מקבץ לינקים לסופ"ש

ראשית, הבהרה קלה. כשחזרתי לפני חודשיים מחופשת הקיץ הייתי בטוח שאני אשפוך כאן עשרות פוסטים שיושבים לי בראש. בזמן שעבר התחלתי להתקדם לשלב הבא בקריירה האקדמית שלי והתחוור לי שישנה רק שפה אחת בעולם שיש לה איזושהי משמעות מבחינת הקריירה שלי והיא לא עברית. אני משקיע מאמצים רבים עכשיו בניסיון להתבנאם בעוצמה גדולה ובמהירות האפשרית ואעדכן כאן בהמשך. זה אומר שכמות החומרים שאני מעלה לרשת עולה, אבל לא בעברית. בינתיים, הנה מקבץ דו-לשוני לסוף השבוע:

1. ביום ששי הבא, ב-24 באוקטובר ב-13:30, בגשר שהחליף את כיכר דיזנגוף, תצא צעדה בקריאה להחזיר את מדרכות העיר להולכי הרגל. הצעדה עומדת בסימן שנה לבחירות המוניציפאליות ועל רקע אפסותם הקיצונית של נבחרי הציבור שלנו.

2. צ'יקי ניסע להגיע לסוכה של שר התחבורה, ישראל כץ, בתחבורה הציבורית. המילה אפס היא תיאור חיובי לישראל כץ, שכן תפוקתו שלילית, וכך כותב צ'יקי:

השר כץ משמעותי מאוד בחיי, מעבר להיותו דמות פוליטית מהסוג שמטפס או מתרסק בטורים הפוליטיים. אם אדם שבריאותו רופפת קשור בגורלו לשר הבריאות והורים לילדים חוששים לזהות שר החינוך, היומיום שלי, כנוסע בתחבורה הציבורית הבעייתית של ישראל, מושפע מהחלטות השר הזה. הייתי ככל הנראה אחד היחידים שהגיע לאזור האירוע בתחבורה ציבורית. איש לא ירד אתי מקו 345 שנסע מתל אביב לקרית מלאכי ועצר בצומת אחים. אלא שלבית השר אי אפשר ממש להגיע בתחבורה ציבורית. מהצומת הייתי צריך לקחת טרמפ עם הצלם ולעכב אותו, אחרת הייתי צריך ללכת מרחק לא קטן.

כך שזה סמלי, או שערורייתי, של–36 האחוזים מהאזרחים נטולי המכוניות לא היתה נציגות שם, ושמדי שנה שר התחבורה עורך את האירוע שלו במקום שלא ניתן להגיע אליו בתחבורה ציבורית – ביתו שלו. אף שהליכוד נחשבת למפלגה עממית ויש להניח שהיא גם המפלגה הגדולה ביותר גם בקרב נטולי המכוניות, האורחים רובם ככולם באו במכוניות, רבים מהם בג'יפים גדולים, שעלו על כל רגב שאפשר לחנות בו במושב. היו כמה אוטובוסים שכורים שהביאו קבוצות מאורגנות יותר

3. כתבה מעולה הנוגעת בנושא שילוב אופניים וכלי רכב – האם (כפי שבטעות חלק הולך וקטן עדיין חושב) – הם צריכים לחלוק את הכביש ביחד, או כמו שהולך ונתפס ומתרחש – אופניים צריכים תשתיות נפרדות מכלי רכב. עוד כתבה מצויינת בנושא כאן. וציטוט אחד:

Ultimately, it seems that the era of vehicular biking has come and gone. In much of the United States, biking is getting ever more popular, and many cities are increasingly investing in infrastructure to promote it. It does not look like the future of biking is sharing the road.

4. בלונדון אין דיור בר-השגה והיזמים בונים איזה חרבוש שמתחשק להם. המערכת הציבורית שם פשטה את הרגל:

Bullied and undermined, planning authorities have been left castrated and toothless, stripped of the skills and power they need to regulate, and sapped of the spatial imagination to actually plan places. As one house-builder puts it simply, “The system is ripe for sharp developers to drive a bulldozer right through.” And they will continue to do so with supercharged glee, squeezing the life out of our cities and reaping rewards from the ruins, until there is something in the way to stop them.

5. למי שמעוניין ועומד בקריטריונים – יש מקומות במשלחת ישראלית-גרמנית ללייפציג בנושא אנרגייה וסביבה.

6.תשתיות אופניים בשיטה האוסטרלית:

7. והרצאה מעולה של ג'ף ספק על תכנון להולכי רגל:

פוסט זה פורסם בקטגוריה לינקים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על מקבץ לינקים לסופ"ש

  1. נעם הגיב:

    תודה רבה על הלינקים, במיוחד ההרצאה המרתקת של ג'ף ספק. מה דעתך על הספר שלו Walkable City: How Downtown Can Save America, One Step at a Time? האם היית ממליץ על ספר מעניין אחר בנושא (חוץ מאלו שמופיעים בהמלצות קריאה…)

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s