השבוע יתקיימו שני דיונים מומלצים הקשורים באופן הדוק לתכנון עירוני ולתחבורה בתל-אביב:
1. ביום חמישי, ב-3 במרץ, ניפגש במשרדי מרחב בשדרות יהודית 33, בשעה 18:30 לדיון על התחנה המרכזית החדשה. אדר' אמיר שפריי יציג מחקר קצר על ההיסטוריה והגיאוגרפיה של התחנה וכן יפתח את הדיון עם הצעות לשיפור. הכניסה חופשית.
2. לפני כן, ביום שני בשעה 19:00 בנחלת בנימין 85, במסגרת הפורום הירוק של קהילת תל-אביב-יפו והסביבה של החברה להגנת הטבע יהיה דיון רחב משתתפים על מצב התחבורה בתל-אביב. כל הפרטים בתמונה:
ואם יורשה לי עוד עניין אחד – ביום שלישי החל מהעשה 18:00 אנחנו עורכים בית פתוח למתנדבים בעמותת מרחב. באופן אישי אני מנסה לסדר את כל עניין האינטרנט של העמותה ואשמח מאוד לעזרה בנושא זה, וכן עזרה בניהול פורום התכנון הדו-שבועי שלנו. העמותה תשמח גם לכל עזרה אחרת (מעזרה באדמיניסטרציה וקשר עם החברים ועד ניסוח ניירות עמדה ובכלל). אם נראה לכם, תבואו ביום שלישי ואם אתם לא יכולים להגיע ובכל זאת מעוניינים לעזור אתם יכולים פשוט ליצור איתי קשר.
נראה שבתל אביב לא לומדים לקח ובעיקר נראה שכלכליסט כנראה עושה קופי-
פייסט מהודעות לעיתונות של יזמים במקום לבדוק את העובדות לגופן.
http://www.calcalist.co.il/real_estate/articles/0,7340,L-3509491,00.html
הכותרת הראשית של הכתבה היא שהפרויקט ייבנה כשכונה פתוחה. כהוכחה, הם מצרפים הדמיה של הכניסה החדשה לפארק.
האם לא למדו בתל אביב משגיאות עבר?
האם באמת נראה שבניית פארק שצריך לעלות משהו כמו 100 מדרגות כדי להגיע אליו, הוא באמת פארק פתוח ונגיש לכולם?
לא ברור לי איך ממשיכים לאשר פרוייקטים כאלה בתל אביב.
כאשר בהדמייה יש כל-כך הרבה דמויות של אנשים בתוכה, ברור שהמרחב המתוכנן יהיה נטוש תמידית.