מקבץ לינקים לתחילת השבוע

1. מחר, יום שני ב-14 במרץ, ב-14:00 עמותת מרחב עורכת יום עיון על התחדשות שכונות ותיקות בבת-ים, ברחוב קק"ל 15 (בבת-ים). עבדכם יעביר הרצאה בערך בשעה 18:00 בנושא תנועת הולכי רגל בבת-ים על-פי עבודה שיודן ואני ביצענו לאחרונה.

2. מיכאל הנדלזלץ בעוד כתבה מקיפה על טרגדיה ושמה תיאטרון הבימה. אגב, מסתבר שלהשלמת השיפוץ של הבימפלצת דורשים עוד 20 מיליון ש"ח שמקורם אינו ידוע (אבל קרוב לודאי שזה יגיע מהכיס שלנו בדרך כזו או אחרת).

3. יודן בפוסט מצויין על תוכניות הזויות למגדלים מופרכים בחלק העירוני של ירושלים המערבית. נקווה שעיריית ירושלים תתעשת.

4. עיר לכולנו מתכוונים לפרסם את הפרוטוקולים של ועדות העירייה שמשום מה לא מפורסמים עדיין באתר העירייה הרשמי. אני מניח שאחרי שהם יעשו את זה העירייה תיגרר לביצוע בכל מקרה.

5. עיריית ונקובר לקראת הקמה של מחלקה להולכי רגל. תנו לזה עשר שנים להגיע לחוף המזרחי של ארה"ב ועוד עשר שנים משם אלינו.

6. אחמד טיבי בהצעה מופרכת במיוחד על הנחה בכביש שש, אשר עובר בימים אלה הרחבה שהקדימה את התחזית בערך בחמש שנים. המתכננים של כביש שש לא לקחו בחשבון את לחצי הפרבור שכביש שש יעודד ושבסופו של דבר ייגרמו לו להיסתם מהר מהצפוי. גם ההרחבה תעלה ביוקר ותחזיק מעמד זמן קצר בלבד, עד שהתמרוץ להתפרבר יחנוק שוב את הכביש. מעגל התכנון של הרכב הפרטי מעודד בזבוז קרקע ומשאבים, אבל אין מה לדאוג, תמיד יהיה לנו דלק זול, ושטחים פתוחים בשפע.

7. ביום ששי הקרוב ב-21:00, יהונתן משעל ואיתי סרג' מעבירים סיור מוצלח במיוחד בנווה-שאנן. תעלו על מונית שרות ארבע או חמש וצאו לבלות בחלק הקוסמופוליטי היחידי של תל-אביב. ואם כבר עסקינן ביהונתן משעל – ביום חמישי ב-18:30 הוא מתארח בפורום התכנון הדו-שבועי של מרחב (שדרות יהודית 33) להרצאה ודיון בפרויקט עיר חדשה המשלב חינוך ואדריכלות (הכניסה חופשית).

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על מקבץ לינקים לתחילת השבוע

  1. אמיר הגיב:

    שמעתי ממישהו שבנתיב המהיר לתל־אביב משלמים לפי רמת העומס: ככל שהלחץ גובר, כך המחיר מטפס לו מעלה. מעניין איך היה מושפע הפירבור בעקבות כביש חוצה ישראל, בהשוואה למצב כיום, אילו היה מונהג בו תמחור משתנה לפי שיקולי עומס תנועה במקום לפי מספר קטעי נסיעה. מדוע אדם שנוסע מדרום לצפון צריך לשלם יותר מאשר חברו שמנסה להגיע בסך־הכל לתל־אביב?

    כשצידדתי בסלילת כביש חוצה ישראל בבחינת הבגרות בחיבור, אחד מהטיעונים שהעליתי היה, כי הכביש יוציא מהמרכז הפקוק את המכוניות שרק חצות אותו על־מנת להגיע לצד השני. בפקחות של 10 שנים אחרי, אני נוכח שהכביש רק מביא יותר מכוניות למרכז.

  2. ליאת רוזנבלט-קרני הגיב:

    רם כרמי המופיע במערכה ראשונה, תמיד יוציא תחת ידיו באופן חסר אחריות מפגע במערכה שלישית.

  3. עמית הגיב:

    לעניין המגדלים בירושלים: רוב הבניה במרכז העיר היא בנייה מרקמית. היינו תוספת 4-5 קומות למבנים קיימים. זה כבר קורה בכמה מקומות ונראה מבטיח- בנייה אורבנית על קו המגרש בתכסית כמעט מלאה. מכמה פרויקטים שאני מכיר היזמים מעוניינים גם ליצור דירות קטנות ולייעדם להשכרה שזה בכלל מבורך.
    יהיו מגדלים, אכן, חלקם טובים יותר וחלקם פחות אבל המדיניות היא אך ורק על צירים ראשיים (רכבת קלה או BRT) ולא בכל מקום. בנוסף צריך מגרש גדול מספיק כך שלא מדובר בשיטפון.

  4. לרמן הגיב:

    אמיר, גם אני חשבתי ככה פעם. בתיאוריה, כביש שש אמור להוביל תנועה מירושלים לחיפה או משהו בסגנון הזה. בפועל כמו כל אמצעי תחבורה הוא מעודד פיתוח של שימושי קרקע בצורה מסויימת (במקרה של כבישים מסוגו – פרבור מהיר ובזבזני במיוחד מבוסס על תלות קיצונית ברכבים פרטיים, שבסופו של דבר סותמים מהר מאוד את הכביש ואת כל הכבישים האחרים), שכמובן לא נלקח בחשבון במסגרת שיקולי התכנון של הכביש.

    ליאת, אכן כן.

    עמית, אם יש מקום שבו מתבקש פוסט שלך (או של דודו, שמן הסתם בקיא עוד יותר בפרטים), זה המקום. על-פי הכתבה, הרושם שמתקבל הוא שתהיה פה בכייה לדורות.

  5. פינגבאק: בלוגים תל אביביים, אירוע או שניים וקצת ירקות | ניימן 3.0

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s