שימוש בתחביר המרחב לתכנון מערכות תחבורה תדירות

אחרי שנה וחצי של התגלגלות ותיקונים, הצלחנו לפרסם מאמר משמעותי בג'ורנל אקדמי מוביל בנושאי תחבורה. המאמר נקרא בשם "Applying Space Syntax for Surface Rapid Transit" והוא פורסם בג'ורנל המכובד הקרוי "Transportation Research Part A: Policy and Practice".

המאמר מציג עבודת מחקר שערך שותפי, אדר' יונתן לבנדיגר, על התכנית של הרכבת הקלה של תל אביב (שבעת הקווים המקוריים) והתאמתה לצירי התחבורה על בסיס גישת תחביר המרחב שמאפשרת ניתוח פוטנציאל מרחבי מהיר. על בסיס הניתוח נראה שניתן להשתמש בצורה ראוייה בתחביר המרחב כדי לסייע בתכנון רשתות של תחבורה ציבורית תדירה (לרכבות קלות ולמערכות BRT).

נוסף על כך, נערך ניתוח שמאפשר להעריך את התרומה של מערכות התחבורה לאזורים השונים שבהן הן עוברות ואלו אזורים מתחזקים באופן יחסי לאזורים אחרים במטרופולין.

הערכת השפעה של מערכת רכבת קלה על מרכזיות

הערכת השפעה על שינוי מרכזיות מקומית של מערכת הרכבת הקלה (משמאל) ומרכזיות מטרופולינית (מימין)

המאמר המלא כולל כל הרפרנסים והמתודולוגיה והתרומה לעולם נמצא כאן ויש אליו גישה חופשית בחודש הקרוב.

פוסט זה פורסם בקטגוריה אקדמיה, תחבורה, תכנון, תל-אביב. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על שימוש בתחביר המרחב לתכנון מערכות תחבורה תדירות

  1. היי יואב, לא ברור איך ניגשים למסמך. המערכת מבקשת שם משתמש וסיסמא.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s