שנה לבחירות – הסטגנציה פה כדי להישאר

השבוע נציין שנה מהבחירות המוניציפאליות האחרונות. בעבר חשבתי שלפחות חלק מהדברים המשמעותיים שאמורים לקרות בתל אביב יתרחשו בקדנציה הנוכחית, אבל ככל שעברה השנה התברר שהמדיניות העירונית מתבססת על סטגנציה מוחלטת והעיר תל אביב תיאלץ להמתין לפחות עד סוף הקדנציה לפני שיחולו בה שיפורים. כדי לתפוס את המצב ואת שיעור הדריכה במקום, נחזור יחדיו לפוסט שכתבתי קצת לפני הבחירות ובו מניתי שבע משימות אפשריות ומשמעותיות שראש העירייה היה יכול לעסוק בהן ועכשיו אפשר להעריך מה יקרה איתן עד סוף הקדנציה.

1. החזרת המדרכות להולכי הרגל. לראש העירייה הבא צפוייה תהילת עולם ביום שבו הוא יבצע את המהלך הפשוט של החזרת המדרכות להולכי הרגל. לעומת זאת, מה שיזכרו מראש העירייה הנוכחי זה בעיקר את האלימות היומיומית שהוא מעודד על המדרכות, למרות שכבר ב-1999 הנושא עלה אצלו לדיון. ביום ששי הקרוב תתקיים צעדה ציבורית בנושא.

סטטוס ביצוע: כישלון מוחלט.

2. הקמת מערכת (BRT (Bus Rapis Transit לגוש דן. למרות שכולם שמים רגליים למערכת האוטובוסים, לא נותנים לה קדימות ברמזורים ומנסים לתקוע הכל תוך כדי מלמולים על רכבת תחתית וחלוקת גו'בים לחברי המרכז, מערכת האוטובוסים המהירים של גוש דן הולכת וקמה בעצלתיים. הגיע הזמן להפסיק את בזבוז הזמן, להבין שאין יכולת להקים כאן רכבת תחתית ולסיים את הבנייה של מערכת אוטובוסים מודרנית ויעילה שתקום כאן בכל מקרה.

סטטוס ביצוע: מתקדם למרות שגם ישראל כץ וגם רון חולדאי מפריעים.

3. יישום מדיניות חנייה לא קומוניסטית. תחום זה קשור קשר הדוק לתכנון תחבורה ובו לא תתרחש כל התקדמות כל עוד מדרכות העיר ישמשו לחניית מכוניות. ביום שיחליטו להחזיר את המדרכות להולכי רגל יתחילו גם לצאת מקומוניזם הדיור למכוניות. בינתיים מדיניות עיריית תל-אביב-יפו מתעדפת העמדת מכוניות על מדרכות העיר (בחינם) תוך סיכון הולכי רגל ובפרט ילדים וקשישים.

סטטוס ביצוע: עדיפים ילדים דרוסים על פני פגיעה בזכות לדיור חינם של מכוניות.

3א. שינוי מדיניות לחניונים חורגים בתל-אביב. לפרקים הקודמים אתם יכולים ללכת לכאן. בינתיים, אל חשש, עדיף חניונים על דירות.

סטטוס ביצוע: שום כלום.

4. שבירת מושעות בשכונות דרום העיר. בקצרה, מדובר בסידור האפשרות לסחר נדל"ני בשכונות שפירא והתקווה, שיאפשר לכסף חדש להיכנס לשכונות ולשקם אותן באופן הדרגתי ועצמאי, תוך יצירת רווח לכמעט כל המעורבים. זה לא פשוט לביצוע וגדול על ראש העירייה הנוכחי.

סטטוס ביצוע: דרום העיר ימשיך להיות פח.

5. טיפול במסתנני העבודה ובפליטים בדרום העיר. יותר ממה שהמדינה רוצה להתמודד עם אתגר ההגירה הגלובלית (שמכה לא רק בישראל) בצורה מושכלת ואינטילגנטית, רוצים הפוליטיקאים שיהיו קבוצות זרות שקל להאשים אותן בכל חוליי החברה. משום כך, ברמה הלאומית אין שום התקדמות בנושא. סעיף 4 שמעלינו מראה שגם ברמה המקומית אין התייחסות לבעיות המבניות בדרום העיר ושילוב של מדיניות מקומית חדלת אישים ומדיניות לאומית חדלת אישים מוביל לקריסה.

ססטוס ביצוע: מזל שיש אריתראים, אחרת מישהו היה אשכרה צריך לטפל בבעיות שיש פה.

6. צמצום מחלת הרמזרת. לא ארחיב, אבל בפעם הבאה שאתם נתקעים על אי-תנועה בגלל מחזור רמזור לא מסונכרן, דעו שיש מחלקה שלמה בעירייה שדאגה לתקוע אתכם שם.

סטטוס ביצוע: מהנדסי התנועה השתלטו על המרחב הציבורי ואין להם מושג מה הם עושים.

7. סידור תחנות הרכבת המרכזיות של תל אביב. לא צפוי בזמן הקרוב, אבל תמיד אפשר להתנחם באוטרכט.

סטטוס ביצוע: תיזהרו לא להידרס כשאתם יורדים מקו 480 בסבידור.

פוסט זה פורסם בקטגוריה ביקורת, מוניציפאלי, תל-אביב. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על שנה לבחירות – הסטגנציה פה כדי להישאר

  1. מיקי כץ הגיב:

    לדעתי שכחת לגעת בנושא כאוב הקשור אף הוא בתחבורה – הלא הוא (היעדר) תחבורה ציבורית בשבת. מה שמחייב א. גם את מי שאינו רוצה בכך לרכוש רכב פרטי ו/או ב. לשלם מחירים מופקעים על נסיעה בשבת ובחג במערכת התחבורה החלופית (מוניות, מוניות שירות).

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s