מקבץ לינקים קצר לתחילת השבוע

1. ביום רביעי הקרוב, בשעה 19:30, בסינמטק, נדבר על מכוניות אוטונומיות (כניסה חופשית). עד אז אתם מוזמנים לקרוא מאמר מוצלח על אתגרי האבטחה של התחום הזה.

2. תוכנית המתורבתים ששודרה לא מזמן עסקה בדיור בהשתתפות עבדכם.

3. אריק יפה מסביר היטב, תוך שימוש בדוגמאות מיוסטון (שעברה לאחרונה מתיחת פנים רצינית בתחום), מדוע אנשים שעוסקים בתכנון תחבורה ציבורית חייבים להשתמש בה. זה כמובן לא המצב ברשויות תחבורה ציבורית רבות, כולל במשרד התחבורה הישראלי. רבים מבכירי משרד התחבורה ושר התחבורה בראשם אינם עושים שימוש בשירות עליו הם אחראים ורמת השירות והתכנון בהתאם.

4. אלכס פראוד במאמר מצויין על תחבורה והמחיר הציבורי האדיר שלה. ולא פחות חשוב – עד כמה קשה לנהל דיון אינטליגנטי בנושא. ומתוך המאמר:

In general, most of us are pretty happy with letting the markets allocate scarce (in the economic sense) goods by deciding the price for them. We’re broadly happy with how this mechanism works for goods that nobody needs (like caviar) and goods that most people need (like chicken). We know that price controls, in general do not work well and capitalism, by and large, delivers the goods. With me so far?

So what I want to know is this: why, the moment we get into our cars, do we all turn into screaming, pinko commies? Why do we reject the free market solutions that we embrace everywhere else. Why, rather than accept the idea that we should pay when we use a scarce resource (roads) do we ration them in the worst possible way. Why do we agree that, for a once-a-year fee, you can drive as much as you like, wherever you like and whenever you like?

5. יוגב שרביט ביצע ניתוח עמוק בתוך נבכי הארנונה של חיפה, וגילה כשל רציני בגביית ארנונה דווקא מהמפעלים הגדולים והמזהמים ביותר.

6. גם בקלן שבגרמניה יש מקום שנקרא כיכר רבין (ליתר דיוק יצחק רבין פלאץ), ושם היא משמשת כחניון:

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על מקבץ לינקים קצר לתחילת השבוע

  1. yogevsharvit הגיב:

    איך מכוניות אוטונומיו ישפיעו על הערים? האירופאים ביצעו כבר ב-2005 פרויקט רחב מאד שכלל הרבה מאד יצרני מכוניות ורגולטורים שהתוצר שלו הוא הגדרת ממשקים במערכת תחבורה חכמה, הן בצד של תשתיות החכמות, הן בצד של המכוניות וכמובן, הממשק ביניהן. המסר העיקרי מהעבודה הזאת היא הרבה, אבל הרבה סנסורים בצד התשתיות ודרישות ליכולות התמודדות עם תאונות ומפגעים בצד של המכוניות

  2. gygy הגיב:

    למעשה, מקבץ לינקים יכול להגיע בכל חלק שהוא של השבוע.

  3. Shuki הגיב:

    הכניסה בתשלום? זה לא כ"כ ברור מהאתר…

  4. Lerman הגיב:

    הכניסה חופשית.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s