מקבץ לינקים לאמצ"ש

מגה-מקבץ מובחר לפניכם:

1. נתחיל בכמה לינקים שבהם עבדכם מופיע. נטע הלפרין בכתבה מקיפה על אזור הבורסה (ליהלומים) ברמת-גן וצביונו העתידי, כולל דיבור עם שלל דמויות בכירות מעיריית רמת-גן. ברשותכם, הנה החלק שבו אני מופיע בכתבה (לקראת הסוף):

"כרגע המרחב הציבורי בבורסה הוא מתחת לכל ביקורת, לוחמה בשטח בנוי", מסכים יואב לרמן, דוקטורנט במחלקה לגיאוגרפיה וסביבת האדם באוניברסיטת תל אביב וכותב "עוד בלוג תל אביבי" להתחדשות סביבתית. "ולכן פעילות העירייה מבורכת; הבעיה שחושבים שם בקטן: במקום לתת ליזמים לבנות בגדול, היא מאשרת 250 דירות נכון לעכשיו, שזה רחוב קטן בתל אביב. רק ברדיוס שלי במרכז תל אביב יש 30,000 איש. 200 איש הם בודדים. אף אחד לא יפתח בשבילם בית קפה או מועדון. לדוגמה, אף אחד לא יבוא מתל אביב לשבת בבתי הקפה החדשים בגבעתיים, אבל יש שם מספיק תושבים חדשים שיאכלסו אותם, וגם חיי הלילה מתרוממים. זה לא המצב בבורסה, גם ככה מחכה לה תחרות קשה בתחום הלילה".

מה אתה חושב שהיה צריך לעשות?

"ללכת עד הסוף על רעיון של שכונת מגורים. אבל עיריית רמת גן לא רוצה להשקיע; משפחות עולות כסף, דורשות הקמת מבני ציבור והם גם לא רוצים שהארנונה העסקית באזור תיפגע. היא גם לא טורחת להשקיע בפיתוח הרחובות הראשיים שבדפנות המתחם כמו ביאליק או ז'בוטינסקי, אף שבכל עיר הוכח, שקודם משקיעים ברחובות הראשיים והופכים אותם לאטרקטיביים ואחר כך ברחובות הפנימיים. כך בתל אביב עם אבן גבירול ורוטשילד. בעיריית רמת גן חושבים שאם יעשו קצת פרויקטים של ציור אורבני – והנה, פתרנו את הבעיה של העיר. אבל למרות היתרונות האדירים מדובר באזור קשה; הפתרון מסובך וייקח שנים. לפי הגישה שהעירייה מפגינה, אני לא בטוח שהם יודעים מה הם עושים: יש להם חומר גלם מופלא כמו הסטודנטים של שנקר – המון צעירים מהסוג המגניב – איך הם עוד לא משכו אותם לאזור? וזו רק דוגמה אחת לרמת הניתוק שלהם". גם לרמן מאמין שכך או כך המתחם יאויש ברבות הימים, "מבחינה נדל"נית זה בלתי נמנע, אבל זו לא השאלה. אנשים גם גרים ברחוב המסגר בתל אביב, גרים וסובלים, והאזור ממשיך להיות לא נעים. אם טורחים להשקיע במקום כזה, לפחות שיעשו אזור נחמד".

2. תודה לכל מי שהגיע לארוחה בזיקת ההנאה של מגדל נוה-צדק בצהרי יום ששי האחרון. השבוע ההנאה בזיקה תתקיים ביום ששי ב-13:00 במגדלי צמרת ממול לקניון הקטן שיש שם (בערך בנסים אלוני פינת דוש). הארוע ביום ששי האחרון זכה לנוכחות שיא, ביקור נימוסין של משטרת ישראל, ומקום של כבוד בכתבה של נעה אורון בתוכנית חיסכון (ערוץ 2!):

וגם כאן ברדיו בתוכנית "יהיה בסדר" (אייטם ראשון, מספיק ללחוץ פליי כדי לשמוע):

3. עוד שתי כתבות שבהן עבדכם מופיע מהעת האחרונה – גיליון נובמבר של המגזין המסחרי "עולם הקניונים" (!) עסק בהרחבה במסחר בעיר תל-אביב-יפו. בתוכו יש כתבה שמוקדשת לחזרת המסחר למרכזי הערים (וזה במגזין שנקרא עולם הקניונים, כן), וכתבה נוספת שמתמקדת במתחם התחנה המפוספס.

4. ואם כבר מסחר בתל-אביב – כתבה טובה של נעמה ריבה על קניון/מתחם/פוחלץ שרונה. לקניון שרונה יש סיכוי לא רע להצליח בהינתן המיקום שלו, והסיפור התכנוני שלו מסביר היטב את היחס לערכי המורשת של האדריכלות בישראל. כשאומרים בתל-אביב "צרכי ציבור" מתכוונים למתחם צריכה המוני וכשאומרים "שימור" מתכוונים להריסה, הזזה ופחלוץ.

5. ואם כבר להיות המוניים – המרתון של תל-אביב מדגים במכה אחת שילוב של כשלים תחבורתיים ודתיים הבאים לביטוי בתל-אביב מדי יום. הכשל הראשון הוא שבמקום שהמרתון ייערך ביום החופשי כמקובל בערים בעולם, כלומר ביום שבת, עורכים את המרתון בתל-אביב ביום ששי. לטובת המרתון משחררים באופן זמני חלק מזכויות הדרך במרכז תל-אביב ומעבירים אותן ממכוניות לאנשים קצת פסיכים שרצים מרתון. עד כאן המצב עוד סביר ואז באה העירייה ומחליטה לסגור את מוסדות החינוך ביום ששי בגלל שחרור העיר. מיותר לציין שסגירת מוסדות החינוך אינה מחוייבת המציאות. במרבית שכונות תל-אביב-יפו לא יורגש בכלל שחרור הדרכים והמכוניות ימשיכו לחגוג בהן. נוסף על כך תלמידים רבים ממילא מגיעים באופניים וברגל לבית-ספרם (לעירייה, כמו בנושאים אסטרטגים רבים נוספים הקשורים לתחבורה, אין מושג לגבי הדרך בה מגיעים ילדים לבית-הספר שלהם בעיר). בקיצור, עיריית תל-אביב-יפו מודה בפה גלוי בכך שהיא רואה בתל-אביב-יפו כרשות מקומית מוטת רכב פרטי, שבה כאשר משחררים מעט כבישים משלטון הרכב, סדרי עולם צריכים להשתנות. חברת מועצת העיר, ציפי ברנד, מסיעת שימו לב הורים מבטאת ביקורת גלוייה על הכשל החינוכי-תחבורתי-תרבותי של עיריית תל-אביב-יפו:

"הטענה כי המרתון מפריע לתנועה בעיר לא תקפה לרבים מההורים שגרים במרחק הליכה מבתי הספר, ולא לוקחת בחשבון את המחיר שההורים משלמים. בנוסף, מדובר באירוע שהוא לא עירוני בלבד וממומן על ידי גורמים מסחריים. אנחנו חושבים שזה לא לעניין לבטל יום לימודים כדי לאפשר אירוע סמי־מסחרי ועמוס מותגים. החלופה של העירייה לקיים לימודים בפסח אינה רלוונטית, משום שהעירייה תיתן חצי יום ביום שממילא פועלות בו מועדוניות עד 16:00".

6. הפסקה נוספת לוידאו על הכשל המערכתי בהכשרת אדריכלים בישראל:

7. יותר ויותר רשויות מגלות את המחיר הגבוה של מתן חנייה בחינם. אור יהודה פוקחת עיניים וגם רמת-גן מתחילה להפנים.

8. לגבי העתיד הקרוב (כלומר, דברים שכבר קורים עכשיו באזורים מוטי רכב פרטי) של החנייה אני ממליץ לכם לקרוא בעיון את הפוסט הזה של אלאן דרנינג, וגם את החלק הזה.

9. אם תהיתם כיצד משרד התחבורה מצליח להפוך את מדינת ישראל לאחת המדינות המובילות בעולם בתלות ברכב פרטי – הכתבה הזו על מקרה ספציפי מרמת-גן יכולה לעזור לכם להבין.

10. תשע סיבות לפער העצום בשימוש ברכב בין ארה"ב לאירופה – לא כוחות עליונים, אלא בעיקר החלטות פוליטיות שהרסו לא מעט ערים אמריקאיות.

11. ראש העירייה החדש של ניו יורק קבע יעד טוב מאוד של אפס הרוגים בתאונות דרכים (Vision Zero). בינתיים, המשטרה שלו דופקת מכות להולכי רגל ויש לא מעט צמתים שנראים כאילו יצאו מתוך מדריך משרד התחבורה לעידוד תאונות דרכים.

12. ואם כבר ניו-יורק – טומי חושפת מספר סודות מהרכבת התחתית שלה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על מקבץ לינקים לאמצ"ש

  1. בן הגיב:

    קפצנו לחיפוש ספה בהרצל וראינו את הפיקניק שלכם למרגלות המגדל, רק מחוסר קוצר הזמן לא הצטרפנו.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s