מקבץ תשתיות לאופניים

בהמשך לפוסטים על המצב המחפיר של מדרכות העיר תל-אביב ושבילי האופניים המגוחכים שלה, שעוצבו ע"י מיטב המעצבים הגרפיים, כדאי להתבונן בכמה דוגמאות בולטות בעולם לביצוע תשתיות אופניים. אפילו ראש העירייה של תל-אביב-יפו מכוון גבוה לאמסטרדם, ואין טוב ממראה עיניים לעניין זה.

1. מיקל קולוויל-אנדרסן, מעצב אורבני ממוקד אופניים מקופנהאגן, עשה השוואה קצרה לתשתיות באמסטרדם – לטענתו, קופנהאגן הינה זירה טובה יותר ללימוד פתרונות גנריים לתשתיות אופניים. גם הוא ישמח לתת לחולדאי שיעור. וידאו משובח על תשתיות האופניים של אמסטרדם לפניכם:

2. את הפילוסופיה השלמה של מיקל אפשר לראות כאן, אבל כדאי להתחיל בתמונה הגדולה בקופנהאגן (בדקה 1:14 מופיעה תל-אביב כאנטי-תזה לקופנהאגן – עיר כנועה לחלוטין לרכבים פרטיים):

3. עוד איש שישמח לתת שיעורים למי שצריך זה דיוויד המברו. כאן אפשר לראות הדגמה על בינוי פרברי חדש בהולנד, בין אסן לחרונינגן, שני חורים בפריפריה ההולנדית. ככה נראה פיתוח פרברי חדש במדינה שהקורבוזיאנים לא ניצחו בה:

4. אבל לא רק הולנד ואירופה. במערב ארצות הברית נמצאת העיר שמכוונת הכי גבוה שם – פורטלנד, אורגון. הנה תוכנית האופניים של פורטלנד לשנת 2030 שכוללת מסמכי רקע ועדכון על ביצועים. והנה סרטון קצר מפורטלנד, לא רק על אופניים:

5. חזרה להולנד – הם אמנם המעצמה התכנונית מס' 1 בעולם, אבל גם שם הייתה תקופה שהמכוניות הובילו בגדול. אחד הקליפים החביבים עליי מאוטרכט:

6. ועוד פרט תכנוני חשוב ביותר – מפגש בין תחנות אוטובוס לשבילי אופניים. כך עושים זאת בתל-אביב. ככה זה נראה בהולנד:

7. ונסיים בעוד וידאו אחרון מהולנד:

ומה נותר לאחל בתחילתו של שבוע חדש? בריאות לכל ההולכים והרוכבים בתל-אביב – אנא זכרו שאתם במקום האחרון בסדר העדיפויות הפוליטי של העירייה והתנהגו בהתאם.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אופניים, לינקים, תחבורה, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

8 תגובות על מקבץ תשתיות לאופניים

  1. עודד הגיב:

    יש לי שאלה בקשר לפופולאריות אופניים באירופה לעומת ישראל.
    המזג אוויר הוא גורם משמעותי פה?
    זה נסיעה של 20 דקות באופניים מהבית שלי לעבודה. רק להיות בחוץ 20 דקות באוגוסט בארץ יוצאים מזה רטובים, שלא לדבר על 20 דקות במאמץ, על אופניים. אין סיכוי לעשות דבר כזה על חליפה או בגדים מכובדים.
    אפילו עם תשתית אידאלית (ואני כמובן מסכים שהתשתית בארץ מחפירה ברמות), זה עדיין יהיה שיקול רציני להעדיף אוטו על רופניים, רק בגלל המזג אוויר.
    יש דוגמא של עיר עם הרבה אופניים, אבל עם אקלים דומים לישראל?

  2. יודן רופא הגיב:

    הצבעתם – קיבלתם. לא הצבעתם – קיבלתם גם כן.

  3. יודן רופא הגיב:

    אולי מספיק כבר עם מזג האויר הנוראי של תל-אביב באוגוסט. יש חודשיים בשנה שמזג האוויר קשה יולי ואוגוסט, בשאר עשרת החודשים של השנה יש בתל אביב מזג אויר נפלא להליכה ונסיעה באופניים.

  4. עוד עו"ד הגיב:

    מעניין מה המצב המשפטי בארץ:
    http://www.economist.com/blogs/democracyinamerica/2013/11/cycling-v-cars

  5. רמי הגיב:

    בכדי לפתור את בעיות ההזעה ולהפוך את האופניים ככלי תחבורה גם ל"לא ספורטיבים" הומצאו
    האופניים החשמליים.
    אוכלוסיית אירופה מאמצים אותם בגדול.
    עם שיפור התשתית גם כרך ת"א ואחרים יהיה ממונע ע"ג אופניים חשמליים.

  6. פינגבאק: רובע מבוא העיר – בחינה | החוביזה הגדולה

  7. פינגבאק: מרץ 2016 | *פודיום - ניוזלטר מנהל תכנון

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s