זה גדול יותר משבילי אופניים

עם כל הדיון הסוער על שבילי אופניים לאחרונה נראה שניתן לצמצם את הנושא כולו לספירה של אורך שבילי אופניים וחניות. בפועל, מדובר בנושא גדול הרבה יותר מזה שעלה לפני השטח. לצד השיפור בשבילי אופניים, שאמור להגדיל את השימוש באמצעי תחבורה זה, מדובר בשינוי דרמטי של המרחב הציבורי אשר עשוי להשפיע גם על הולכי הרגל, תאונות הדרכים ואף יותר מכך. כך למשל, ברחוב בלוך רוחב נתיבי הנסיעה יצומצם מ-8 מ' (4 מ' לכ נתיב) ל-6.5 מ' (3.25 מ' לכל נתיב), דבר אשר יאט את מהירות המכוניות ברחוב ויקצר את זמן החצייה של הולכי הרגל ויוביל לצמצום תאונות ברחוב הזה. שינוי דרמטי בהרבה מבוצע ברחוב פנקס, אשר בו מצומצם רוחב הכביש בצורה משמעותית יותר (אין לי את המספרים עדיין) וגם הוא יהפוך לרחוב בטוח ונעים יותר ויתפקד פחות כדרך מהירה למכוניות.

תוספת שבילי אופניים על חשבון השטח שמיועד לנסיעת רכבים בוצעה עד כה רק ברחוב משה דיין, אשר מהירות המכוניות בו הואטה והוסף שביל אופניים. שביל האופניים ושאר השינויים ברחוב בוצעו במהלך שנת 2008. אלה נתוני תאונות הדרכים הקשות והקטלניות ברחוב משה דיין לשנים 2003-2010, כפי שהפקתי מתוך אתר הלמ"ס:

שנה                     כמות תאונות קשות וקטלניות ברחוב משה דיין

2003                                  3

2004                                  3 (כולל הרוג אחד)

2005                                  2

2006                                  4

2007                                  3 (כולל הרוג אחד)

שינוי חתך הרחוב

2008                                  1

2009                                  1

2010                                  0

ניתן לראות שמאז השינויים ב-2008 והצרת הכביש כמות התאונות הקשות והקטלניות במשה דיין ירדה בכ-70%, כאשר ב-2010 לא היו כלל תאונות קשות וקטלניות ברחוב זה. אלה נתונים שעשויים לעניין רבים מהתושבים אשר מתגוררים סמוך לרחובות אשר יעברו מיתון תנועה דומה (ותוספת שבילי אופניים). ניתן גם לציין שמאז התווסף שביל האופניים במשה דיין לא נרשם שם הרוג אחד (טפו, טפו).

לצד הנתונים הסטטיסטיים בדבר תאונות דרכים יהיה מעניין לראות את השינויים בחלוקת אמצעי התחבורה ברחובות השונים אשר יעברו שינוי חתך. לטובת בדיקה זו נדרש לבצע ספירות תנועה מקדימות (ולספור הולכי רגל, אופניים, תחבורה ציבורית, רכב פרטי וכיו"ב) לפני שינוי החתך ואותן ספירות באותו מיקום (ורצוי באותה עונה בשנה) לאחר השינוי. כך למשל, יהיה אפשר לדעת מה היה השינוי בכמות המכוניות שעוברת כיום במשה דיין לעומת העבר (אם בכלל השתנתה הכמות או שבסך הכל הואטה המהירות). יהיה מעניין לעקוב אחרי הסטטיסטיקה של תאונות הדרכים בשנים הבאות ברחובות שיעברו מיתון תנועה (ותוספת שבילי אופניים) בזמן הקרוב.

לסיום, הנה וידאו אמריקאי למדי שמסביר חלק מהעניין של שינויי חתכים אלה:

פוסט זה פורסם בקטגוריה אופניים, תאונות, תחבורה, תל-אביב, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על זה גדול יותר משבילי אופניים

  1. ערןב הגיב:

    הצגת הנתון הזה בלבד נראית לי בעייתית. כמה תאונות דרכים בסך הכל היו ברחוב (לא רק קטלניות)? האם נפח התעבורה בהנחה שאין שינוי משמעותי בכמות האנשים שמשתמשת בכבישים ושכמות האנשים שמשתמשים ברחוב משה דיין קטנה, לאן עברו אותם אנשים (האם אכן יש מעבר משמעותי לאמצעי תחבורה אחרים, כולל אופניים, או שדפוסי התנועה לא השתנו באופן משמעותי?), ואיך זה השפיע על כמות התאונות ברחובות בהם הם משתמשים כעת?

    האמירה "אלה נתונים שעשויים לעניין רבים מהתושבים אשר מתגוררים סמוך לרחובות אשר יעברו מיתון תנועה דומה" יש בה מעט מן ה-NIMBY – מי שיש לו כוח, אולי יפעל למען שבילי אופניים בסביבתו, אבל זה יעביר את עיקר תנועת הרכבים לאזורים של מי שאין לו כוח.

  2. לרמן הגיב:

    ערןב,
    זה הנתון היחיד שיש לצערנו מלפני ואחרי השינוי. לא בדקתי את שיעור תאונות הדרכים הקלות, אשר דורש יותר מאמץ.
    אני מקווה שהעירייה תעשה הרבה יותר ספירות תנועה כדי לראות גם מהם אותם שיעורי שינויים באמצעי התחבורה השונים. מעבר לכך, לפחות לפי הניסיון בעולם, חלק מהתנועה שיורדת "נעלמת" ולא עוברת לרחובות אחרים עקב הפגיעה בנוחות השימוש ברכבים הפרטיים. באותו אופן שיפור בתשתיות רכבים פרטיים מעודד עוד שימוש ברכבים פרטיים (אשר בסופו של דבר גורם לכך שהתשתיות הקיימות לא מספיקות וצריך להרחבי אותן שוב במעגל אינסופי). כלומר, שיפור תשתיות האופניים והקטנת רוחב הכביש לאו דווקא מעביר עוד תנועה למקומות אחרים.
    אני מקווה שלצד התקציבים העצומים של השיפוצים יוציאו תקציבים מועטים גם לספירות תנועה – זה יכול להראות את שיעור ההצלחה.

  3. לירן הגיב:

    יואב הנתונים בעיתיים הם אינם מובהקים ולא בטוח שמצאת קשר סיבתי, עם זאת קיימים מחקרים שבדקו את הקשר ומצאו מתאם שלילי בין מספר הנפגעים למהירות הנסיעה בתוך ערים.

    צריך להוסיף למי שלא מכיר את רחוב משה דיין שעד לפני 5-6 שנים דובר על הרחבת הכביש (בין נתיב לארבעה עד לא מזמן) על חשבון אי התנועה הרחב שיש במרכזו עליו יש בעיקר דשא ודקלים. התושבים התנגדו בתוקף והיום שנים מאוחר יותר קוצץ חלק מהכביש, שופצו המדרכות, נשתלו עצים והרחוב קם לתחייה.
    חשוב לציין שהיום מתבצעות עבודות באזור ההגנה עד לבית גיל הזהב להשלמת הקטע האחרון בשביל האופניים, בשל העובדה שיש רק נתיב אח לרכבים מקצצים את אי התנועה הרחב שמרכז כדי לסלול את השבילים.

    מעבר לשיפוצים הנתון שיציינת על אף שהוא בעייתי יכול לסלול את הדרך להכרה בנחיצותם ואף ישמש להגברת הלחץ על קבוצות תושבים כאלו ואחרות.
    חשוב לשתף את העירייה בנתונים אם מחלקת המחקר שלהם לא עלתה על זה

  4. לירן הגיב:

    יואב אני יכול להעביר את הנתונים לחברי מועצה?

  5. לרמן הגיב:

    לירן, נכון שזה לא הכל וגם אין לנו כאן עדיין מספיק מקרים כדי לתת תוקף סטטיסטי לעניין, אבל זה הנתון שיש כרגע כאן. מחקרים בעולם מראים שיש כאן גם עניין מובהק. בחינה נוספת של השינויים בתאונות הדרכים בעקבות השינויים הנוכחים תוכל להתבצע רק בעוד 4 שנים.
    אתה כמובן יכול להעביר את זה – הבלוג פתוח לכולם.

  6. נועה הגיב:

    בתור משתמשת קבועה ברחוב הזה כנהגת, אני חושבת שאני יכולה להגיד לך לאן נעלמו המכוניות – לדרך השלום בקטע שבין משה דיין ליגאל אלון (והלאה עד עזריאלי), רגע לפני שמתחיל שביל האופניים. בבוקר, מדובר ב-25 דקות לפחות רק למקטע הזה. וגם ליגאל אלון עצמו ולאיילון, ולדרך השלום בכיוון השני ולדרך הטייסים. תכלס, בשעות העומס, כל מסלול חוץ ממשה דיין הופך לפקוק, סתום ובלתי אפשרי (אולי היה כך גם קודם, לא יודעת).

    אני חושבת שאולי פעמיים-שלוש ראיתי אופניים בשביל האופניים הזה, בדרך כלל קומפלט עם פניה ימינה באדום ליצחק שדה (כי כידוע, אופניים זה לא כלי רכב והוא לא חייב לציית לרמזורים). לרוב שביל האופניים משמש כמסלול פנוי לרוכבי אופנועים וקטנועים (שגם הם, כידוע, לא חייבים לציית לחוק על הכביש).

    אבל עם זאת, אני חייבת להודות שקיום שביל האופניים שם יחד עם מיקום תחנות אופניים עירוניות בסביבה הקרובה גרם לי לחשוב ברצינות שאולי כדאי לנסות אופניים במקום רכב.

    בסופו של דבר הכל חוזר לשאלת האלטרנטיבות. נורא נחמד לבנות שבילי אופניים, אבל בלי תחבורה ציבורית תומכת, זו פשוט התעללות להקשות בצורה כזו על בעלי המכוניות.

    מעבר לכך, אני חושבת שצריך להתחיל עשות טסט ותיאוריה לרוכבי אופניים שרוכבים על הכביש, שבטעות לא מתייחסים אל עצמם ככלי רכב ומעבר לעבירות תנועה לשמן, פשוט מפעילים שיקול דעת מזעזע בתנועה ומסכנים גם נהגים וגם הולכי רגל (כן, אני יודעת שזה הדדי, ובכל זאת). סתם דוגמה אחת ממאות: רוכב האופניים שנסע אתמול בערב בבגדים כהים וללא מחזירי אור והשתלב ימינה בכביש מבלי להסתכל וגרם למכונית לבלום בפתאומיות, ואח"כ דפק סלאלום מרשים לרוחב שני מסלולים מימין לשמאל בין מכוניות שבדיוק התחילו לנוע ברמזור ירוק, וקינח בפנייה שמאלה בצומת גדול בו אין פניה שמאלה. וזו באמת דוגמה אחת טריה ממאות שאני רואה.

    ואגב, איך יגיעו לאבן גבירול כל המכוניות שממלאות היום את בלוך? הרי אין פניה שמאלה מארלוזרוב לאבן גבירול, ואם כל התנועה תנותב לשלמה המלך יהיה קטסטרופה, ומה שיש היום בבלוך פשוט יעבור לדוד המלך. בקיצור, תחבורה ציבורית נורמלית. אין מנוס. כל השאר זו סתם התעללות פופוליסטית.

  7. לרמן הגיב:

    נועה, בדיוק בשביל זה צריך לעשות ספירות תנועה. דרך השמשה הקדמית בנסיעה זה קצת קשה.
    לגבי בלוך – לא מתשנה שם כמות הנתיבים – רק הרוחב שלהם, כך שסביר להניח שכמות כלי הרכב הפרטיים לא תשתנה, אבל מהירותם תואט ברחוב זה. סביר גם להניח שתנועת האופניים ברחוב זה תגדל. הדברים האלה דורשים ביצוע ספירות לפני ואחרי השיפוץ.

  8. דודי גבאי הגיב:

    במקום ספירות תנועה, אפשר להשתמש בנתונים של וויז (waze), שיכולים לתת קירוב לא רע.

  9. תושב תל אביב הגיב:

    מה שאתה עושה זאת גניבת דעת.. אם לוקחים את רחוב בלוך לדוגמא מדובר בכביש מוזנח למדי המשמש עורק תחבורה ראשי וגם שביל חוצה לבית ספר האזורי ולגני הילדים בסביבה .בשל הזנחת העיריה הרחוב לא מואר, אין שלטים ילדים חוצים ואין פסי הרעדה ולכן מתרחשות שם תאונות .. הפתרון של קיצור רוחב הכביש יאט התנועה אבל לא יצור בעיות קשות של יכולת להחנות את הרכב בכל רגע בהעדר יכולת עקיפה והמשך תנועה תגרום להרבה תאונות קלות צפירות . העובדה שמחיר כבד ישלמו דיירים שיאבדו מקומות חנייה וגישה קרובה לדירות שלהם והפקקים והזיהום האוויר שיגרמו מהסיבובים האין סופיים לחיפוש חנייה הופכים את העסק הזה לבעייתי ביותר . שלא יהיה לאף אחד אשליות אנשים לא יוותרו על הרכב הפרטי שלהם מי שיכל לוותר כבר וויתר מזמן …

  10. לרמן הגיב:

    כמו שאתה אומר, כשיצרו את בלוך מהירות המכוניות תרד והוא יהיה בטוח יותר לכל משתמשי הדרך שם. בהחלט חיובי לאור כמות הילדים שם. צעד גדול מאוד של חולדאי. אולי הדבר הטוב ביותר שהוא עשה מאז שהוא ראש עירייה.

  11. תושב תל אביב הגיב:

    היה ניתן לדאוג לילדים אחרת עם פס האטה . כביש צר לא פתרון !! כביש צר יצור תאונות קלות לכל אורך נתיב עכב בעיות התמרון בכביש . יש בעיית הגישה של התושבים לדירות שלהם ולבניין שלהם . בעיית של עצירת המוניות ורכבי נכים וכו'. .שביל אופנים לא יותר חשוב מכל דבר אחר שיש וזה מה שקרה בבלוך ששבילי האופנים הפכו יותר חשובים מהכל ושיחנקו כל התושבים מסביב .

  12. לרמן הגיב:

    עדיף לגבות עם עובדות ולא להניח הנחות שגויות. הצרת הכביש מצויינת, תפחית מהירות, תצמתם תאונות וחומרתן ותייצר שימוש יעיל יותר בשטח הציבורי של כולנו. בהחלט מקור לגאווה לתושבי בלוך, פנקס ורחובות אחרים שיהפכו לבטוחים, שקטים ונעימים יותר. מן הסתם קשה לראות זאת מנקודת המבט של השמשה הקדמית, אבל כדאי מדי פעם ללכת גם ברגל ולהתרשם מהמצב הנוכחי בו הולכי הרגל והרוכבים נאבקים על המדרכות בעוד כלי הרכב המסוכן והבזבזני ביותר מקבל תעדוף עצום.

  13. לירן הגיב:

    אני חושב שנוצר אצלך משום מה בלבול שמטרת שבילי האופניים היא להאט את התנועה, מדובר בפועל יוצא של מדיניות זו ואין משמעות להצעתך להתקין פסי האטה בכביש קשר לשינוי הרחוב.
    אני לא מבין מאיפה אתה מסיק שאף בנאדם לא יעזוב את הרכב הפרטי שלו, מספר הרוכבים בעיר הולך ומתעצם וסותר לגמרי את הטענות שלך. אנשים שיודעים לספר לכולם מה הבעיות ואיך העולם עומד להתמוטט לא מסוגלים להניע תהליכים ולשפר את מצבנו. (מישהו אמר רה"מ?)

  14. תושב תל אביב הגיב:

    אני מסיק זאת ממאות האנשים תושבי בלוך והסביבה שבאו לכנס נגד תוכניות העיריה ושאותם אתה מעוד כמה מנסים נסה לשכנע אותם שיריקה בפרצופם בעצם לטובתם . ורק אם הם יסתכלו סביב הם יבינו או הו כמה הם טועים והם צריכים לוותר . יש לך גם מחשבה ע'קומה שרק אתה הולך ברגל ונוסע על אופנים למרות שרוב בעלי המכוניות עושים זאת הרבה מאוד (בוודאי ללכת באזור ברגל ) ולכן רק אתה הוא זה שמבין כמה חשוב לוותר על האוטו בעוד אחרים בעלי רכב לא מבינים . הטעות שלך אף אחד לא יוותר על שום אוטו אנשים זקוקים לרכב משפחתי ורכב כזה זקוק לחנייה וזה לא בא על חשבון ללכת ברגל . לגבי אופנים זה עניין של טעם יש אנשים שבחיים לא ינסעו על אופנים והם לא מעטים כפי שנדמה לך .

  15. לירן הגיב:

    אני לא מצפה מתושבי בלוך שיבינו את המהלך הם אגואיסטים.
    הניסיון בעולם מראה שפיתוח אלטרנטיבת תחבורה ראויה- וכן זה אומר לנייד זכויות במרחב הציבורי לטובת אופניים ונתיבי תחבורה ציבורית משפרים את התנועה ואיכות האויר בעיר. יואב הציג דוגמא שתומכת (גם אם במקרה הספציפי אינה בעלת תוקף סטטיסטי) בעובדה ששבילי אופניים ומיתון תנועה מצילים את החיים של כולנו.

    הגשמת אופטימיזציית פרט כבר הוכחה כפוגעת בכלל כולו, לכן אני גם מתנגד לשיתוף ציבור במקרה הספציפי הזה. המדינה שלנו מתפוררת בגלל שכל קבוצה מושכת כספים רק אליה- מתנחלים חרדים ושות' לא ניתן שזה יקרה בעיר שלנו.
    אני לא מצפה שהם יבינו ולא ממש מעניין אותי מה אנשי הרחוב חושבים – מי שהיה באסיפה ושמע את ההצעות הפתטיות של הדיירים ודאי מבין למה אני מתכוון.

  16. תושב תל אביב הגיב:

    אני מבין אתה מתנגד לדמוקרטיה ושיתוף הציבור בתכנון החיים שלו ואזור המגורים שלו … נהדר יש אירן יש סין סע לחיות שם . אגב זה לא רק תושבי בלוך זה תושבי בלוך וכל מרכז העיר מאבן גבירול מזרחה מתנגדים כולל בפנקס ויהודה מכבי דברתי שם עם משפחות שאני מכיר שם . זה לא מאות תושבים זה אלפי תושבים אולי אף מעבר לזה . כל האזור מזרחה מאבן גבירול הוא אזור מלא משפחות עם רכבים משפחתיים כי הדירות באזור באחוזים גדולים הם דירות גדולות של 3.5-5 חדרים – ראש האזור הזה נועד למשפחות בתכנון המקורי של העיר תל אביב .

  17. לירן הגיב:

    אני כבר אורז…

  18. לרמן הגיב:

    אין בעיה שאנשים יחזיקו רכב, אבל שלא יצפו שאנשים שאינם מחזיקים רכב יסבסדו להם הטבה בדמות מתן שטח ציבורי חינם להעמדת מכוניותיהם. עדיין שטח עצום מהמרחב הציבורי ניתן בחינם להעמדת מכוניות, בשעה ש-45% ממשקי הבית במרכז העיר בכלל לא מחזיקים אפילו רכב אחד ולמעשה מקי בית אלה (הפחות מבוססים בדרך-כלל) מסבסדים את משקי הבית המבוססים יותר ואת אמצעי התחבורה הכי לא יעיל בעי והכי מסוכן. נראה לי שסופסוף העירייה פועלת בכיוון הנכון לשיפור התחבורה בעיר המאזן בין כלי התחבורה השונים. מי שעדיין רוצה להחזיק רכב פרטי ישלם יותר על העלות החיצונית שעד היום שאר הציבור נתן לו.
    בסוף כמות השטח נתונה ועדיף לעשות בו שימוש יעיל יותר שמשרת יותר קבוצות אוכלוסייה ויותר משתמשים תוך הגברת הבטיחות לכולם ותועלות נוספות (הפחתת רעש, הפסקת סבסוד על-ידי מבוססים פחות למבוססים יותר ועוד).
    מעניין שבמפגש היו גם אנשים שתומכים במהלכים הראויים של העירייה אך כשמישהו מהם ציין שרוכבי אופניים הולכי רגל לא מתערבבים, מכורי הזיהום ותאונות הדרכים איימו עליו בצורה מפחידה אשר הדגימה כמה הם מוכנים לדיאלוג ושיתוף. למרות שצפיתי שמכורי תאונות הדרכים והזיהום יבואו בגישה זועמת למפגש תחבורה שמציג חלוקה מחדש של המרחב הציבור ושדרוג מעמדם של רוכבי האופניים והולכי הרגל, לא חשבתי שחלקם יתנהגו בצורה כה ברברית ואלימה.
    עוד בנושא כאן ואפשר גם כאן על הסבסוד העצום והמחיר הגבוה שעולה לנו חנייה בחינם. (וגם כאן)

  19. נועה הגיב:

    שבילי אופניים זה נחמד מאוד, אבל צריך להיות הרחק מאחור ברשימה אחרי תחבורה ציבורית סבירה. אין לי ספק שהייתה הרבה פחות התנגדות לו במקום שביל אופניים, מקומות החנייה היו מופקעים לטובת שיטת תחבורה ציבורית או ירוקה שמתאימה ליותר אנשים. מה לעשות, אופניים ממש לא מתאימים לכל אחד מהמון סיבות, ורוב האנשים ישארו קרחים מכאן ומכאן.

  20. לרמן הגיב:

    חבל שהאנרגייה של אלו שמתנגדים לשבילי אופניים לא הולכת לפעילות לקידום תחבורה ציבורית. אגב, ב-1 ביולי הקרוב (עוד חודש) כבר תשתפר התחבורה הציבורית (בתל-אביב ובגוש דן) ויוסיפו כמה וכמה נת"צים לתל-אביב. משרד התחבורה מתקשה לפרסם את התוכנית ולקדם את הנושא ולשם תריכות להיות מופנות האנרגיות.
    רוב האנשים ירוויחו בגדול, כולל אלה שלא רוכבים על אופניים. אני לא רוכב על אופניים בכלל, אבל יהיה לי נחמד הרבה יותר אם הם יפסיקו לעלות על המדרכות, ואני מניח שלעוד כמה אנשים, ובמיוחד לקשישי העיר זה יהיה טוב מאוד. עוד ירויחו אלה שלא יידרסו בעתיד עם הפחתת מדפר התאונות שלא לדבר על הפחתת הרעש ברחובות עצמם.

  21. לירן הגיב:

    אני פשוט לא מצליח להבין ישראלים , מה הבעיה הגדולה בלקדם כמה נושאים במקביל? מדוע כל נושא חייב להגיע אחרי ששאר הנושאים נפתרו?

  22. תושב תל אביב הגיב:

    נכון בשביל נתבי תחבורה ציבורית היה שווה לוותר והתושבים היו פחות מתרגזים .. אבל בשביל שבילי אופנים לפגוע ככה בתושבים ועוד לומר להם בכנס שהיה אפשר לעשות אחרת ולא לוותר על חניות וגישה לבתים אם היו מורידים את העצים אבל לא מוכנים להוריד את העצים – זה כבר גובל בחוצפה גדולה . אני מת על עצים וירוק באמת, זה אחד הדברים היפים באזור הזה של העיר- אבל יש גבול !! חיי אנשים חשובים יותר מכמה עצים למה איפה כתוב שברחוב בלוך חייבים גם את העצים ?

  23. נועה הגיב:

    הבעיה היא לא האנרגיה של תושבים, אלא האנרגיה של העיריה. עצוב מאוד שהתכנון העירוני מבוסס על פרשנות העיריה למה שבאופנה לפי מדד של מי צועק יותר חזק. אנשים רשאים לבחור על מה להוציא את האנרגיה שלהם, וגם אם לא מתאים להם שום סוג של מעורבות חברתית, נציג ציבור נבחר אמור לדאוג שלא יעמידו אותם בפני שוקת שבורה (שזה מה שקורה עכשיו). בשביל זה יש נציגי ציבור.

    תוכל להסביר למה הכוונה ב"משרד התחבורה מתקשה לפרסם את התוכנית ולקדם את הנושא"? למה צריך לפרסם ולקדם? זה משהו שלא אושר סופית?

  24. לרמן הגיב:

    הפעימה השנייה אושרה, אבל עצם העובדה שאנחנו חודש לפני הפעימה שתשנה סדרי עולם בתחבורה הציבורית בגוש דן (בעיקר לטובה), והציבור לא יכול לראות איזה קווים מתחלפים, את מנגנון התעריפים שמשתנה ועוד דברים, מעידה על בעייה בהוצאת המידע ממשרד התחבורה לציבור.

    מסכים שנבחרי הציבור אמורים לפעול לאזן בין שלל אינטרסים בתכנון העירוני (תושבים, עסקים, יוממים, ממשלה ועוד ועוד). נחמד לראות שלשם שינוי בעיריית תל-אביב פועלים באופן שמתחשב גם באוכלוסיות הפחות מבוססות והפחות קולניות.

  25. הנתונים של יואב מסתדרים עם מה שיודעים משאר העולם – מיתון תנועה (בין היתר על ידי הצרת כבישים או הורדת מספר הנתיבים ועוד) מוביל להורדת מספר התאונות ולחומרת התאונות. זה גם אחד המרכזיים הדברים שהובילו לירידת כמות הפצועים וההרוגים בישראל בשנים האחרונות.

    לפי מחקר על מיתון תנועה בעיר אחת בגרמניה, מיתון תנועה הוביל לתוצאות הבאות:

    * עליה של 50% בשימוש באופניים
    * ירידה של 57% בתאונות קטלניות
    * ירידה של 45% בתאונות קשות
    * ירידה של 40% בפציעות קלות מתאונות
    * ירידה של 43% בתאונות שמוערבים בהן הולכי רגל.
    * ירידה של 16% בתאונות של רוכבי אופניים
    * ירידה של 16% בעלות של תאונות דרכים
    * ירידה של 66% בתאונות בהן מעורבים ילדים

    יש הפניות לעוד נתונים ומחקרים כאו
    http://ecowiki.org.il/wiki/Traffic_calming

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s