מקבץ לינקים לאחרי החג

1. תחנת אוטובוס נסיונית בפריז. זו לא עוד תחנת ג'סי דקו מחורבנת, אלא מקום אידיאלי לשילוב עם כלי התחבורה הציבורית החשוב בעולם.

2. נמרוד בוסו כותב שגילו שלא מספיק לבנות רק דירות למשפחות מדומיינות, אלא גם לקשישים. אני חושב שבעתיד הקרוב יגלו שבכלל צריך לבנות שכונות שמסוגלות לאכלס אוכלוסיות מגוונות וגם להשתנות לאורך זמן, ושבכלל עדיף לתכנן משהו שניתן לשינוי, משום שתמיד הנחות ותחזיות התכנון מתבררות אחר-כך ממילא כשגויות בדרגה כזו או אחרת.

3. משחקון חביב ביותר על בסיס גוגל מאפס.

4. עולם החנייה משתנה. יותר ויותר ערים מגלות את חוסר התוחלת שבסבסוד הבזבזני של החנייה, ונראה שיהיה טרנד מסויים לשינוי ניהול מצאי החנייה הציבורית בארה"ב. תוך 10 שנים לכל היותר גם אצלנו.

5. ביום חמישי הקרוב ב-18:30 – דיון על אתגרי האורבניזציה בעולם המתפתח באמצעות מקרה מבחן מאפריקה.

6. הולכים לתקוע לנו עוד מס תחת השם "מס ביטחון". את המס ישלמו כולם באופן שווה, ללא הבדל בכמות הרכוש או גודל הדירה שלהם. במקום להעלות את הארנונה (מה שהרבה יותר קשה, אגב) דוחפים לנו עוד ועוד מיסים "זמניים" מיותרים שאחר-כך אי-אפשר יהיה לבטל.

7. יודן לא מתרשם מהפרובינציאליות של הניהול העירוני.

8. אישתון עושה סדר בכל מה שקשור ליום הזיכרון וחללי צה"ל בטרילוגיית פוסטים מהמוצדקות שנכתבו. אתם מאוד מוזמנים לקרוא את חלק א', חלק ב' וחלק ג'. ציטוט קצר מתוך חלק ב' שבו אישתון דן בהפרש בין מספר החללים הרשמי למספר החללים בפועל (המספר הוא 35):

"תהיה הסיבה להפרש אשר תהיה, נשאלת עדיין השאלה, מה זה אומר עלינו כמדינה, כאנשים אפילו, שאנו מתווכחים על הנושאים וטוענים לכובד משקלם, אך אף אחד מאיתנו לא מפקפק בנתונים שניתנים לנו מהתקשורת והמדינה. אנו רבים על הזיכרון של אנשים ועל ההצדקה המוסרית של פעילותם, אך לא טורחים לבדוק אם הם קיימים בכלל. אנו מנהלים מלחמות פייסבוק לוהטות, שלא מחכות למיצוי העובדות – מימין ומשמאל – בהן שום נושא לא חשוב מספיק, בשביל להמתין להבנתו. הדעות כבר מוכנות מראש, הסטטוסים כבר כתובים ורועדים מהתרגשות על קו הזינוק; מחכים רק לירייה של העיתונות הרדודה שלנו, שתשלח אותנו למרוץ מאה מטר, של עלבונות, ממים והאשמות הדדיות. לפעמים זה מרגיש לי כאילו כל המדינה הזאת נשענת על איזה עשרים עיתונאים ובלוגרים (יותר בלוגרים מעיתונאים), שבלעדיהם כל מה שהיו מדברים עליו, זה מה שאמרו לנו לדבר עליו."

9. מחקר מעניין על הקשר בין קווי לילה לתאונות דרכים. נראה שמומלץ להפעיל קווי לילה גם בלילות ששי בערב. אני בטוח שאלוהים יוכל לישון טוב יותר כשהוא ידע שגם הישראלים פועלים כדי למזער את כמות ההרוגים שלהם. את המחקר המלא ניתן למצוא כאן ומתוכו תרשו לי לצטט:

"בערים שמופעלים בהן קווי לילה היתה בשנים האחרונות ירידה ניכרת במספר תאונות הדרכים עם נפגעים. אומנם בכל הארץ חלה ירידה במספר תאונות הדרכים עם נפגעים בתקופה המקבילה לתקופת ההפעלה של קווי הלילה, אולם הירידה בשיעור התאונות בירושלים, בתל-אביב–יפו ובחיפה, שבהן הקווים פועלים, היתה גדולה יותר באופן מובהק, ולכן אפשר להניח שיש לקווי הלילה תרומה לירידה במספר התאונות עם נפגעים באזורים שבהם הם מופעלים, ומכאן שגם להפחתת מספר הנפגעים בנפש. מסקנה זו עולה בקנה אחד עם תוצאות הסקר שערך משרד התחבורה, ולפיו קווי הלילה משמשים בעיקר צעירים מתחת לגיל 21 , שכאמור שיעור המעורבות שלהם בתאונות חמורות גבוה. מסקנה זו עולה בקנה אחד גם עם הנתון (גם הוא מסקר של משרד התחבורה) שלפיו 14% מכלל הנוסעים בקווי הלילה היו יכולים לעשות את הנסיעה ברכב פרטי."

10. מודעה בעיתון על מכירת דירות במגדל ברמת-גן. גם היזמים גילו שאפשרות ללכת ברגל לבית-קפה זה מוכר (וביוקר). לפעמים במקום חלומות על חניוני הפארק, עדיף מציאות של קפה, רחובות ובני-אדם:

הליכה ברגל לבית-קפה – זה מוכר!

הליכה ברגל לבית-קפה - זה מוכר

11. ביום שבת הקרוב, 2 ביוני, וגם בעוד שבועיים, ההצגה יתוש בראש של קבוצת השחקנים ממתנ"ס נוה אליעזר תופיע. קבלו המלצה אישית חמה ביותר. כל הפרטים בתמונה:

הזמנה להצגה יתוש בראש

12. אם יש פה עדיין אנשים שטרם ראו את סרט הקאלט "היחידה לחקירות חומוס", הריהו לפניכם:

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על מקבץ לינקים לאחרי החג

  1. אישתון הגיב:

    תגיד, אתה מכיר את הסיפור הזה:

    http://kalkala-amitit.blogspot.com/2012/05/blog-post_23.html

    שאטלים על חשבוני לעובדים בפיננסים והיי-טק?! כתבת פה על זה ופיספסתי? אתה יודע איך נהיה שזה באמת קרה בלי מכרז? היית נוכח בדיונים על זה?

    זה בכלל שיטה שמיוסמת במקום כלשהו? נראה לי כאילו העובדים שחתמו על העניין בטח גם ככה לא באים עם רכב, לא?

  2. יעל ר. הגיב:

    עבור בני נוער יום שישי הוא ה-יום ב-ה' הידיעה שבו יש ביקוש לקווי לילה, ולכן זו כסילות מוחלטת שדווקא ביום המועד לתאונות הזה הקווים אינם פועלים (ובכלל, חבל שרוב השנה הם פועלים רק יומיים בשבוע – אלו שמחברים את השרון נטול מוניות השירות לתל אביב לפחות).

    לגבי 2, בישראל יש מגמה של בנייה עבור משפחות והזנחה של בניית דירות קטנות של 1-2.5 חדרים עבור רווקים, זוגות ללא ילדים וקשישים – כאילו אם אינך בעל ילדים לא מילאת את חובתך הלאומית. גם ההטבות השונות בדיור בר השגה ובמשכנתאות מכוונות כל הזמן לזוגות (נשואים וסטרייטים בלבד), ורצוי בעלי ילדים. הגיע הזמן שהמדינה תתעורר כבר מהגישה השמרנית והלא רלוונטית הזו.

  3. לרמן הגיב:

    אישתון, צריך לזכור שהבנקים מנהלים את המדינה ואת העירייה. הם כנראה ראו שיעלה להם (וגם לנו) יותר להרחיב את איילון ולחפור עוד חניונים והחליטו על פתרון ריאלי יותר מבחינתם. אני לא מכיר את כל מה שקרה שם. יש בעייה בין מיקום תחנות הרכבת למרכז העסקים הדרומי ברטשילד. הבורסה ברמת-גן ומרכז עזריאלי יושבים על תחנות רכבת ואילו מרכז העסקים ברוטשילד מנותק מהן ודורש חיבור לרכבת. יש חיבור של רכבת ההגנה באמצעות קווים 104,204 ועוד, אבל כנראה שכף רגלם הענוגה של הבנקאים אינה יכולה לבוא במגע עם רצפתו של אוטובוס, אבל כף ידם השמנונית תמיד שמחה לבזבז את הכסף שלי ושלך. חוצמזה, יכלו לפעול לשיפורים נוספים ציבוריים לחיבור בין רכבת ההגנה למרכז העסקים הדרומי, אבל בחרו להתמקד רק באוכלוסייה מסויימת ולקחת את הכסף משאר האוכלוסייה בשביל זה.

    יעל, המדינה יודעת מה טוב. המדינה מניחה שאנחנו רק כלים חסרי משמעות להגשמת שאיפותיה, ולצערי חלקים לא מבוטלים בציבור הרחב (מכל קצוות הקשת) נוטים להסכים עם תפיסה זו.

  4. יניב הגיב:

    תחנות האוטובוס החדשות בפריס נראות מגניבות. הרעיון של תחנת אוטובוס כמקום רב-תכליתי בתוך העיר הוא מבורך. תחנה רב-תכליתית כזו מחיה את הרחוב, והופכת את התחנה למקום חי, ולא רק למושבת עונשין של האומללים המחכים לאוטובוס – כמו המצב היום בישראל.
    צריך לקחת בחשבון שיהיה צורך בהתאמות רציניות בשביל להביא את התחנות האלה לארץ: בישראל הגשם יורד באלכסון ובממטרים חזקים. בעונות החמות (8 חודשים בשנה, בערך) יש שמש חזקה כבר משעות הבוקר שנכנסת בזווית כהה.
    כך שצריך גג הרבה יותר רחב משטח התחנה עצמה, שלא כמו בתמונות.
    כדאי שבמכרזים הבאים לתחנות אוטובוס ייקחו בחשבון גם תנאי מזג אוויר, ולא רק את הנראות של מודעות הפרסומת.

  5. דני הגיב:

    אני לא כ"כ מבין מה ההתלהמות פה לגבי ההסעות לעובדי הבנקים וכו'.
    יש אוכלוסיה שלא משתמשת בתחבורה ציבורית ומגיעה עם מכוניות, ולכל הגורמים המעורבים (עירייה, מעסיק, רכבת, העובדים עצמם) זה לא טוב.
    אז מנסים ע"י מבצע ממוקד בשבילם למשוך אותם לזה.
    מה ההבדל לצורך העניין בין זה לבין כרטיסים מסובסדים לתיאטרון לתלמידי תיכון? או לנשים במשחקי כדורגל?
    למה אף אחד לא אומר שנשים שמות את ידיהן השמנוניות על כספי האוהדים ומקבלות סבסוד לא הוגן?

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s