מקבץ לינקים לשבת

מקבץ בכיר לפניכם:

1. ראש עיריית פורטלנד, צ'ארלי הייס, התנדב ליום אחד ופעל עם המשטרה לאכיפת חוק מתן זכות קדימה להולכי רגל. מעבר ליחסי ציבור, הייס הדגיש את חשיבות בטיחותם של הולכי הרגל שנמצאת אצלו בראש סדר העדיפויות. לא מכיר ראש עירייה כזה בישראל.

2. ציפה קמפינסקי תיעדה את איכות הפרטים במרחב הציבורי של תל-אביב.

3. מצאתי את הכסף. במסגרת הסרת חסמים לטובת "פתרונות דיור", ממשלת ישראל תשקיע 200,000,000 (מאתיים מיליון!) ש"ח בכביש אחד לרמלה שיאפשר ל-500 (חמש מאות!) דירות להיבנות. כל הדירות האלה יהיו בעלות תלות מוחלטת ברכבים פרטיים והכביש עצמו ייסתם עד מהרה ויצטרכו לבנות עוד כביש בפעם הבאה. זה יוצא 400,000 ש"ח לדירה, לפני תשתיות נוספות, עלות קרקע ועוד. המדינה ללא ספק שואפת להוציא מקסימום של כסף ציבורי על פתרונות תחבורה עם יעילות מינימלית, תוך שעבוד אזרחיה למקסימום של הוצאות על תחבורה פרטית לא יעילה באמצעות רכבים. מיטב המוחות כנראה כבר ברחו מכאן.

4. יודן כותב על הצורך בחשיבה מטרופולינית בבחירות המקומיות.

5. ולעניין מדיניות בנייה לגובה – מסמך קצר של יודן שמתומצת כאן ועוד דעה בנושא כאן.

6. הרוכב לאוטובוסים משווה בין הבנייה בשוק הסיטונאי שכבר כמה וכמה שנים עוסקת רק בחפירת חניות, לעומת הבנייה המהירה של המעונות החדשים של אוניברסיטת תל-אביב על רקע מצוקת הדיור הישראלית.

7. תל-אביב – עיר מלחמה.

8. מערכת התכנון הסינית מראה שיכול להיות יותר גרוע.

9. נסיים את המקבץ הזה עם ג'נט סאדיק-קאהן, ראש מחלקת התחבורה בעיריית ניו-יורק (המקבילה של פלדמן ומי שהחליף אותו לאחרונה בעיריית תל-אביב-יפו). לסאדיק-קאהן יש ראש עירייה (בלומברג) שלמרות חוסר בסמכויות, ולמרות שניו-יורק היא עיר מאוד קשה ושמרנית, עשה מהלכים ענקיים לשינוי התחבורה בעיר ניו-יורק ולשיפור הרחובות בה לטובת בני האדם, במיוחד בשש השנים האחרונות. רחובות ניו-יורק הם מקום הרבה פחות מלחמתי והרבה יותר נעים כיום, אפילו שמדובר בעיר ענקית במרכז העולם, עם לחצים עצומים. אנחנו חיים בעיר קשה ושמרנית לא פחות מניו-יורק, אבל רצון פוליטי להפוך את העיר הזאת למובילה ולאיכותית חסר כאן מאוד. מדקה 12:20 בוידאו סאדיק-קאהן מדברת על תחבורה ציבורית באוטובוסים, המצב המחורבן שלה בניו-יורק, והשיפורים שהם עושים לטובת העניין. הלוואי עלינו:

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על מקבץ לינקים לשבת

  1. יוני הגיב:

    לרמן, לגבי סעיף 3 בנוגע לרמלה – זה ממש עיוות של המציאות, ולהתייחס לנושא הזה בלי להכיר אותו זה סתם עיתונות גרועה. כביש 200 ממש לא נבנה בשביל הקמה של 500 יחידות דיור. זה כביש שמטרתו לחבר בין כביש 44 וכביש 431 ממערב לרמלה, כדי לאפשר חיבור של השכונות המערביות של רמלה ל-431 ול-44 (כדי שלא יעברו דרך רמלה ורחוב הרצל) ולאפשר יציאה לירושלים ולתל אביב קלה יותר.
    הקשר לשכונה החדשה הוא שולי מאד ולא קיים, ואף אם הכביש הוא תנאי להקמתה (אני בספק), הוא נבנה בכלל בלי קשר אליה, והקישור לבניית השכונה הוא יחצני בלבד.
    לטעון כאילו משקיעים 400,000 ש"ח בדירה זה מנותק לגמרי מהמציאות, כי הכביש היה נבנה בין אם היו בונים את השכונה ובין אם לאו.

    המצב הוא בדיוק הפוך ממה שאתה מתאר – ממילא רוצים לבנות את הכביש את זה ועובדים על תכנונו זמן רב (כמה שנים). מה שעושים עכשיו זה מראים כאילו מקדמים את הכביש בשביל להקים שכונת מגורים כדי להראות שעושים משהו למען קידום בניית יחידות דיור. הבנת את זה ממש לא נכון.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s