מישהו פה היה בסיאול (או בטוקיו)?

עבדכם לא נוסע למזרח הרחוק, אבל אשתי הולכת להיות שם בחודש הקרוב. אנא שתפו כל המלצה על מלון, מסעדה, טיול בעיר סיאול (וגם טוקיו) או כל דבר אחר שקשור לקוריאה שכדאי לעשות או לראות. אגב, משום מה במפות של גוגל גם כשלוחצים על English הרחובות של סיאול עדיין מופיעים בכתב ההאנגולי, כך שעדיין קשה להשתמש במפה כדי להבין בדיוק איפה אתה נמצא, לפחות למי שלא שולט בקוריאנית.

אני בטוח שכבר נתקלתם בוידאו הזה, אבל הוא ממש מתבקש כאן בפוסט:

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

5 תגובות על מישהו פה היה בסיאול (או בטוקיו)?

  1. עדו הגיב:

    הייתי לילה אחד בסיאול. עשיתי סיור בארמון Gyeongbokgung. היה נחמד. היינו בכאילו כפר משוחזר – היה סתמי. סיור בשוק הלילה היה מעולה (לחובבי הרפתקאות קולינריות). ישנו ב-ibis myeondong שהיה מעולה.

  2. שי הגיב:

    אני לא יודע כלום על סיאול, אבל נראה לי שזה יכול לעזור בקריאת מפות, ובכלל בהתמצאות שם:

    http://ryanestradadotcom.tumblr.com/post/20461267965/learn-to-read-korean-in-15-minutes

  3. עדו (אחר) הגיב:

    הייתי 3 שבועות בסיאול לפני כ 15 שנה. ממה שראיתי עדיף להימנע ממוניות ולהשתמש ברכבת התחתית המשובחת שיש להם (עם כתובות באנגלית) . לא לסמוך על כך שמישהו חוץ ממך מבין אנגלית או כל שפה זרה אחרת. הקוריאנים הם ישרים בצורה קיצונית מצד אחד (בסמטה חשוכה אתה מוצא מכונת שתייה עובדת. אף אחד לא גונב, שובר, מצייר גרפיטי) , מצד שני די אלימים (ראיתי 3 קטטות רחוב בזמן שהייתי שם). בדיוק ההיפך מהתאילנדים. בתאילנד אין להם בעיה שתיקח לך למלון כמה נשים מקומיות רק תשלם על זה. בקוריאה לא רודפים אחרי הכסף שלך אבל היה תייר מערבי שהוכה למוות כי הלך מחובק עם קוריאנית 'משלהם' .
    הייתי בכמה מוזיאונים מרשימים מאד וארמון אחד יפה – הקוריאנים טוענים שהם אלו שלימדו את היפנים לבנות פגודות. מעבר לזה אין לי הרבה מה להוסיף.

  4. עמית הגיב:

    קראתי שהעיר סיאול עברה מהפך תחבורתי רציני ב-2004 והיא משמשת כיום דוגמה ומופת לשימוש נכון באוטובוסים – מסלולים בלעדיים, תיאום ומידע. וזה בניגוד גמור למצב ששרר שם לפני כן – אוטובוסים בלתי יעילים ואיטיים וחוסר תיאום בין האמצעים השונים. קצת מזכיר את מה שקורה פה ואיך הרפורמה של 2011 (שלא ממש שינתה משהו) הייתה יכולה להיראות עם קצת יותר חזון וקצת פחות מקלות בגלגלים. המניע לרפורמה בסיאול היה משבר מימון קשה שלא איפשר את הרחבת המטרו. בסופו של דבר הסיאולים הרוויחו מזה.

  5. לרמן הגיב:

    נשמע מעניין. גם כאן יש משבר מימון שמונע את פיתוח המטרו, אבל עדיין לא הגיעו למסקנה שעדיף להשקיע בתחבורה ציבורית על-קרקעית.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s