מקבץ לינקים לאמצ"ש

1. באר-שבע. מסתבר שיש כזה מקום. יש שם אפילו מסה קריטית של אופניים ביום רביעי הקרוב. נחזיק לבאר-שבע אצבעות שאולי יום אחד היא תהיה עיר (אם יפסיקו לפרבר אותה ואת כל הנגב).

2. בבחריין הורסים כיכרות כדי למנוע הפגנות. התירוץ: "הקלה בעומסי התנועה". הקשר בין תכנון לרכב להחלשת הדמוקרטיה והמרחב הציבורי.

3. הזיות של שמונה מהנדסי ערים פריפריאליות בישראל. שילוב של קשקושי טיילות, מגדלים מופרכים ושכונות אקולוגיות המתבססות על בנייה צמודת קרקע ונסיעה ברכב לכל צורך. רק בקריית שמונה מהנדס העיר מדבר על חיזוק ועיבוי המרכז העירוני במשהו שמתקרב לשיפור אורבני שיכול לחזק את היישוב.

4. שרון רז ביקר בדולפינריום ועכשיו גם אתם יכולים.

5. בני כשריאל, ראש עיריית מעלה אדומים (פרבר של ירושלים עם 35,000 תושבים) חנה שלא כחוק כשהוא בא לבלות בירושלים, קיבל דוח, ועוד בא בתלונות. ביום שניר ברקת יסע מירושלים למעלה אדומים כדי לבלות כשריאל יוכל להמליץ לו איך לנהל מדיניות חנייה במקום מורכב, לחוץ ומבוקש. עד אז כדאי שישאל את עצמו מדוע הוא יוצא לבלות בירושלים ולא במעלה אדומים.

6. עיריית תל-אביב ממשיכה בתוספת חניונים וזיהום, לצד קידום האופניים. אמנם, הכתבה מדברת על ביטול חלק ממקומות החנייה, אך חלק מהביטולים למעשה הם הרחבות של חניונים (חניון הארבעה גדל מ-500 ל-1,000 וחניון בוגרשוב גדל גם הוא בצורה משמעותית). המקרה של ביטול החניון בשוק הסיטונאי הוא למעשה ביצוע תוכניות הבנייה במקום לאחר פינוי השוק ותוספת של דיור מבורך למרכז תל-אביב שבו הרבה מאוד אנשים רוצים לגור (גם אם מדובר בפרויקט שנוי במחלוקת מבחינה אורבנית עם שיטות קידום בעייתיות). בפועל, העירייה נמצאת במצב ביניים כאשר עדיין ממשיכים לפעול עם הדיסקט הישן בו מנסים לפתור את בעיות החנייה באמצעות תוספת חנייה ולא רק באמצעות חלוקה מחדש של המרחב ותמרוץ אמצעי תחבורה יעילים יותר מהרכב הפרטי. שימו לב לשני הציטוטים של טיומקין:

"צריך להגיד את האמת בפה מלא: מה שלא נעשה, לעולם לא נוכל להדביק את כמות כלי הרכב שמצטרפים לעיר, והמצב מביא במפורש להעדפה של תחבורה ציבורית." צודק.

"רחובות העיר תל אביב לא שייכים לתושבים, הם שטח ציבורי של כלל עם ישראל. אין לאף אחד טאבו על הרחוב ועל מקום החניה, והעירייה לא צריכה לנהל משא ומתן עם התושבים." מבחינה משפטית רחובות העיר מנוהלים ע"י העירייה ויש גם למשרד התחבורה כל מיני סמכויות לגביהם, ונכון שלאף אחד אין טאבו על מקומות החנייה. בפועל, כדי להזיז שינויים ובמיוחד כאלה שכואבים לחלק מהאנשים צריך לעזור להם להבין כיצד השינוי עוזר גם להם ולראות אם יש להם הצעות לשיפור. כדאי גם לחשוב על אגרה מינימלית על תו החנייה (כדי לשים מחיר מינימלי על ההטבה הזו שאינה מתחלקת באופן שווה בין תושבי העיר) וצמצום גודל אזורי החנייה שהתו נותן (אזור 1, למשל, כולל את כל מרכז תל-אביב מאלנבי ועד נהר הירקון).

7. קהילת תל אביב של החברה להגנת הטבע פותחת סדנאות אקטיביזם ביום רביעי הקרוב.

8. מאמר מעולה על הרטוריקה שבה משתמשים אלו המתנגדים לשבילי אופניים (המאמר לקוח מניו-יורק אבל הטיעונים דומים לאלו שמתחילים להישמע בתל-אביב ובראשם: "תל-אביב/ניו-יורק/לונדון היא לא אמסטרדם ואין כאן מקום לשבילי אופניים.")

9. תקציב מדינת ישראל נפתח. יישר כוח לשר מיכאל איתן ולכל המתנדבים שעזרו לזה לקרות. כמובן, פתיחת התקציב לציבור בוצעה ללא הקצאה תקציבית שכן לממשלה יש סדר יום שלא כולל העצמה אזרחית.

10. סופסוף הצלחתי להבין את הסיפור הרדיואקטיבי ביפן:

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על מקבץ לינקים לאמצ"ש

  1. ניר הירשמן הגיב:

    יואב,

    זה ממש לא מדויק מה שכתבת על התקציב הפתוח. מכמה סיבות:
    1. יש מימון ממשלתי לנושא. לא גדול, לא מספק, אבל יש.
    2. הצד של הממשלה ושל מיקי כמי שעמד בראש הפרויקט מצד הממשלה היה להוציא את הקבצים בצורה ניתנת לעיבוד. הסיפור התחיל עם החבר'ה של התקציבולטור, והבעיה המרכזית היתה פורמט הקבצים. עם זאת, בשל העבודה המאסיבית בתוך הממשלה, כאן לא נדרש בית משפט כדי להוציא את הקבצים
    3. מדיניות הממשל הפתוח שמוביל מיקי איתן, תסלח לי על הפורמליות, עוגנה בסדרת החלטות ממשלה שהראשונה בהן התקבלה בחודש אוגוסט 2010, והאחרונה התקבלה בסוף נובמבר 2010. ההחלטה האחרונה היא פרופר החלטה של העצמה אזרחית: היא קובעת פתיחה של מאגרי מידע לשימוש הציבור על מנת שהציבור יוכל לפתח אפליקציות על בסיס המידע הממשלתי, שעל פי תפיסת הממשל הפתוח אותה מוביל מיקי, שייך לאזרח.
    4. עוד נושא שקשור להעצמה אזרחית היא יוזמה אחרת של מיקי שקבעה הקמה של יחידה שאחראית על חופש המידע במשרד המשפטים, אבל כל זה זה כבר יותר מידי לטוקבק.

    אחלה עיצוב חדש, תהיה בקשר 🙂

    ניר

  2. לירן הגיב:

    יואב, אתה צריך להבין את חולדאי. ראשית משיחה עימו הוא הסביר שבעיניו חניונים תת קרקעיים הם לא בהכרח דבר רע. הוא נתן דוגמא מעיר מזרח אירופאית שהוא ביקר בה (שכחתי את השם) שבה הוא פירט שראש העיר פשוט החליט לבטל בהדרגה את כל החניות הצמודות למדרכה יחד עם בנייה של חניונים תת קרקעיים וסלל במקומם שבילי אופניים. זה נראה שהוא די אהב את הרעיון ומכאן אני משער האסטרטגיה העירונית בתחום.

    מבחינתו יש לו חופש מוחלט בנושא האופניים וכמו הרבה דברים אם הוא רוצה זה מה שיהיה והוא לא יקשיב לשום תושב לא משנה כמה הפגנות יעשו נגדו. עם זאת הוא מתכוון להתמודד על ראשות העיר גם בבחירות הבאות והוא אינו יכול לבצע ביטולי חנייה גדולים אחרת יהיו לו קשיים להבחר וזה דורש מכל מי שתומך בשינוי הכיוון לתת לו גב מול קואליציה חזקה של אנשים שרוצים להמשיך לזהם ולפקוק את העיר.

  3. גיגי הגיב:

    פרבר של ירושלים ?
    מעלה אדומים היא התנחלות.

  4. לרמן הגיב:

    ניר, תודה על ההבהרות המפורטות.

    לירן, לפי מה שאני יודע אתה מתכוון לוינה (יותר מרכז-אירופה מאשר מזרחה). נראה לי עדיין שכדאי לחולדאי לנהל מדיניות יותר פתוחה, במיוחד ברחובות המסחריים שהם המקומות הכי חשובים בעיר למעשה. אני מקווה לראות את הדברים קורים במהרה בימינו.

    גיגי, מעלה אדומים היא גם התנחלות וגם פרבר של ירושלים מבחינת דפוסי יוממות. כמו שאריאל היא פרבר של תל-אביב וגם התנחלות.

  5. הערה לחלוטין לא קשורה, אבל לטקסט יש צלליות שקצת מקשות על הקריאה וגורם לאותיות להראות מטושטשות. זה רק אצלי? כי זה לא מופיע בבלוגים אחרים שאני נכנסת אליהם.
    (דווקא אופניים בבאר שבע הם לא מחזה נדיר. מקורתיי בבירת הנגב טוענים שאפשר לראות בכל בוקר נחילים[1] זורמים לכיוון האוניברסיטה)

    [1] לא נחילים גדולים, אבל עדיין.

  6. לרמן הגיב:

    עפרונית, קיבלתי את ההערה. נבחן אותה באמצעות קבוצות מיקוד וסקר טלפוני רחב היקף.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s