קומוניזם למכוניות והגדלת אי-השוויון לבני האדם – ההצבעה מחר

מחר, יום שני בשעה 18:00 במרכז עינב שעל גג גן העיר תתכנס מועצת עיריית תל-אביב-יפו לישיבתה החודשית. אחד מהנושאים שיעלו בישיבה יהיה אישור פרוטוקול ועדת הכספים העירונית שבתוכו מתחבא סעיף מסוכן במיוחד. במסגרת סעיף זה יבוטלו באופן די גורף אזורי החנייה בעיר וכל מכונית הרשומה כשייכת למישהו שמתגורר בתחום המוניציפאלי של תל-אביב-יפו תזכה לזכות לחפש חנייה בחינם בכל תחומי העיר כולל במרכזה המבוקש. בפוסט קודם כבר הרחבתי מדוע יוזמה זו היא צעד משמעותי שיפגע בתל-אביב תוך החרפת מצוקת החנייה, הגדלת הזיהום ותאונות הדרכים, פגיעה באמצעי תחבורה אחרים כגון תחבורה ציבורית, אופניים והליכה ברגל והגדלת אי-השוויון התחבורתי בעיר בכלל.

כדאי לקרוא כאן בבלוג החדש של חברת המועצה הטרייה שרון מלכי (שהחליפה את ד"ר נח עפרון בסיעת עיר לכולנו) עוד על הסיפור. כאן אפשר לקרוא (בעברית) על ערים אחרות שתל-אביב הייתה רוצה בחלומותיה להידמות להן. במקום זה תל-אביב מעדיפה להישאר בליגה הארצית ולשחק סטנגה עם ראשון לציון.

ולסיום, מאוד מומלץ לקרוא כאן מדוע "הזכות" לחנייה חינם היא אמצעי אי-שוויוני מובהק שפוגע בראש ובראשונה במעוטי היכולת (ואחר כך גם בכל השאר). ואם נשאר לכם עוד כוח, כדאי לקרוא גם את זה. בקיצור, לפני חינוך, לפני בריאות ולפני מגורים הדבר המשמעותי ביותר לתקצב ולסבסד הוא שימוש ברכב פרטי, ולתת לרכב עדיפות מוחלטת ומחיר מסובסד מאוד (חינם!) בבואו להשתמש במשאב הקרקע המוגבל. כשתחפשו את הדירה הבאה שלכם (ביבנה או באשקלון), וכשתהיו תלויים בהוצאות רכב (או שניים) הולכות וגדלות, תזכרו שזה נובע ממדיניות לאומית ועירונית שמעדיפה "צדק חברתי" למכוניות ודורסת בדרך את בני האדם (ואת החלשים ומעוטי היכולת שבהם במיוחד).

נתראה מחר ב-18:00 במרכז עינב. המקהלה העירונית תופיע בטרגדיה בה תל-אביב תישחט על הבמה. סופוקלס, מאחוריך!

פוסט זה פורסם בקטגוריה ביקורת, חניה, מוניציפאלי, תחבורה, תל-אביב. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

7 תגובות על קומוניזם למכוניות והגדלת אי-השוויון לבני האדם – ההצבעה מחר

  1. D! במולדת הגיב:

    מעורר עניין
    אפילו בשביל מושבניק שלא מבקר בעיר.

    שיהיה לכם בהצלחה

  2. לירן הגיב:

    אני לא מבין לגמרי על מה אתה מבסס את ההנחה בדיוק, אתה טוען לעומס נוסף על התשתית העירונית אבל קיבולת החניה נשארת ללא שינוי. האם תל אביביים שלא חיים במרכז לא נכנסים לטבורה בגלל שאין להם חנייה חופשית? האם במקום זה הם עולים על אוטובוס או רוכבים באופניים? אני משוכנע שלא.

    כשחושבים על זה לטווח הארוך ומחפשים שיווי משקל של כמות הרכבים שנכנסים אל מול הקיבולת בדמות התשתית העירונית אפשר להעריך שללא בניית חניונים חדשים ולא משנה איזה חוק יכנס המצב יישאר כפי שהוא.

    גם הטענה שהמהלך יפגע ברוכבי האופניים לא ברורה כלל.

  3. פינגבאק: לא אושרה תחבורה ציבורית בשבת בתל-אביב (למרות הכותרות בעיתונות) | עוד בלוג תל-אביבי

  4. לירן, לפי הטיעון שלך, כאשר עולה המחיר של מוצר, לא קונים ממנו פחות.

    גם בטווח הארוך אתה לא חזק.
    1. בטווח הארוך יגמר הנפט , עוד לפני זה הוא יתקר (בעשור האחרון הוא התייקר פי שלוש לפי הבנק העולמי).
    2. בטווח הבינוני גם הגז, הפחם והאורניום יתיקרו. ואחר כך – בטווח הארוך – יגמרו.
    3. בטווח הקצר והבינוני, כמות המכוניות עולה בגלל רמת מינוע עולה (תודות לפרבור, ולהפרדת שימושים ולהזנחת התחבורה הציבורית), ובגלל גידול האוכלוסיה.
    4. גם אם העירייה היתה רוצה, היא לא יכולה לספק לכל המכוניות האלה חניה, כי פשוט אין לה מספיק כסף אנרגיהמרחב.
    5. כשנותנים מוצר בחינם, התוצאה היא תורים ארוכים.

  5. פינגבאק: למרות הכותרות בעיתונות: לא אושרה תחבורה ציבורית בשבת בתל-אביב • מחאת הדיור

  6. איל מורג הגיב:

    על היחס לזר ובעית החניה בתל אביב כתבתי לפני עשור אבל עדיין אקטואלי
    מבוסס על תצפיות ניסיון אישי והכרות עם דיירי הרחוב

    מאז ומעולם הייתה בחברה האנושית נטייה להאשים את האחר בצרות שלנו. הזרים הם אלו שלוקחים לנו את העבודה ואת החניה. מעל דפי העיתון מופיע פתרון חדש לבעיות החניה בואו לא ניתן לזר המרושע מרמת גן לגזול לנו את החניה שלנו. החניה שלנו או שלי, שלי ורק שלי כאם החניה שלנו ז"א של כל תושבי תל אביב הרי גם לחייה שגרה ממולי יש חלק ברחוב למרות שאין לה רכב והיא עוד עלולה לדרוש את חלקה ע"י מתן האפשרות לבנה שנולד בת"א (אבל עבר לצד האחר) לבקרה במכוניתו ללא תשלום קנס על בקור אצל אימא. ואם ניקח לדוגמה את דני נניח שדני המוזיקאי אינו בעל רכב אבל מידי פעם הוא מארגן לו סיבוב הופעות ובערב הוא חוזר לדירתו ברחובנו הקט ולצורך העניין יכול הוא לשאול את האוטו של הוריו אבל הוריו גרים בראשון-לציון. אבל בואו ונעזוב את ההגיגים הסוציליסטים שאבד אליהם הקלח ונתייחס רק לתל אביבים האמיתיים ז"א אלו שיש להם רכב.
    אם נזרוק את הזרים האם יבוא לרכבנו גואל? לא ולא! כאשר יוצא לי לפעמים לחזור לרחובי הקט לפנות בוקר איני מוצא כלל מקום חניה ברחוב וזאת בשעה ששודדי החניה הליליים כבר עזבו וגזלני היום טרם הגיעו. ולעומת זאת בשעות הבוקר המאוחרות אני מוצא לעתים קרובות מקום חניה ממש ברחוב . תצפית זאת מביאה אותנו למסקנה המרה לא הזרים גורמים לכך שאין חניה אלה אנחנו ורכבנו גורמים לכך שאין חניה. פעם בג'ורג' אליוט היה אוטומוביל אחד. היום למכוניות אין מספיק מקום.(דבר הנובע ממספר הדירות לעומת מספר החניות ברחוב.)
    האם כדי בכל זאת לסלק את הזרים מחניתנו אולי לפחות נקל על הבעיה? לא ולא כי סביר שהתוצאה תהיה רק שדני וכמה אנשים נוספים שמידי פעם צריכים ויכולים להשיג רכב יגיעו למסקנה שעדיף כבר לקנות רכב כי הרי אינם יכולים עוד להשתמש ברכב ההורים ואו רכב שכור ואו לקחת את הטנדר של החברה המשק וכו,… (גם החברים לא ירצו לבוא אחרי דו'ח חניה אחד) ולכן ויהיה יותר חשוב לאנשים לקנות אוטו שיתפוס לו מקום נוסף ברחוב. (ויתכן שגם כמה עו"דים יעבירו את כתובתם לת"א).

    מסקנות
    כל מתן יתרון מוחלט לבעלי הרכב בת"א יפגע בתושבים בחסרי הרכב, יגרום לכך שכדי ונחוץ יהיה להיות בעל רכב בת"א ולכן יהיו יותר בעלי רכב בת"א. ויהיה יותר קשה למצוא חניה!!
    לכן מדיניות התחבורה צריכה לעודד אנשים לוותר על רכבם ולא לעודד אותם לקנות רכב!
    מה ניתן לעשות? לתת יתרונות לאילו שאינם בעלי רכב לבדוק למה אנשים ממש צריכים את האוטו ולנסות לענות על אותם הצרכים כמו: למשל להגיע ממקום למקום בשבת, לקחת דברים כבדים, לחזור לת"א אחרי 1:00 בלילה מירושלים.
    פתרונות:
    יותר מוניות, יותר קווים של מונית שרות למשל לכפר סבא וליצור מצב שיאפשר לחזור מירושלים באחת בלילה, שבילי אופנים, מתקנים לנעילת אופניים, השכרת רכב 24 שעות ביממה, תחבורה ציבורית בשבת מידע 24 שעות ביממה על תחבורה ציבורית מערכת הסעה המונית שיפור התנאים להולכי הרגל (למשל לא נעים לעמוד שלוש פעמים מל רמזור אדום במעבר צומת אחת ) וכל אמצעי שייתן יתרון למי שאין לו רכב. אפשרות נוספת שיש לשקול היא מתן תו חניה נייד למי שאין לא רכב תו שבאמצעות הגבלה על זמני חניה ואו שימוש בזיהוי אלקטרוני (למשל באמצעים שמתוכננים לכביש חוצה ישראל) ימנע שימוש מופרז לרעה בתו (לכל שיטה כולל הנוכחית יהיו אלה שינצלו אותה).
    ערות:
    1. אם מטרת העיריה היא להקשות על תושבי ערים אחרות לבוא עם רכבם הפרטי לעיר ניתן לבצע זאת גם ע"י הקטנת מספר המסלולים שמובילים לעיר. מצורף דף מאתר האינטרנט של עירית ברלין שבו מדובר גם על הקטנת מסדרונות תנועה רחבים.

    2. יש מקום לתת יתרון מוגבל כפי שנעשה עד לאחרונה בחניה לתושבי תל אביב אבל ישום שנותן יתרון מוחלט לבעלי רכב יצור רק קשיים.

    3. אמנם לא ממש קשור להוסיף ברחובות מסחריים מספר חניות לזמן קצר למשל 20-15 דקות בלבד באמצעות מדחן הדבר יעזור לכול הספקים שחונים בחניה כפולה, ולכול מי שקנה רהיט או טלוויזיה אפשר לעשות במקום שימוש נוסף כחניה לנכים.

    נספח הערות בנושא תו חניה נייד

    התוו מיועד למי שאין לא רכב על מנת שיוכל להשתמש ברכב מזדמן למשל ברכב ההורים ואו רכב שכור ואו לקחת את הטנדר של הקיבוץ החברה או החברה או על מנת להקל על ביקור הבן נכד חברים .
    הבעיה ניצול לרעה
    פתרונות
    1. במצב הנוכחי תו שיאפשר חניה על מקומות מסומנים בלבן משעה 23:00 עד 18:00 (לא צמוד לפאבים פופולריים) ועל מקומות מסומנים בכחול לבן עד 10:00. יקל על אנשים שגרים בתל אביב ויהיה בעל ערך שולי בלבד למי שגר מחוץ לתל אביב.

    2. תו אלקטרוני (למשל באמצעים שמתוכננים לכביש חוצה ישראל) מכשיר (טרנספונדר) שבתגובה לקריאה ממכשיר קורא משדר המכשיר קוד זיהוי. הדבר מאפשר לברר היכן השתמשו בתו כמה ימים באיזה שעות לגלות חשד סביר לשימוש ע"י אדם אחר ( למשל אם התושב גר בפיירברג וחונה בדרך כלל בשנקין ליד הגינה ) להגביל את מספר ימי השימוש בשנה ועוד. ניתן לשלב את הקורא במכשיר GPS ובמחשב להרכיב ערכה כזאת על מספר קטנועים ולקבל את כל הנתונים כולל רשימת חשודים בלחיצת כפתור יתכן שניתן גם להציב קוראים גם על הכניסות לעיר ולקבל אימות נוסף לחשדות לניצול לרעה.

    3. כרטיס חניה יומי אבל כל תושב יכול לקבל רק 60-30 ימים בשנה.

    וכמובן התו יינתן רק לדירה או משפחה שאין להם תו חניה לרכב.

    נ.ב. לתל אביב דרושה מערכת הסעה המונית

  7. פינגבאק: יהונתן קלינגר | על המחיר הגבוה של החניה בחינם לאופניים ‏ :: Intellect or Insanity‏

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s