בצד השני של האיילון מנסים לצמצם פערים

פוסט אורח מאת דרור רשף (מועמד מס' 5 ברשימת מרצ למועצת העיר גבעתיים!).

הערה מקדימה של לרמן: יש לי סימפטיה לחברים שגרים ברמת-גן ובגבעתיים ואני מחזיק לכם אצבעות במאבק על הזכות לנוע בבטחה וביעילות.

מאות רוכבי אופניים השתתפו ביום שישי האחרון ברכיבה המונית (מסה קריטית) לעידוד תחבורת אופניים ותחבורה בת קיימא בערים רמת-גן וגבעתיים. האירוע נערך ביוזמת קבוצת "רמת-גן וגבעתיים בשביל אופניים", שהיא חלק מעמותת "ישראל בשביל אופניים". הפוטנציאל של תחבורת האופניים בחלקים אלה של מטרופולין תל-אביב הוא גדול למדי. הקרבה לתל-אביב-יפו בשילוב בעיות התחבורה והחניה, גורמים ליותר ויותר מתושבי רשויות אלה לעבור לרכיבה על אופניים. מצד שני הרשויות עצמן לא עושות כמעט כלום כדי לקדם את הנושא. רמת גן בראשותו של צבי בר, הציגה תוכנית אב לשבילי אופניים כבר לפני 5 שנים, אבל לא טרחה לסלול אפילו מטר אחד של שביל. אפילו לא בפארקים או באיזור הבורסה הנושק לשבילי תל אביב. בגבעתיים המצב טוב רק במעט. בלחץ הפעילות של רוכבי האופניים העירייה שינתה מאט את תוכנית גשר הולכי הרגל שעובר מעל דרך רבין כך שהוא מתאים גם לרוכבי אופניים, ואף המשיכה את השביל לכיוון תיכון בן צבי ומתחם החינוך סביבו.

רוכבי האופניים בערים אלה מסתכלים בעיניים כלות בקידום הנושא ברשויות אחרות: הרצליה, אשדוד, פתח תקווה, הוד השרון, באר שבע, ירושלים, ראשון לציון ובאחרונה אפילו השכנה גבעת שמואל, עקפו את גבעתיים ורמת גן בסיבוב, שלא לדבר על תל-אביב-יפו. יש אנשים רבים, כולל ראש עיריית גבעתיים ראובן בן שחר, שטוענים שקשה לקיים שבילי אופניים בערים ותיקות וצפופות כמו גבעתיים. הוא צודק רק באופן חלקי. נכון שגבעתיים ישנה ורחובותיה צרים יותר מאלו של תל אביב, אבל דבר זה נכון שבעתיים לערי הולנד וערים נוספות באירופה שמקדמות בהצלחה תחבורת אופניים בשנים האחרונות. מצוקת התחבורה האמיתית נובעת ממסירת עוד ועוד שטחים ציבוריים וזכויות דרך לאמצעי התחבורה הבזבזני ביותר– המכונית הפרטית. אז מה עושים עכשיו? דרך אחת שזמינה בשתי הערים היא קידום שדרות אופניים. שדרת אופניים היא רחוב שיש בו אמצעים למיתון תנועה יחד עם סימון ברור ומתן זכות קדימה לאופניים. שדרת אופניים בטוחה מאוד לרוכבים וגם  לא באה על חשבון חניות לרכב הפרטי.

לקראת הבחירות המקומיות, הכינה הקבוצה אמנה לתחבורה בת-קיימא עבור המועמדים, שכוללת התחייבות לקדם תחבורה בת-קיימא, ובכלל זה: שיפור התחבורה הציבורית, עידוד ההליכה ברגל וסלילת שבילי אופניים. לפני הרכיבה חתמו מועמדים רבים על האמנה: מרמת-גן חתמו המועמדים לראשות העיר דוד מנע (רמת-גן נקייה), ד"ר אבי ליליאן (הירוקים) וישראל זינגר (רמת-גן החדשה) וכן ראשי הרשימות למועצת העיר רועי ברזילי (הצעירים) וצחי זליכה (מרצ).  מגבעתיים חתמו על האמנה המועמדים לראשות העיר איריס אברהם (העבודה) ורן קוניק (גבעתיים שלנו) וראש הרשימה ויוי וולפסון (מרצ). החותמים שנכחו באירוע נשאו דברים לטובת עידוד על הרכיבה על אופניים בשתי הערים.

ראש עיריית גבעתיים ראובן בן שחר (כן לגבעתיים), המועמד לראשות עיריית רמת-גן כרמל שאמה-הכהן (רמת-גן 1) וראש רשימת יש עתיד ברמת-גן, גלעד שריר, הגיעו ודיברו בזכות עידוד הרכיבה, סלילת שבילי אופניים ושילוב הערים בפרויקט תל-אופן. המועמדים שנאמו באירוע התחרו בהבטחות לתחבורת אופניים בשתי הערים. גם התוכנית להרחבת תל אופן (שהוצעה על ידי הרוכבים לפני כמה חודשים) אומצה בחום על ידי כל המועמדים.

נסיים איפה באופטימיות זהירה. זו דרושה תמיד.

הערה לסיום של לרמן: המזל הגדול של תל-אביב-יפו הוא שיש לה את רמת-גן לצידה. תל-אביב-יפו יכולה לפגר אחרי ברצלונה, ונקובר, קופנהאגן ופורטלנד, אבל היא תמיד תהיה לפני רמת-גן.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אופניים, פוסט אורח, תחבורה, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על בצד השני של האיילון מנסים לצמצם פערים

  1. ארז הגיב:

    אם יש דבר מעצבן יותר מפוליטיקאי שמבטיח ולא מקיים, זה פוליטיקאי שמבטיח 2 דברים שונים הפוכים זה לזה.
    לחלק מהמועמדים הנ"ל אין בעיה ביד אחת לחתום על אמנה לתחבורה בת קיימא וביד השניה לרשום במצע שלהם הבטחות לבניית חניונים וחניה בחינם לתושבי העיר.

  2. ארז, אתה צודק, צריך להגדיל את המודעות של הציבור ושל מועמדים על המחיר האמיתי של המשך חניה "בחינם" ובניית עוד חניונים יקרים. הדגש צריך להיות מול הציבור שבאופן אבסורדי מתנגד לקומוניזם ולדיור ציבורי מסובסד בהיקף נרחב , אבל תומך בכל ליבו בשני הדברים האלה כאשר זה מגיע לחניה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s