קפסולת זמן באלנבי

לא מזמן נתקלתי בכתבה המצויינת הזו של ארנה קזין מ-2001 על רחוב אלנבי, עדיין בתקופה שאלנבי היה מרכז חיי הלילה של תל-אביב (כשתל-אביב עדיין הייתה חיה בלילה) לפני עידן המתחמים. עיקר הכתבה עוסקת בהבדלים בין רחובות מסחריים בעלי מרחב ציבורי-דמוקרטי לקניונים בעלי מרחב פרטי לא-דמוקרטי וכן באיכויות, או חוסר האיכויות להולכי הרגל:

"מאזור שינקין ועד הים הליכתם של אנשים אחדים אינה יציבה; הם מתנדנדים, פושטים יד ומגלגלים עיניים. זה האזור שאליו מובאות נשים שנקנו כשפחות מעבר לים. וזהו גם קטע הרחוב המתמלא בשנים האחרונות חיים בשעות הלילה – יש בו עשרות מועדונים למוסיקה אלקטרונית, וצעירים מכל גוש דן צובאים עליהם בהמונים. לפי ג'ייקובס, כדי שרחוב יחיה וימלא את תפקידיו החברתיים הוא חייב למשוך אליו אנשים בכל שעות היממה. אלנבי עומד כיום גם בדרישה הזאת."

קזין מרחיקה ראות ומצביעה על הבעייה של סימון שבילי אופניים על המדרכה, כאשר היא מתארת את שביל האופניים המתוכנן באלנבי (השביל, בסופו של דבר, לא יצא לפועל):

"לרוכבי אופניים התנועה ברחוב היא סכנת נפשות. דני קייזר, מהנדס העיר תל אביב, אומר שבעתיד יסומנו שבילי אופניים על המדרכות, בקטע המרכזי שלהן – בין סף החנויות לתחנות האוטובוס. לדבריו, באלנבי אי אפשר לסמן שבילי אופניים על הכביש בגלל התנהגות הנהגים בישראל."

ובהמשך היא כותבת:

"אף שהכישלון של סימון שבילי האופניים באמצע המדרכה ידוע מראש, התוכנית בעינה עומדת."

לכתבה המלאה

פוסט זה פורסם בקטגוריה אופניים, תל-אביב, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על קפסולת זמן באלנבי

  1. טל הגיב:

    לפחות כיכר המושבות עלתה ממעמקי האדמה…

  2. שי קסירר הגיב:

    כל פעם מחדש מעציבה אותי ההכרה כי לכתבות מסוג זה אין שום השפעה על מקבלי ההחלטות בעירייה.
    (ע"ע כתבה מלפני 5 שנים של ג'וב הרגיל בטיימ-אווט על ביאליק 2)

  3. לירן הגיב:

    אין ספק בכלל שאין טעם לשביל על המדרכה, השאלה היא האם יש
    מקום להסיר נתיב לטובת שביל אופניים ברחוב שקטעים רבים ממנו משמשים
    רק כנת"צים והם פקוקים עד בלי די. (צריך לזכור את עניין פריקת הסחורה שגוזלת
    נתיב בשעות מסוימות של היום).

  4. לרמן הגיב:

    טל, גם כיכר מגן דוד. למדנו שמעברים תת-קרקעיים הם לא פתרון. ייקח לנו עוד זמן ללמוד שגם גשרים מעל כבישים הם לא פתרון.
    ביאליק 2 הוא סוגייה מעניינת. הפער בין הכמות הבנוייה (קומה אחת) לכמות המאושרת בתב"ע (7 קומות) עצום, באזור עם לחץ נדלני כרגע, ולכן לבניין אין סיכוי להמשיך לעמוד כמו שהוא עומד היום. כמו כן, חלק מההתנגדות להריסה נובעת מנימביזם קלאסי בתוספת טעויות, כך שאני חושב שהעסק לא ייעצר. אולי יבנו שם רק 4-5 כולל שימור החתך והקומה הראשונה וזה ייתן, לדעתי, פתרון יותר טוב לסוגיית השימור מול הפיתוח שעומדת על הפרק.

  5. ירדן הגיב:

    אני באמת לא מבין איך הוא משווה את הסימון אופניים בתל אביב למה שיש במינכן.
    לפני כמה שבועות הייתי במינכן אחרי כמה ימים של סקי.
    אחד הדברים שהיו הכי בולטים עבורי בעיר הן המדרכות הרחבות. כל המדרכות בעיר הן רחבות בערך פי 3 ממדרכה ממוצעת בישראל. בנוסף, בקצה הקרוב לכביש יש שביל אופניים רחב המופרד מהכביש וגם מהמדרכה עלידי ארוגות. השביל אופניים מבודד לגמרי מהמדרכה והכביש!
    מעבר לכך, בכבישים ראשיים היו במרכז תחנות רכבת. כדי להגיע אל התחנות רכבת לא היית צריך לחצות את הכביש. יש מדרגות נעות אל מתחת לכביש לאיזור מתחת לאדמה שבו יש חנויות ושירות וכו' וממנו אפשר לעלות או למדרכה הנגדית מעבר לכביש או לתחנות רכבת.
    בקיצור לא היית צריך לחכות במעברי חציה.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s