פרשננו לענייני חניה, היום בערוץ הראשון ב-21:00

עבדכם הנאמן רואיין בקצרה לחדשות של ערוץ 1 הערב בתשע.

הנושא הוא החוק שהעביר ח"כ משה כחלון שמוזיל את עלויות החנייה – התשלום ייגבה ביחידות של רבע שעה במקום ביחידות של שעה. העמדה שהבאתי לדיון היא שראוי שהמחוקקים ישקיעו גם בחשיבה על הולכי רגל ונוסעי התחבורה הציבורית ולא רק בדרכים איך לגרום לנו להשתמש יותר ויותר ברכב הפרטי. כמובן, המחוקקים פועלים משיקולים אחרים ומעדיפים להגדיל את כמות זיהום האוויר בעיר, והמשטרה אינה אוכפת חוקי נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית.

יחי הרכב הפרטי – המלך של התחבורה הישראלית!

פוסט זה פורסם בקטגוריה חניה, תחבורה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 Responses to פרשננו לענייני חניה, היום בערוץ הראשון ב-21:00

  1. תמונת הפרופיל של יוני יוני הגיב:

    לרמן, אפילו אתה צריך לדעת מתי לשים גבול לדמגוגיה.
    זה שלא רוצים לגרום לאדם לשלם עבור שירות שהוא לא מקבל, לא נוגע לעניין כזה או אחר.

    באופן ספציפי – אין ולא תהייה שום הוזלה של עלויות חניה: מה שיקרה זה פשוט שמחירי החניות יעלו, כדי לממן את ההפסד מהחישוב החדש.
    הדבר שכן יקרה הוא שעכשיו אנשים לפחות יוכלו להעריך טוב יותר את מה שהם משלמים, שלרוב יהיה גבוה יותר – דבר שלטעמי דווקא יכול לגרום לצמצום במכוניות. כרגע אנשים לא מעריכים נכונה את עלויות החניה שלהם, כי גם אם הם משלמים לשעתיים, למעשה הם לרוב מתכננים עלות של שעה אחת בלבד. עכשיו, כאשר העלויות יעלו, ואף אם לא – אך אנשים ישלמו בדיוק את מה שהם צריכים לשלם – ההערכה הכספית של חניה במרכז העיר תהייה גבוהה יותר ויקרה יותר – ואנשים יצמצמו את השימוש ברכב.

  2. תמונת הפרופיל של יגאל יגאל הגיב:

    יואב, כמובן שההצעה פופוליסטית ותגרום בפועל לייקור תעריפי החנייה על מנת לפצות את בעלי החניונים (כפי שגם טען יוני), אך אין שום קשר בין תיקון העיוות הנוכחי (שעת חנייה על חלק משעה), לבין זה שהתכנון העירוני לא צריך לעודד כניסת כלי רכב אל תוך העיר, מה שכולנו מסכימים עליו.

  3. תמונת הפרופיל של לרמן לרמן הגיב:

    ההתייחסות שלי היא למקומות שבהם נמצאת תשומת הלב של חברי-הכנסת – שיפורים לרכב הפרטי במקום חוקים לטובת הולכי רגל. לגבי תעריפי החנייה עוד נראה.

  4. תמונת הפרופיל של נמרוד ברנע נמרוד ברנע הגיב:

    יסלחו לי החברים על הניסוח הפשטני שלי אבל זה דיון אידיוטי ומבוזבז.
    שלום שמחון פועל כאן מתוך מניע לגיטימי של הגנת הצרכן, המסר הסמוי שהוא מעביר זה המשך האמונה ברכב הפרטי ככלי התחבורה העיקרי בישראל.
    יואב, אשר למיטב ידעתי התראיין כנציג 'תחבורה היום ומחר', ארגון שגם אני לאחרונה הצטרפתי אליו, מנסה לעלות כאן סוגייה עקרונית יותר – השקעה ברכב פרטי מול השקעה בתחבורה בת קיימא. אם נשתמש במונחים מתחום הצבא (ויסלחו לי עוד פעם החברים, זכיתי להשתחרר מצה"ל רק לפני חצי שעה) – שלום שמחון מתעסק כאן במישור הטקטי בעוד יואב במישור האסטרטגי. זהו שיח חרשים.

  5. תמונת הפרופיל של ברק ברק הגיב:

    "יסלחו לי עוד פעם החברים, זכיתי להשתחרר מצה”ל רק לפני חצי שעה"

    ואתה מגיב כאן במקום להיות שיכור כלוט?!?!?!?!?

    🙂

  6. תמונת הפרופיל של לרמן לרמן הגיב:

    ברק, נראה לי שנמרוד מתכוון לחצי שעה במובן המטאפורי (כלומר זה יותר כמו כמה חודשים).

    נמרוד, אתה מתכוון לח"כ משה כחלון, אבל ידוע שקשה להבדיל בין חברי הכנסת. ואני מסכים עם הניתוח שלך בנושא.

  7. תמונת הפרופיל של עידן עידן הגיב:

    חוק מיותר

    במילא עוד כמה שנים תהיה חניה בשפע, וכבישים ריקים…

    למי יהיה כסף לקנות דלק?

    http://www2.maariv.co.il/online/1/ART1/748/807.html

  8. תמונת הפרופיל של יוני יוני הגיב:

    לרמן, כתבת: "ההתייחסות שלי היא למקומות שבהם נמצאת תשומת הלב של חברי-הכנסת – שיפורים לרכב הפרטי במקום חוקים לטובת הולכי רגל. לגבי תעריפי החנייה עוד נראה".

    אני לא מסכים לגישה הזאת.
    הרי תמיד אפשר להגיד – מה פתאום מתעסקים בזמנים של טכנאים במקום בגלעד שליט, למה מתעסקים בשבילי אופניים במקום ביטחון המדינה ולמה מתעסקים בהולכי רגל במקום להתעסק ב…

    העובדה שחברי כנסת מגישים הצעת חוק כזאת או אחרת לא אומרת שהם לא משקיעים מזמנם גם בהצעות אחרות.
    בסופו של דבר, גם מכונית היא כלי תחבורה – וגם אם לא רוצים לעודד אותו, צריך לדאוג בכל מקרה שהציבור יזכה להגנות צרכניות.
    גם מדינה שלא רוצה לעודד אכילת חזיר למשל, צריכה לדאוג שמי שכן אוכל אותו לא יקבל זיהום ומחלות בגלל שלא חוקקו תקנות שידאגו לפיקוח של משרד הבריאות.

כתיבת תגובה