סקר כיכר דיזנגוף החל

הסקר הגדול על עתיד כיכר דיזנגוף החל במפתיע כאן. שלושת החלופות המוצעות הן:

חלופה א': להשאיר את הכיכר כמו שהיא עם שיפוץ מינורי. חלופה זו לא פותרת את המצב הנוכחי שבו הולכי הרגל מופרדים באמצעות המפלסים השונים והכיכר לא מצליחה לתפקד.

חלופה ב': להחזיר את הכיכר למפלס הקרקע כמו שהיא הייתה פעם (פחות או יותר). חלופה זו היא ההגיונית מבין השלוש המוצעות והיא עשוייה לגרום לכיכר דיזנגוף לחזור להיות מרחב עירוני תוסס ופועם כמו שחלקים גדולים ממרכז תל-אביב של פעם חזרו להיות.

חלופה ג': הורדת המפלס עם חניון תת-קרקעי. טרם נצפה מרחב עירוני מוצלח בתל-אביב שיושב על חניון וספק אם זה יהיה המקרה. אליאב מרחיב על כך שהניסוח של חלופה זו מציג את החניון כיתרון תוך התעלמות מהפגיעה שהוא יעשה בכיכר שתישאר מעליו ובמרחב שמסביבו.

לא ברור מה יהיו ההשלכות של הסקר הזה אם בכלל, אבל בכל מקרה כדאי להשתתף.

כיכר דיזנגוף. גם היום היא סוג של חניון
Parking in Dizingof Square

פוסט זה פורסם בקטגוריה כיכר דיזנגוף, תחבורה, תל-אביב. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על סקר כיכר דיזנגוף החל

  1. שי קסירר הגיב:

    מלאתי את הסקר, אבל המבנה שלו של – בקשה לכתוב את היתרונות והחסרונות של כל חלופה – ללא השאלה המפורשת "מהי החלופה העדיפה לדעתך?", תאפשר בקלות לעוות את תוצאות הסקר לטובת רצון העירייה. שהוא לצערי חניון מזהם נוסף

  2. אליאב הגיב:

    שי, פנינו בדברים האלה לעירייה ולעורכת הסקר, מינה צמח. הסקר באינטרנט אמור להשלים סקר "מדגמי" של תושבים.

  3. לרמן הגיב:

    בגדול, החלופה העדיפה עליי היא חפירה של חניון של 800 קומות עם 100,000 מקומות חנייה שיינתנו בחינם לכל דורש. כמו כן, מנהרה שתצא מחניון זה תחבר את תל-אביב ישירות להוואי. מעל החניון יועתק מבנה תיאטרון הבימה החדש, אשר עליו יישב מגדל נוה-צדק (שגם הוא יועתק ממקומו). בראש המגדל תוצב מחדש המזרקה של יעקב אגם, אך היא תצטרך לעבור הגדלה כדי שיראו אותה היטב במקומה החדש.

  4. אמיר הגיב:

    הצעות שלי לשיפור חלופה ג', למזעור החסרונות שמניתי בתשובתי לסקר:
    במקום מעגל תנועה המחבר את הרחובות הסמוכים אל הככר, יושארו נתיבי התנועה הקיימים, ואלה ישוקעו עוד יותר אל מתחת למפלס הככר. במרכז הככר, היכן שתנועת הרכבים השקועה ביותר, יעבור גשר הולכי הרגל, רחב ידיים וחסר מדרגות, שגובה מפלס ההליכה בו אינו עולה על 60 ס"מ מעל מפלס הככר. החניון יימצא בחלקו מתחת לנתיבי התנועה, והכניסה אליו תהיה תת־קרקעית מהרחובות הסמוכים, שכאמור לא יהיו מחוברים לתנועה החוצה את הככר.

    נקודת המפתח שלי היא, שלא יהיה מעגל תנועה, אלא שימור המצב הקיים מבחינת תנועת מכוניות ואוטובוסים. מה דעתכם?

    חלופה נוספת להצעה שלי:
    שיקוע רחוב דיזנגוף בלבד כאמור לעיל, וחיבור פינסקר וריינס במפלס הככר, ללא צומת ועם מעברי חציה רחבים ומרומזרים.

  5. לירן הגיב:

    אמיר שכחת את פקטור התקציב, שיקוע שכזה עלותו כגודל עלות שיפוץ דיזינגוף כולו. גם ככה העירייה בהתלבטויות עם להכנס לפרויקט האדיר הזה שעלותו מוערכת ב-200 מליון שקל. במיוחד נוכח העובדה שבצנרת יש את שיפוץ הכרמל והטיילת שאמורים להתחיל שנה הבאה.

  6. אני נגד כל שלושת החלופות האלו. כולן מציעות פיתרון חלקי לבעיות של הכיכר. הייתי בטוח כבר שלא אמצא פיתרון טוב שאפשר להציע, אבל אז נתקלתי בהצעה הזו, שהיא מעולה לדעתי:

    http://www.archeb.com/2011/03/xl.html

    לפי האופציה הנ"ל, הכיכר מקבלת חזרה את הקהל ואת הולכי הרגל והם השולט בסביבה. יתרה מכך, היא מכתיבה את סדר התנועה בצורה חכמה, כזו שמאפשרת לרכב לחצות את דיזנגוף במהירות אך עדיין מחייבת אותו להאט במידה והוא רוצה לעבור לאחד מהרחובות הצדדיים, ובכך מחזירה גם את פינסקר וריינס להולכי הרגל, כאשר אלו לא יצטרכו לפחד לחצות את הכביש יותר.

  7. נחום כהן הגיב:

    יואב, כניסת ההומור שלוח הרסן שלך לבלוג הזה, ניא לגמרי לרוחי, בלי סרקזם החיים טפלים לפעמים. (למה הוואי?). תרשה לי להוסיף מעט דברים שכתבתי גם אצל יודן רןפא: ———-
    כיום הטעות כבר ברורה. הורדת הככר היתה אלימה (ללא היתר) ורק הזיקה. הגברת מהירות האוטובוסים המיותרים, רק המעיטה את השימוש ברחוב, גם הרעש והעשן….כמות הרמזורים עלתה מאד בשנים האלה, אז מה הועיל המסלול המהיר???———- להחזיר למפלס המקורי, הככר תחזור להיות בדיוק מה שצריך: הולכי רגל ותנועה ממותנת. כולם היתרגלו שתנועה ממתנים על ידי ככר עגולה, בכל הארץ. ועוד בעינין תנועה מוטורית – מדובר בתנועה ברחוב דיזנגוף , צפון דרום. (ריינס – פינסקר הם יותר שוליים.) בשביל רחוב של הולכי רגל, לא עושים פלטפורמה, להיפך, – מקטינים תנועה. חניון במקום הזה? כל האוטובוסים בארץ מגיעים לכאן !!! (בדרך כלל ריקים, אבל זה ענין אחר). חניון יחזיר תנועה, ויסבך עוד יותר.

  8. לרמן הגיב:

    צריך לזכור שחלק מהאפשרויות שעלו פה דורשות תיקון תב"ע, תהליך אשר עשוי לקחת אינספור שנים. האופציות שהעירייה מציעה אינן דורשות תיקונים שכאלה וזו חלק מהסיבה מדוע אין כאן "תחרות" של הצעות.

  9. נחום כהן הגיב:

    לעידו איש קריות ———- תודה על ההפניה להצעה הברורה (סוף סוף!) והמוגשת היטב. אינני מבין מדוע לתת מנהרה מרכזית, דווקא במקום שאפשר ליצור מיתון טבעי (העיגול). הרי 100 מטר משם יש רמזורים עוד יותר מעכבים, פניות ימינה ושמאלה, המעכבות ביותר, אז מה הועילו? ——– האמת היא שיש להגביל תנועה ולהפסיק להיתייחס לרחוב דיזנגוף ככביש ארצי. לדוגמא עובר שם מספר 129 המגיע מראשון לציון (!!!), ועוד כאלה, הנוסעים ריקים. תקחו בחשבון כי הכל נובע, בצד הרגלים של חב' 'דן' , מן המסוף המיותר מעבר לירקון, היושב על מקום הדרוש להיתפתחות העיר (כמו מסוף 'הכרמלית' על קרקע ציבורית ולא של חברת האוטובוס). יש למתן התנועה לכבוד הולך הרגל.

  10. לנחום כהן, אני חושב שעידו צודק (או אפשרות אחרת – אולי לסגור כביש אחד או יותר שמגיע לכיכר ולגרום לכך שכל ההיקף שלה יהיה ללא מכוניות.

    באופשרויו האחרות, גם עם מיתון תנועה, מה שיהיה הוא שהיקף הכיכר יהיה מופרד מהפנים שלה. אפשר לראות את ההרצאה של הלל שוקן כאן

    בדקה ה -25 של ההרצאה.
    הוא טוען שפיאצה ורונה מוצלחת בגלל שקל להגיע ולצאת ממנה (ברגל)

    באפשרות שעידו קישר אליה הרבה יותר קל להגיע אל הכיכר כרצף עירוני.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s