מקבץ לינקים לסוף השבוע

חוזרים לשגרה עם מקבץ לינקים כביר.

1. מתכננים "תחבורה" אבל לא מתכננים אותה לשימושם של בני-אדם. ציר ז'בוטינסקי בפתח-תקווה עבר שדרוג לתחבורה ציבורית, אבל שכחו שבמשחק הזה יש גם בני-אדם שהולכי ברגל (כלי התחבורה העליון), ויצרו מעבר חצייה בלתי-אפשרי מאתגר בחינה קוגניטיבית שגובה מחיר דמים יקר. הגיע הזמן לגלים ירוקים לבני האדם, שיפחיתו את האתגר הקוגניטיבי ויאפשר להולכי הרגל לנוע.

2. קצת אחרי שאר העולם, גם בישראל מתחילים לבחון שינוי במודל הגבייה בתחבורה הציבורית ואפשור עלייה מכל הדלתות. ג'ארט ווקרמסביר על היתרונות.

3. פסק דין מעניין בנוגע לזכותם של בני-אדם ללון במרחב הציבורי. גדעון עשת מפרשן ואני מצטט:

"מעניין שאת הרשות העירונית הגדולה בישראל מעסיקים  כמה עשרות חסרי הדיור ששוהים בגנים ציבוריים. כל מי שמתגורר בעיר, ורוב גדול של תושבי ישראל גרים בעיר, יודעים כי המטרד הגדול ביותר, המזיק ביותר, המזהם ביותר הוא המכונית הפרטית. הזיהום הזה לא מציק לראשי העירייה. הנזק הזה מתקבל באהבה. יותר מזה: העירייה עוסקת באופן אינטינסיבי, ויש לה תאגיד העוסק בכך, במציאת "לינת" לילה ויום למכוניות עומדות. קוראים לזה חניה והעירייה, כל עירייה, מזמינה את בעלי המכוניות להלין את רכבם על גבי שלטי ענק שבהם מפורטים המקום, הזמן והמקומות הפנויים. ובתל אביב מדובר במאות אלפי מכוניות ליום, לעומת כמה עשרות חסרי דיור. חסרי הדיור, כך עיריית תל אביב, מלכלכלים את העיר. המכוניות הפרטיות, המזהמות מאות  מונים, אינן לכלכוך. מה שקרוי סדר עדיפות חברתי."

4. רוכב אופנוע דרס את עופר קציר. משטרת ישראל עשתה את מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב וסגרה את התיק. אורי קציר (אביו) כתב בפייסבוק. המשטרה פתחה את התיק מחדש.

5. עמית פוני כותב על ההתנגדות.

6. ניר ברקת מבקש להעביר את הבסיס הצבאי המיותר הידוע בשמו הקריה מתל-אביב לירושלים. אין ספק שמדובר בצעד גדול שיכול לעזור רבות לפיתוח של תל-אביב.

7. מיפוי של כל הנכסים העירוניים בירושלים ושימושיהם.

8. מחר מכניסים את יהונתן קלינגר לכנסת:

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על מקבץ לינקים לסוף השבוע

  1. אריה הגיב:

    ח"כ עם קוקו? קניתי.

  2. בן הגיב:

    התכוונת שמקומה של הקריה מיותר? כי מנסיוני היחידות שמתפקדות שם רחוקות מלהיות מיותרות…(מתאים לי מעבר לי-ם – מילואים קל"ב)

  3. D! בארץ הקודש הגיב:

    2. אני מקווה שגם ברכבת ילכו לכיוון הזה במקום הדלתות המעצבנות.
    האמת היא שהבעיה בעיקר תרבותית. אבל זה שום דבר שכמה קנסות טובים לא ימנעו (אה כן.. ותחבורה טובה במחיר סביר שגורמת לך להרגשה שאתה באמת רוצה לשלם עבור השירות – אני אישית חושב שאנחנו כחברה מוכנים לשלב הזה, עם מלא קשיים אבל מוכנים).

  4. לרמן הגיב:

    בן, לא התכוונתי שהיחידות בקריה מיותרות, אלא שהמיקום שלה פוגע בתל-אביב, ואם ירושלים רוצה לקחת את המפגע הזה, אני מוכן לעזור.

    בכל העולם כשישי פיקוח מגיעים לשיעור תשלומים די גבוה של מעל 95% ועם השיפור בשרירות והאטרקטיביות שמאפשרת עלייה מכל הדלתות גם כמות הנוסעים עולה.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s