מקבץ לינקים לשבת

1. פוסט על עשר ערים טובות להולכי רגל. כמה ערים באירופה הקלאסית וכמה בעולם החדש (כולל הפייבוריטית שלי – ונקובר). לא מפתיע, תל-אביב לא ברשימה.

2. מאמר מצויין ובהיר על חשיבותן של ערים גדולות. מומלץ במיוחד לכל מי שמפנטז על ביזור אוכלוסין.

3. כתבת פרופיל על ג'אנט סאדיק-קהאן, ראש מחלקת התחבורה בעיריית ניו-יורק, ואחת האורבניסטיות הכי חשובות בעולם.

4. ביום שני ב-20 בדצמבר בשעה 8:30-14:00 שתיל יקיימו כנס בנושא כלים והזדמנויות לשינוי חברתי באינטרנט בסמינר הקיבוצים.

5. טור של נח עפרון על ההבדל הקל בין אזרחים ללקוחות. הבדל שבעיריית תל-אביב-יפו לא כל-כך מכירים.

6. פוסט של צ'יקי על הדרך בה בנק הפועלים דופק עמותות זעירות.

7. תל-אביב בפנורמה מהתחנה המרכזית החדשה.

8. הגנו היטב על הפחים שלכם.

9. מהנסיך הקטן נשאר ערך בוקיפדיה.

10. ובשבתות…. פסוליה:

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על מקבץ לינקים לשבת

  1. לירן הגיב:

    לרמן זה שבוע שני שאתה מפספס את הסיפור של השבוע והפעם יש שניים.

    1. ההחלטה של הועדה המחוזית בתל אביב לדחות את כל הפרויקטים של דיור
    בר השגה בכל המחוז בטענה שאין חקיקה מסדירה בנושא. תל אביב הגישה 3
    פרויקטים יחד עם ערים נוספות וכולן הוחזרו עד לתיקון בחוק.
    זה רק מעמיד שוב את טענותיהם של עיר לכולנו שטוענים שראש העירייה הוא
    בעל סמכויות בלתי מוגבלות, בקיצור אנחנו נדרשים להמתין למחוקק עד שיואיל בטובו
    לתקן תקנות הקשורות בעיקר במי זכאי להרשם לפרויקטים. (ועדת גלעדי של העירייה
    שעסקה בנושא למעשה מסקנותיה אינן רלוונטיות…)

    2. דחייה בפרויקט הרפורמה בתחבורה מינואר לאזור יוני, ומהווה המשך ישיר לסחבת
    המשרד הגרוע ביותר בממשלה. שוב עדות ניצחת לטענות עיר לכולנו על כוחו של
    ראש העיר איך בדיוק ניתן לקדם משהו עם משרד איפוטנטי שכזה, שאפילו על רשימת
    קווים של 18 אוטובוסים הוא אינו מסוגל לקדם?

    הערות אחרונות- 1. שאפו למשטרה הם התחילו לאכוף את הנת"צ בשדרות ירושלים,
    מספר שוטרים עמדו בגשם והכווינו עשרות מכוניות שתכננו לנסוע על כביש לא להם.

    2. מהיר בעיר- התשובה הפופוליסטית של עיר לכולנו מציעה נסיעה מהירה דרך מקומות
    שונים בעיר, נשמע נפלא הכל נחמד ונעים הנה הפתרון כבר כאן. רק שהתוכנית הילדותית
    עוברת דרך אלנבי- רחוב שנתיביו מיועדים רק לנת"צ והוא הפקוק והאיטי בעיר. (במקרה
    נסעתי בו השבוע ורק בו התעכבתי חצי שעה), ומכאן שהפתרון כמו תמיד בשינוי אמיתי
    ולא בספינים תקשורתיים.

  2. מורין הגיב:

    לירן, כמו תמיד אתם בעיריה מסתכלים על המקרו ולא על המיקרו, כאילו אתם מנהלים מדינה ולא עיר בינונית.

    1. מה שאנחנו צריכים פה זה דיור בהישג יד. אם רק תתנו לבנות פה משהו שהוא לא "יוקרה" (דירות קטנות יותר, בלי חניה, רגולציה רשמית לחלוקת דירות וכד') לא נצטרך את הועדות המסורבלות ואת חוסר הצדק החלוקתי של "דיור בר השגה". אולי מה שצריך זה לא שלושה פרוייקטים של דיור בר השגה אלא הרבה פרוייקטים עם דיור בהישג יד.

    2. אני לא יודעת אם משרד התחבורה הוא המשרד הגרוע ביותר. הם כולם גרועים.

    3. כל נת"צ משפר (אגב, מדבריך עולה שנסעת ברכבך הפרטי בנת"צ וזה לא יפה!), אבל אלנבי הוא מקרה מיוחד. אני חושבת שבאלנבי עוברים יותר קווים מבכל מקום אחר בעיר, והוא יהיה המרוויח העיקרי מרפורמה שתצמצם את כמות הקווים שעוברים בו. אני חושבת שיש שם איזה נתיבון לתחבורה פרטית (אי דואגת לעולם לא להגיע לשם ברכב פרטי, בשביל זה יש את קו 4), אבל בכלליות, כמות האוטובוסים שעוברים שם בכל רגע נתון לא מאפשרת להינות מהרחוב. ועדיין, בתור אחת שנוסעת תדיר בקו 4 באלנבי, הוא בדרך כלל נוסע די מהר (חוץ מיום שישי בצהריים או בחנוכה), הרבה יותר מהר מקו 5 ברוטשילד. ובשביל נת"צים אתם לא צריכים את משרד התחבורה!

  3. לירן הגיב:

    למורין שלום,

    בתל אביב בונים הכי הרבה מבנים קטנים בני 3 חדרים ומטה מכל המטרופולין (22% מהבנייה
    לעומת ממוצע של כ-10% – מפנה ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה) ואת טועה, צריך הנחיות לדיור
    בר השגה זו הדרך היחידה להתמודד עם התופעה, כל מי שמנסה להלחם בשוק החופשי באמצעות שוק חופשי יכשל (שימי לב לנגיד הבנק המרכזי).

    ראשית אני אספר שאני נוסע רק בתחבורה ציבורית, שנית את בעצמך מסכימה שהכנסת עוד קו
    לאלנבי היא טעות, ולמעשה הפתרון טמון ברפורמה אמיתית שתעזור לרחוב להתאושש מכמות
    הפיח שהוא סופח מידי יום. אני לא חולק עליך שנת"צ הוא הכלי מצוין לייעול מערך התחבורה
    הציבורית, חלק מהרפורמה שנדחתה לצערי יש 6 נת"צים חדשים בכל נקודות הכניסה לעיר
    שתפקידם יהיה לדאוג שהקווים החדשים יסעו במהירות גבוהה.

    ואני סטודנט לכלכלה-ניהול מאונ' ת"א ואיני עובד עירייה, סה"כ מנסה לצנן פופוליזם זול.

  4. עמית אשכנזי הגיב:

    לירן,
    מתוך השתדלות להשיב בעניינות לדבריך, אתייחס רק למהיר בעיר:
    אם תקרא את התוכנית תראה שהפקק של תחבורה ציבורית באלנבי יפתר כי יסעו עליו רק האוטובוסים של שני הקווים, החוצה והסובב, להבדיל מהמצב האבסורדי כיום של קווים רבים של מוניות שירות ואוטובוסים שנוסעים עליו ואכן עומדים בפקק.
    תוכנית מהיר בעיר, תואמה עם תוכנית הארגון מחדש, שגם היא נותנת את הדעת על צמצום הכפילויות של הקווים במערכת, וזה אולי אחד ההשגים הגדולים שלה. היא כזכור זכתה לברכתו של האגף לתחבורה ציבורית של משרד התחבורה.
    לאור הדברים האמורים, אולי כדאי שתוותר להבא על מינוחים כפופוליזם וילדותיות?

  5. לירן הגיב:

    אני מצטער מראש על מה שאני הולך לכתוב-

    וואו! ברכתו של האגף, אם ממש תשתדלו תקבלו את הברכה של השר ואולי
    ברכת שנה טובה משמעון פרס. ממתי אפשר ללכת לסופר עם ברכות של ראשי אגפים
    של פקיד ממשלתי?

    מקווה שתתעשטו ותבינו שהכל דיבורים.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s