שימו לב לדבר הבא:
ובפינה השמאלית התחתונה זה הלוגו של מפעל התכנון שבו אני שותף (הקרוי PlaNet, ביחד עם ידידי ורעי, אדר' יונתן לבנדיגר) ושלגביו עוד ארחיב בחודשים הקרובים. בקיצור, מי שמעוניין להשתתף בסדנה שאמורה לקדם את הנושא של הליכתיות בישראל, שלחו לפי הפרטים של הקול קורא מה שצריך עד ה-25.3, ואני מקווה שנתראה בהמשך.
וכמו שאתם רואים, שותפים רבים לפרוייקט זה, ובהם בולט במיוחד משרד הבינוי והשיכון. אכן, מתקרבים לאחרית הימים.
ואני חשבתי שאנחנו ב-2017
השורה האחרונה מדברת על 2016
כן, 2017. נתקן.
יואב, ברכות על מפעל התכנון וברכות על הסדנה. בין המארגנים בולט בהיעדרו מינהל התכנון…
מצטערת לשאול שאלה של הדיוטות, אבל (כהולכת רגל ותיקה בעיר) האם יישום "הליכתיות" הוא כ"כ מסובך שצריך חמישה מפגשים של סדנא על מנת ללמוד אותו? האם הכלים הבסיסיים – מדרכות רחבות, רציפות רמזורים ועדיפות במעברי חציה, הרחקת כלי הרכב הפרטיים או האטתם – לא ברורים וידועים לכל? באופן אישי, לדעתי אם משרד התחבורה יחליט על הכפלה פי שלושה של רוחב המדרכה המומלץ, כבר פתרנו 50% מהבעיה.
את יכולה להסתובב ב-90% מהמרחב הישראלי הבנוי ולראות שאין בעייה של רוחב מדרכות. הבעייה העיקרית היא שיש המון מדרכות ריקות ומעט מאוד רחובות עירוניים שיש רציונל לכמות גדולה של הולכי רגל ללכת בהם. וההחלטות לגבי רוחב המדרכות כבר התקבלו (יש מדריך בנושא). יש מעט מאוד מרחב בנוי בישראל עם לחץ של הולכי רגל על המדרכות (וזה המרחב שמרגישים).