לקראת טיול בארץ ישראל – דרושות המלצות

נראה שהולך להיות חודש קצת מאומץ מבחינתי. חזרתי אתמול מביקור מוצלח מאוד במונטריאול ישר להפגנת החצי מיליון. בהמשך החודש צפויים לי כמה טיולים ברחבי הארץ. בשבוע הבא עמותת מרחב תקיים בפעם הרביעית את מכון ראשי ערים. מדובר ביומיים וחצי של מפגשים אינטנסיביים בין קבוצת מומחים אורבניסטיים לשמונה ראשי ערים מרחבי הארץ. כל ראש עירייה מביא איתו פרוייקט אחד או שניים שבהם הוא מעוניין לדון ונוצר מפגש מעניין. אתם יכולים לקרוא כאן עוד הרבה חומרים על מטרות המכון והאופן בו הוא מתנהל.

נפלה בחלקי זכות גדולה להיות אחד מצוות המומחים של המכון הקרוב אשר מתמקד בערים בינוניות וקטנות במרחב הישראלי. השבוע אנחנו מתכוונים לערוך סיורים מקדימים במקומות הללו ואשמח לקבל כל טיפ והמלצה מכם על המקומות הבאים (מעבר למה שיש בויקיפדיה. תרגישו חופשי לשפוך חומר בתגובות). ואלה המקומות בהם נעסוק במכון ראשי הערים הקרוב (מהצפון לדרום):

קריית שמונה, שפרעם, ביר אל-מכסור, בנימינה, אליכין, קרני שומרון, כפר קאסם ושדרות.

כמו שאתם רואים מדובר במגוון מקומות קטנים יחסית שיכולים להתחזק כל אחד בדרכו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אורבניזם, מחוץ לעיר, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על לקראת טיול בארץ ישראל – דרושות המלצות

  1. שי קסירר הגיב:

    בנימינה.
    הבעיה העיקרית של בנימינה, בעיקר מימי המחדל של מופז בדמות שר התחבורה הוא הפיצול של המושבה ל"מזרח" ו"מערב" בגלל פסי הרכבת.
    יש בסה"כ 4 נקודות לעבור את פסי הרכבת – 1 לרכבים ואוטובוסים בלבד, 2 גשרים להולכי רגל, 1 מעבר מעורב (ללא מעבר לאוטובוסים ועם עדיפות לרכב פרטי). כדאי לנסוע/ללכת לאורך הפסים מצפון לדרום גם בצד המזרחי של הרכבת – הן כדי לאתר מקומות בהם נדרשים/אפשרי לעשות מעברים נוספים, והן כדי לראות את ההבדלים המהותיים בהתמודדות במפגש של המושבה עם חומת ההפרדה של הרכבת במקומות שונים לאורך הישוב. הרחוב המסחרי הראשי של בנימינה הוזנח בעשור האחרון לטובת "איזור התעשייה" שליד הרכבת. אזור תחנת הרכבת, שנמצאת במרכז הישוב ויכולה להיות דוגמא מופלאה לתכנון מוטה תחבורה, מופקר לטובת מגרשי חנייה עצומים ובזבזניים, ללא תחבורה ציבורית נורמאלית שתסייע לתושבי הישובים הסמוכים להגיע לתחנה ביעילות.
    עניין נוסף שכדאי אולי לתת לו תשומת לב- הוא שרוש מועצת בנימינה הוא גם ראש מועצת גבעת עדה…אבל זה כבר נהיה ארוך.
    (המשפחה שלי ממקימי הישוב, ועדיין גרים שם בסמיכות לתחנה – אתה מוזמן לפנות במייל אם יש שאלות…)

  2. ברק הגיב:

    קרני שומרון
    הבעיה העיקרית של קרני שומרון, בעיקר מימי בגין בדמות ראש הממשלה, היא המיקום הגיאוגרפי שלה מזרחית לקו הירוק.
    כמו כל פרבר מצוי, גם קרני שומרון, בעיבוריה של שכם, מסתמכת רבות על תנועת רכב פרטי בכבישים עליהם לפלסטינים אסור לנהוג, ועצם קיומה מהווה הפרה רגילה ובוטה של החוק הבינלאומי, ותושביה, יהודים ברובם המוחלט, נהנים מזכויות יתר אל מול שכניהם בפרברי שכם הסמוכים כמו ח'גה, ג'ינסאפוט ובאקה.
    עניין נוסף שכדאי לתת לו אולי תשומת לב – לפעמים, נשרפות מכוניות בכפר ג'ינסאפוט שממזרח להתנחלות קרני שומרון, כתובות "תג מחיר" ו"זה מה שמגיע לכם" נכתבות באופן פלאי כמעט על קירות בתים שם.. אבל זה כבר נהייה ארוך.

    (המשפחה שלי איננה ממקימי היישוב, ועדיין אין איש ממשפחתי שגר בסמיכות לשם – אתה מוזמן לפנות במייל ליש דין אם יש שאלות…)

  3. שי קנוהל הגיב:

    מציע לדבר עם רוני פרנסיה משדרות – ממקימי המאהל (שפורק), roni fransia בפייסבוק.
    בק"ש עם גבי וינרוט מיושבי המאהל (מאהל נהדר בתהליך התפתחות מהיר, מול קניון נחמיה): Gabby Weinrot .

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s