זו ארצנו

לרגל השנה החדשה קבלו מקבץ תמונות ישראלי מהחודש האחרון (בסדר כרונולוגי). מי ייתן והשנה הקרובה תהיה שנה של מסעות, גילויים והרפתקאות במרחבים הקרובים והרחוקים כאחד.

פרלמנטים בכפר קאסם
Public Space in Kfar Kassem

עציצים בשפרעם
Potted Plants

ניסיון להקמת גינה קהילתית בתל-אביב
גינה קהילתית בבית צעירות מזרחי

זבל בחיריה לפני משלוח להטמנה בנגב
At The Hiria Garbage Disposal Site

פרבור ישראלי בן-זמננו בכפר-סבא (100% תלות ברכב פרטי)
New Israeli Sprawl in Kfar-Saba

פארק מקורות הירקון
At the Yarkon River Source Park

השבחת עגבניות בדרום
Reseraching Tomatoes in a Greenhouse

במדבר
In the Desert You Can't Remember Your Name

אומנות ומחזור בניצנה
Art from Recycled Materials in Nitzana

גדיד תמרים בקטורה
גדיד תמרים

בניינים מבוססי בוץ בלוטן
Mud Buildings in Lotan

בולענים בים המלח
Sink Holes at the Dead Sea

בנחלאות
In Nachla'ot in Jerusalem

פוסט זה פורסם בקטגוריה שמח. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

7 תגובות על זו ארצנו

  1. ניימן הגיב:

    אדיר! איזה תמונות אדירות! בחיי שאני מקנא בך על הטיולים הללו..

  2. אשמח אם תרחיב על "פרבור בכפר סבא" שהרי זו לא התמונה האופיינית לפרבר אמריקאי (בניה משתרעת) – , האם התלות ברכב הפרטי נובעת מצפיפות נמוכה? ממחסור בתחבורה ציבורית? מהתחבורה הציבורית הלקויה שיש בכלל, מהעדר עירוב שימושים?

  3. יעל ר. הגיב:

    יופי של אלבום.

    לגבי כפר סבא – אני משערת שמדובר בשכונה החדשה במערב העיר, בואכה צומת רעננה צפון? או משהו בצפון-מזרח העיר? כן, השכונות הללו רחוקות למדי מקווי האוטובוס הבינעירוניים, באופן שהופך אותן לתלויות רכב. מה שכן, גם במרכז העיר (בו אני מתגוררת) התחבורה הציבורית היא לא אטרקציה גדולה, כמו בהרבה מקומות בישראל – וזה גרוע יותר בהוד השרון וברעננה הסמוכות.
    דוגמא אחרונה: שלשום יצאתי מתל אביב ב-23:40 באוטובוס מאסף. הכבישים היו ריקים מתנועה, ואף על פי כן הנסיעה נמשכה שעה וחצי. זוועת עולם. זה האוטובוס האחרון שעליתי עליו השבוע, כי כידוע עד מוצ"ש חסרי הרכב שבינינו במצור תודות לסופ"ש+חג. לכן אולי צריך לשאול באיזו עיר שאינה תל אביב במרכז *כן* אפשר לחיות באופן מלא ללא רכב.

  4. עמית הגיב:

    התמונה מפארק מקורות הירקון הפוכה בכוונה?

  5. לרמן הגיב:

    שנה טובה!!

    הפרבור בכפר סבא מושתת על שני דברים – חד שימושיות של האזור (מגורים בלבד, ללא מסחר וללא משרדים וללא עוד הרבה דברים אחרים) וצפיפות גבולית. כמו כן, הרחובות עצמם חסרי דופן ובלתי-ניתנים להליכה. במצב הזה לא ניתן לספק תחבורה ציבורית לאזור כזה, המורכב מבניינים דשא וחנייה בלבד. כמובן, שהמתגוררים באזור זה יהיו תלויים ברכב הפרטי ל-98% מהיציאות שלהם מהבית. הפרבור הישראלי אינו זהה לפרבור האמריקאי הקלאסי, אבל תכונות הבסיס – תלות ברכב, שכונות הומוגניות ומרחב ציבורי ריק דומות. בארץ, לא מתביישים וקוראים לבנייה הפרברית הזו בנייה רווייה, למרות שהיא בזבזנית ופזרנית. יעל, לא יודע – אני מתרשם שהמטרה הלאומית כרגע היא שכולם יצטרכו החזיק לפחות רכב אחד ולהשתמש בו כמה שיותר.

    עמית, כן – התמונה הפוכה, זה יצא יותר טוב ככה.

  6. עכבר הכפר הגיב:

    גם לפרברים כבר אסור להיות מפורברים? 🙂

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s