מקבץ לינקים לאמצ"ש

קבלו את המקבץ:

1. לא הספקתי להתייחס לכתבה של נעמה ריבה על מגדלי המלונות שנבנים וייבנו לאורך קו החוף המרכזי של תל-אביב. מה שראוי לציון הוא המאמץ לחשוף ולסדר את כל התוכניות במקום אחד, מאמץ נדיר במקומותינו. מעבר לכך, נראה שלמרות כמות הכסף הפרטי העצומה שאמורה להיכנס לבנייה בקו ראשון מול המים (בנייה שבמידה מסויימת לא ניתנת לעצירה בגלל כמות הכסף הגלובלי שמזין אותה, ועשויים להיות לה גם אספקטים חיוביים), אין שום מאמץ לשפר את רחוב הירקון ואת רציף הרברט סמואל (הטיילת), למרות שרחוב הירקון הוא אחד הרחובות בעלי הפוטנציאל המפוספס ביותר בתל-אביב.

2. ונקובר מוכיחה שניתן לעלות בכמות האוכלוסייה ותוך כדי כך לצמצם את מרחב המוקדש לרכבים הפרטיים. תכנון תחבורה ושימושי קרקע בשילוב הנהגה עירונית אורבניסטית – יש עתיד לאנושות.

3. אלון מאסק וההייפרלופ הם בעיקר שילוב של הייפ מוצלח ותקשורת שרעבה לאייטמים. אלון לוי מנגח את העניין כאן, אנג'י שמיט נכנסת בנושא כאן ומאט ג'ונסון סוגר את החבילה כאן.

4. אריק יפה ממליץ לעסוק במציאות ופחות בפנטזיות.

5. ואם כבר מציאות – שיפור קטן בהקצאת דרך לאוטובוסים בכביש החוף ויותר נוסעים.

6. מה משותף לסין ולישראל יותר מכל? ניהול ריכוזי ביותר של קרקעות ודיור וכפיפות של המערכת התכנונית הממסדית למודרניזם כבד מבית בהשראתו של קורבוזיה. בגלל הגודל של סין הם משיגים אותנו בהשלכות של העניינים הללו.

7. ואם כבר הזכרנו את קורבוזיה – בכתבה שסוקרת בנייה חדשה בישראל נראה שכל התכנונים יצאו מאותו שולחן ללא קשר למיקום או לקונטקסט שבו הם נבנים וללא שום קשר לתחבורה שאינה רכב פרטי באופן מוחלט.

8. ונסיים באחד מהקליפים המוצלחים בבחירות המקומיות:

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על מקבץ לינקים לאמצ"ש

  1. יעל ר. הגיב:

    אגב, בתחתית אחת הכתבות אליה קישרת היה לינק לכתבה הזו: בשרון פועלים קווים חדשים – אך הנוסעים לא יודעים על קיומם:
    http://www.themarker.com/dynamo/1.2103548
    חלם זה כאן.

    (הכותבת ניסתה לנסוע בתחבורה ציבורית מז'בוטינסקי רמת גן לכפר סבא בחמישי האחרון ב-1 בלילה. זה לקח שעתיים וכמה דקות, אחרי שקפצה מתחת לגלגלים של האוטובוס השני כדי לשכנע אותו לעצור בתחנה. גורו בפריפריה, הם אומרים)

  2. אורי הגיב:

    "For all our occasional frenzy over futuristic transport modes, the real future of transportation may be the bus."

    די מבאס.

  3. מתי תפנימו שאי אפשר לשרת ארץ שכולה פרוורים מנותקים על ידי תחבורה ציבורית. אין תחבורה, אפילו מסובסדת ביותר, שיכולה לעשות את זה. הכל מנותק, הכבישים בתוך הפרוורים מנותקים בכוונה כדי שרכב זר לא יעבור, גם הולך הרגל ניזוק, שלא לדבר על התכנון התבעתי של מודיעין. התכנון הקלוקל הזה ממשיך, ואפילו מתכנני תחבורה לא יודעים בזמן התכנון לחשוב על פתרון ציבורי. זו סיבת הפקקים, כאשר כמות החיבורים נמוכה, ובעלות ושימוש הרכב הפרטי היא למעלה מ 70%. מובן שאין ביקורת ציבורית, כי זו בעיה ענקית.

  4. לגבי חוף הים של תל אביב. גם כאן אין ביקורת מכל סוג שהוא, בטח לא מצד מעוט המתכננים שעוד נשארו ורועדים מפחד מפני הרשימה השחורה. חוף הים של תל אביב הוא 12 קילומטר. מתוך כך 3 רק קילומטר נגישים. בתוך העיר יש חסימה קשה החל מפרישמן עד מעבר לשדה דוב. חסימה של נגישות פשוטה, דוגמה בולטת היא ככר אתרים, שדרות בן גוריון, ניתוק גמור. לא אשמת הבניה הגבוהה, אולי להפך. זוהי אשמה של תכנון לקוי ונפשע, מעורב בחוסר ידע והבנה של קשרים עירוניים. אבל "שקט מחלט".

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s