עם מוטלים זולים)  ואולי לישון שם. מצאנו מוטל נחמד ולא יקר מדי עם ארוחת בוקר גדולה, חדר עם נוף לנהר מפכה וג'קוזי חיצוני והחלטנו שזה בסדר מבחינתנו. בשלב הזה נחשפנו לתמה הבווארית של לבנוורת'. מסתבר, שהעיירה הייתה לרגע קצר עיירת כורים משגשגת, אך בשנות ה-20 של המאה הקודמת כאשר תחנת הרכבת זזה לעיירה הסמוכה Wenatchee, לבנוורת' הלכה ודעכה. בשנות ה-60 מספר בעלי עסקים מקומיים התאגדו והחליטו להפוך את העיירה מעוד שומקום אמריקאי לעיירה תיירותית. מבט בנופים מסביב הזכיר להם את האלפים והאם החליטו שגם אם לא באמת גרמנים, העיירה שלהם תהפוך לכזו. הם הצליחו.

Leavenworth at Night
At Night in Leavenworth

בלבנוורת' כל העובדים הולכים בבגדים גרמניים (סוג של שמלות משובצות ושלייקס), המוזיקה ברקע היא גרמנית (בלי מילים) ויש שניצלים וכרוב כבוש בכל מקום (מצויינים!). גם לא חסר בירות גרמניות מיובאות. והיתרון – כולם מדברים אנגלית. המקום מזכיר במידה מסויימת כפר באלפים, אם כי במבט מקרוב זו עדיין אמריקה. ברמה האסטתית, הבתים קיבלו גימורי עץ וציורי קיר מהממים ומרובי פרטים. ברמה המרחבית, רשת הרחובות, מרחקי ההליכה, רוחב הכבישים וכמות החנייה – אמריקאית. נהנינו מאוד ביומיים ששהינו שם (אין על ג'קוזי בחוץ, במיוחד כשקר) וזה הזכיר לנו חופשות סקי באירופה, רק בלי הסקי. שתינו יין חם, נכנסנו לחנויות חסרות תכלית מוגדרת ואכלנו ארוחות מנחמות ומחממות.

Leavenworth – בתים גרמניים, רחוב בחתך אמריקאי
In Leavenworth, Washington

בעיירה נמצא גם מוזיאון מפצחי האגוזים הגדול בעולם (!), שבהחלט שווה ביקור, וכמעט בכל סוף שבוע יש שם מצעד או פסטיבל במיוחד בקיץ. לפני שעזבנו את לבנוורת', עשינו סיבוב במגרש הגולף הקטן בעיירה שמתבסס רק על Putting (חלק המשחק בגולף שלא כולל העפה של הכדור באוויר, כלומר כשהכדור כבר קרוב לגומה). היה ממש מצויין. העובדה שהעיירה הזו נמצאת בסוף העולם מוסיפה למימד הסוריאליסטי ממילא שיש בה. זו לא גרמניה, אבל זו גם לא בדיוק אמריקה.

Enzian Falls Putting Golf Course
Enzian Falls Golf Putting Course in Leavenworth, Washington

פוסט זה פורסם בקטגוריה ארה"ב. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על Leavenworth – העיירה שהתחפשה

1. ענת הגיב:

בתכנון המקורי, היינו אמורים להגיע למדינת וושינגטון ממזרח ולעצור לביקור בליבנוורת'. הוספנו ביקור ברוקיס הקנדיים, מה שאומר שאנחנו לא חוצים את הרי הקסקייד ממזרח לסיאטל.

יש לנו שבוע בסיאטל רבתי, וסימנתי את ליבנוורת' כאופציה לטיול יום ארוך מהעיר וחזרה. כמובן, הטיול לא יתמקד רק בעיירה, אבל היא תהיה הנקודה המזרחית בו. נראה, אם יהיה לנו חשק ותהיה בעיה לבקר בריינייר (שנמצא בעדיפות).

2. ענת הגיב:

אגב, אפרופו מחירי לינה. גם סולבנג, דנמרק שצפונית ללוס אנג'לס, נחשבת ליקרה, אבל דווקא שם מצאתי מוטל חביב ומומלץ מאד במחיר זול. תמיד כדאי לחפש 🙂

3. לרמן הגיב:

הרוקיס הקנדיים לוקחים, לדעתי. אפשר להעביר שבוע בבאנף בקלות.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )