מקבץ לינקים לשבת

1. לקראת הבחירות קצת סדר בענייני הסביבה.

2. דני קרוון מתנגד לשבילי הולכי רגל ואופניים בגן מאיר, שיאפשרו לעשות שימוש בגן גם בחורף ובכלל ישפרו אותו קצת (או לפחות כך אני מקווה). הוא מביא כדוגמה את גני ורסאי כמקום שבו אין שבילים מוסדרים, אבל אפשר לראות שגם בורסאי לא חסרים שבילים וגם בונדלפארק באמסטרדם.

3. עיריית תל-אביב-יפו, זאת שבעידודה ובתמיכתה מכוניות ואופנועים מחריבים את המרחב הציבורי בתל-אביב, מצאה את האויב המשמעותי של הסדר והניקיון בעיר – גלילי הבדים הצבעוניים ברחוב נחלת בנימין. מעולם לא היו מעטים כל-כך מנותקים כל-כך מהמציאות.

4. הסיפור האמיתי על עסקי הנדל"ן בתל-אביב כתבה של שרון שפורר – יש מועמדת לפוליצר. שימו לב לתמונה אחד הבניינים שמוזכרים בכתבה – סירקין 24 – גם בעין בלתי-מזויינת מרגישים את חריגות הבנייה התמוהות. בקיצור, לא כל החלטה תכנונית מתקבלת באופן "רציונלי", חלק לא מבוטל מההחלטות נובע מהשמות שכתובים עליהן ופחות מההיגיון שלהן.

5. איך עושים רפורמה בתחבורה ציבורית ולא מחרבנים על כולם בדרך? העיר אוקלנד מדגימה. נשאר רק להביא את החברים משם לגוש דן.

6. אזהרה מעודף שימור בירושלים שעשוי להפוך את מרכז העיר לפוחלץ סטרילי.

7. לא מומלץ לחלשים – קנזס סיטי.

8. השבוע – יום תחבורה ציבורית וגם כנס ביום חמישי (להנחות ברישום נא לפנות למייל שבתוך הלינק).

9. ולסיום, הרצאה על הליכה לבית-ספר ממהנדסת העיר של טורונטו:

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על מקבץ לינקים לשבת

  1. ליאור הגיב:

    שבת שלום,
    אני לא מבין האם אתה מתנגד להכנסת גלילי הבדים, או פשוט חושב שלא ראוי לטפל במטרד הזה לפני שמפנים את האופנועים והמכוניות מהעיר?
    גרתי באזור הזה, וכל פעם שניסיתי לעבור בנחלת בנימין, במיוחד בשלישי ושישי, הייתי צריך להשתחל בין גלילי בדים ושולחנות של מסעדות שיוצאים מהשטח המותר להם. פעם אחת גם אוימתי במכות על ידי בעלת מסעדה על כך שעברתי עם האופניים (לא רכבתי עליהם) בשטח שבין המסעדה לשולחנות (שטח אשר מותר לכולם לעבור בו).

    עכשיו אני מתגורר בברלין, ומכיוון שאני מאד ער לנושא אני מסתכל האם חנויות מוציאות את הדברים החוצה. זה אכן קורה לפעמים, אני לא יודע אם בצורה חוקית… אבל רק כשהמדרכות מאד מאד רחבות. ברחובות יותר צפופים זה לא קורה.

    הגיע הזמן שיעשו קצת סדר בנחלת בנימין (אולי אפילו לעשות נסיעה על אופניים.. כמו בהרבה מדרחובים בעולם). במקביל לטיפול בשאר הרחובות בעיר, כל אחד ובעיותיו.

  2. ליאור הגיב:

    לאסור נסיעה על אופניים*

  3. לרמן הגיב:

    יכול להיות שצריך לעשות ניהול יותר קפדני בימים של המדרחוב כשבקושי אפשר לעבור שם. בשאר הימים לא נראה לי שיש אתגרים כאלה בנחלת בנימין. וכן, סדרי עדיפויות – העירייה חכמה במקום קטן ומול חלשים. אני הייתי רוצה לראות את עיריית תל-אביב-יפו מתחילה להיכנס לעניין של ניהול המרחב הציבורי, והאתגרים הגדולים שם הם לא סוחרי הבדים, אלא קופסאות הפח והאופנועים.

  4. ליאור הגיב:

    צודק בהחלט. מדיניות העירייה צריכה להתייחס באופן שונה לימי המדרחוב ולימים הרגילים, בהם המדרכה רחבה דיו. הם אכן הם נטפלים קודם לחלשים.
    אותי תמיד עניין, ואולי מישהו יודע, למה ברחוב אלנבי לא מקבלים קנסות מפקחים?
    האם בעירייה מפחדים מבעלי העסקים שם? כי כך זה נראה. הרחוב במצב נורא, בעלי החנויות שופכים את המים המלוכלכים מניקיון הרצפה החוצה (וכך מלכלכים את הרחוב עוד יותר), חנויות מנגנות מוזיקה בקולי קולות…

  5. שי קסירר הגיב:

    קרוון לא מתנגד לשבילי אופניים בגן מאיר, אלא לסלילה של השבילים.
    יש הבדל מהותי ומשמעותי בין השניים.
    גם השבילים בוורסאי לא סלולים – אלא נעשה הידוק של הקרקע (חצץ וכורכר) באמצעים מכנים (סוג של מכבש) כדי שיהיה נח לצעוד על השבילים ונח לרכב עליהם עם אופניים.
    סלילה, בבטון כמו שהעירייה עושה בגן מאיר תשנה לחלוטין את אופיו של הגן:
    החל ממניעת חלחול של מים למי התהום (שמעתי שהאקוויפר קצת במחסור, בואו נעזור לו), העלאת הטמפרטורה בגן בקיץ (הבטון אוגר חום יותר מאשר הקרקע).

    הבעיה העיקרית שלי היא מכך ששבילים סלולים בגן מאיר יאפשרו לרוכבי אופניים לנסוע מהר בשטח הגינה, העובדה שהיום אני כרוכב חייב להאט כשאני נכנס לגן בשל תנאי השטח מאפשר להורים לתת לילדים שלהם להתרוצץ בגן מבלי לדאוג שמישהו ידרוס אותם.
    מגן שעוצרים בו מן ההמולה והחום של העיר, הוא יהפוך לעוד מקום חם שנוסעים בו במהירות.
    בתור מישהו שהתנגד לאופן בו עשו את שביל האופניים בטיילת, ובשדרות רוטשליד, אני קצת מתפלא על כך שאתה כ"כ נלהב משחזור הטעות הזו גם בגן מאיר.

  6. לרמן הגיב:

    אין לי מושג מדוע באלנבי יש תחושה של הפקרות יותר מרחובות מסחריים אחרים בעיר, אבל זה בהחלט מרגיש כך.
    שי, אני לא חושב שהשביל בטיילת שגוי בניגוד לרוטשילד. באשר לשבילי האופניים בגן מאיר – האתגר הגדול של ראש העירייה הבא של תל-אביב-יפו יהיה התמודדות עם ניהול המרחב הציבורי. במצב הנוכחי, בו המרחב הציבורי מופקר לחלוטין, יכול להיות שעדיף לשים מדרגות בכל העיר כדי למנוע מאופניים ואופנועים לחרב את החיים כאן. שוב, זה עניין של ניהול המרחב, נושא שכרגע נמצא בתחתית סדר העדיפויות.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s