והפעם מקבץ תמונות יומיומיות:
בשלב זה באבולוציה העירונית, אתרי בנייה לא מחוייבים עדיין לשמור על מעבר בטוח להולכי רגל בקרבתם. חוק עזר עירוני יכול לפתור את הבעייה הזו. הנה מצב יומיומי מרחוב אסתר המלכה באתר הבנייה של מגדל פרישגוף:
בטיילת של תל-אביב יש הרבה עיוותים בעיצוב העירוני. קחו למשל את מה שודאי תוכנן להיות נקודת תצפית מוגבהת לים – הפרדה קלה במפלס, וקיבלנו שטח מת:
הפרדה קלה יוצרת עוד שטח מת בטיילת
באחד החלקים מסביב למה שהייתה פעם כיכר דיזנגוף יש כרגע אתר בנייה. בעקבות הבנייה הוצר הכביש באזור ועדיין קל לאוטובוסים ומוניות שירות לעבור שם. מיתון תנועה לא מכוון בפנייה מדיזנגוף לריינס מוריד שם במקצת את המהירות. שווה לבדוק אם יש לזה השפעה על כמות התאונות בצומת הקטלני של ריינס ופרישמן:
מיתון תנועה לא מכוון מתחת למחלף שהחליף את כיכר דיזנגוף
כיכר אתרים הייתה ותהיה לנצח מקום מאתגר לעוברים ושבים בעל ארומה חריפה במיוחד. זה עוד יותר מאתגר אם במקרה יש לך תינוק בעגלה:
שדרות יהודית בשכונת מונטיפיורי מעוצבות כך שלא ניתן ללכת בהן ברגל:
תחנות אוטובוס הן מקום מורכב לעתים. ספקים, אשר מביאים סחורה לרחוב המסחרי לא תמיד יכולים למצוא מקום למשאית ונעמדים בתוך התחנה. או-אז מתרחשת לה תגובת שרשרת אשר גורמת לאוטובוס לעצור הרחק משפת הכביש ועמוק בתוך הצומת שמאחוריו תוך חסימת הולכי רגל ומשתמשי דרך אחרים. ניהול ספקים ברחובות מסחריים ביחד עם תחנות אוטובוס הוא נושא שראוי לתת עליו את הדעת.
ואלס עירוני בהשתתפות אוטובוס, משאית ואנשים
ובסוף, הכי טוב להרגע על שפת המים עם ספר טוב.
כיף לקרוא. באמת, פשוט נעים.
(-:
http://www.saf.co.il/noa/new_3730