1. היום בתשע בערב, בבר-קיימא, המשביר 22, עבדכם בשיחה על דיור.
2. בכלכותה, כדי להפחית על העומס במרכז העיר, הם אסרו על שימוש באופניים. טמטום תחבורתי יוצא דופן גם בסטנדרט ישראלי.
3. שרון מלכי, אחת מחברות מועצת העיר היותר-אפקטיביות, סוגרת קדנציה קצרה ולצערי לא תמשיך לעוד אחת.
4. לקראת הבחירות המקומיות הקרבות, מייקל קימלמן כותב בהרחבה על הצורך בחיות עירונית, על העובדה שמרכז העיר נהפך לאזור שבו עשירים בלבד יכולים להתגורר, על הבעיות בתחבורה הציבורית, על הצורך של ראש העירייה לעבוד בשיתוף פעולה עם הרבה גורמים ועל הנשמה של הרחובות.
5. יואב דריאל ברשימה קצרה על פיתוח כלכלי מקומי ושקיפות.
6. אידיאולוגיית פיזור האוכלוסין לבשה שחורים.
7. נעמה ריבה על כפר-סבא שמתעלמת מאחד המרכזים העירוניים היותר טובים שיש כאן.
8. עוד מתחם צרכנות ייחודי, מיוחד, חדשני ויוצא דופן – כזה עוד לא היה לנו.
9. קמפיין גיוס תרומות לסרט תיעודי עם פוטנציאל להיות מעניין:
10. נסיים עם ג'ף ספק (Jeff Speck) שמסביר בצורה טובה מאוד על היתרונות של תכנון ערים לבני אדם, לעומת תכנון ערים למכוניות. במיוחד נוגע בסוגיות כלכליות, בריאותיות וסביבתיות ומהלל את פורטלנד שלנו:
נימביזם גם למתחם הצרכנות ה"חו"לי" – העם דורש הפרדת שימושים ברחוב שלו
מתוך התנגדות הדיירים שמעל לשוק:
“כשחשבנו על מסחר חשבנו על חנויות כמו הלבשה וכלי בית. אין דוגמה בעולם לשוק אוכל בשטח כזה שמעליו שלושה מגדלי מגורים עם יותר מ–300 דירות. זה מתכון לקטסטרופה לוגיסטית”, אמר ל–TheMarker אחד המתנגדים לשוק. “זה יהיה נחמד ויהיה שם טעים אבל בניגוד לחנויות אופנה, חנויות מזון צריכות להחליף את הסחורה לפחות פעם בשבוע ואולי יותר, יהיה פה פקק של משאיות שפוקדות סחורה וזה יסתום את הכניסה לפרויקט”.
על הכתבה הזו http://www.themarker.com/1.2135960
אם אין כסף לדירה לפחות נישב במסעדה טובה
דברים חשובים נוספים מבית ג'ף ספק:
איך משכנעים בעלי רכבים לתמוך בהקמת תחבורה ציבורית ביוטה?
http://www.theatlanticcities.com/commute/2013/10/how-utah-turned-its-unpopular-public-transit-system-hit/7298/