דרך בלוג השכונות של תל-אביב הגעתי לאתר האינטרנט של חברת "אחוזות החוף", אחת החברות העירוניות החזקות ביותר שיש לתל-אביב. חברת "אחוזות החוף" אחראית על ניהול ותפעול החניונים העירוניים בעיר תל-אביב, למרות ששמה מרמז על פסטורליות משהו.
האתר של החברה, למרת היותו מיושן ולוקה מבחינה עיצובית, מכיל מידע רב-ערך על העיר תל-אביב. כך למשל, מומלץ לקריאה המדריך לעיצוב ורישוי חניונים, אשר מפרט באילו צבעים יש להשתמש על-מנת לסמן חניות, וכן את סוגי העצים והשחים המומלצים לשתילה בחניון כאשר בין העצים המומלצים מצויינים: מייש גשר הזיו, מילה פנסילבנית, אולמוס קטן עלים והרפיפיליום.
כמו כן, מצויין במפורש שמתחת לכבלי חשמל מומלץ לשתול קופניופסיס. פירוט מיוחד ניתן לזני השיחים המומלצים לשתילה (עמוד 10) כדלקמן:
שיחים ורב שנתיים ישתלו בגודל 4 לפחות: קריסה גדול פרות, פיקוס גרינאיילנד,
ברזילי הדור, סולנום סגול, עופרית הכף, דייטס, אגפנטוס, היביסקוס סיני פרח מלא,
פיטוספורום יפני מגוון וגם ננסי. קריסה גרינקרפט, לויקופילום קומפקטום, אילת
המסתיק, אוג חרוק, גרמית, הרדוף הנחלים ננסי, בן עוזרר, אמריליס, המרוקליס,
עץ שמן המנוקד, פלקטרנטוס, קליסטמון סליגנוס זן בוליס אוף פייר, פרופסקייה
בלו ספייר, דבוקית מעוצה, טויה מזרחית, דורנטה תאילנדית.
נראה אתכם אומרים "קליסטמון סליגנוס זן בוליס אוף פייר, פרופסקייה בלו ספייר" 10 פעמים רצוף. ממש מדריך צמחי ישראל יש להם שם באחוזות החוף.
בנוסף למדריך הצמחים באתר מופיעים הפרויקטים העתידיים של חברת אחוזות החוף, ומהם חביב עליי במיוחד פרויקט חניונים תת-קרקעיים, שכולל הדמיות אשר יפות בהרבה מהמציאות העירונית האפורה. ראוי לציין כי באתר החברה מופיעים גם דברי טעם מצד ראש העיר וכן מטעם יו"ר דירקטוריון החברה, עו"ד עפר שחל. עו"ד שחל מתייחס בדבריו לחניונים תת-קרקעיים שחברת אחוזות החוף מעורבת בהקמתם ובין השאר מצויין חניון כיכר ביאליק. אני שמח לעדכן את כבוד היו"ר שהחניון המתוכנן בכיכר ביאליק בוטל מזמן. בנימה זו שימו לב לקטע האופטימי הבא מדבריו של יו"ר הדירקטוריון:
"כאשר ביום מן הימים – ואמנם לא בעוד שנות דור – תאלץ העיר תל-אביב-יפו לקבל, בעל כורחה, החלטות קשות לעניין הגבלות הכניסה לעיר ברכב פרטי, יהיו די והותר תמריצים שליליים אפשריים לביצוע המשימה, כגון הטלת מיסי גודש בכניסה לעיר; הגבלת כניסה של יום בשבוע לכל רכב; או העלאת מחיר החניה למי שאינם תושבי העיר והגדלת אחוז ההנחה של תושבי ת"א. יש לקוות ולהניח שבאותה עת יהיו גם תמריצים חיוביים לכיוון ההסעה ההמונית (בעיקר רכבות ולרבות רכבת תחתית פעילה)."
משום מה במסגרת ארכיון חדשות חברת אחוזות החוף, לא מופיעה הפרשה המשמעותית ביותר בחברה אשר קשורה למלך החניונים, ראובן גרוס.
בימים הקרובים ולקראת כנס אשר יעסוק בסוגיות חנייה בתל-אביב בשבוע הבא, אפרסם עוד פוסט או שניים בנושא החנייה, וכמה היא עולה לנו באמת.
