יש דוקטורט!

גבירותיי ורבותיי, קהל נכבד. אני גאה ונרגש לבשר לכם שעבדכם הנאמן קיבל אישור פורמלי מאוניברסיטת תל אביב וזכאי מעתה ואילך להיקרא ד"ר לרמן. לפיכך, אשאף להקדיש מספר פוסטים (ככל שיעלה בידי לכתוב בזמן הקרוב) לדיון בממצאים העיקריים של עבודת הדוקטורט, אשר נכתבה בהנחייתו של פרופ' יצחק אומר מהמחלקה לגאוגרפיה וסביבת האדם, ונושאת את הכותרת:

"הסביבה העירונית הבנוייה והתפלגות מרחבית של הולכי רגל: המקרה של תל אביב"

ועד שאקבל מספיק שעות שינה כדי לכתוב טקסטים קוהרנטיים ומעמיקים, אני מתכבד לפרסם כאן את עבודת הדוקטורט במלואה. מדובר במסמך קצרצר (160 עמודים ברוטו, כולל מפות, טבלאות ושאר ירקות) שמסכם עבודה מאומצת של כחמש שנים בשטח ומול המחשב שבה יצרתי מספר בסיסי נתונים של העיר תל אביב, אשר נותחו באופן יסודי. למי שאין זמן – ניתן להסתפק בקריאת התקציר (עמ' 7-11) כדי להבין את מהות עבודת המחקר.

העבודה כולה ניתנת להורדה מכאן או בצפייה כאן בפוסט:

פוסט זה פורסם בקטגוריה אורבניזם, אקדמיה, הולכי רגל, תחבורה, תל-אביב. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

12 תגובות על יש דוקטורט!

  1. yohayelam הגיב:

    מזל טוב דוקטור לרמן! איזה כיף ויאללה לפוסט דוק!

  2. יוסף מלר הגיב:

    מזל טוב. יש לי שאלה שבטח ענית עליה באחד ה-156 עמודים, אבל עברתי רק על פרק 5. יש קשר משוב הדדי בין תנועת הולכי רגל לחזיתות מסחריות. באזורים מיעוטי חיבוריות (בני זמננו) נוח לחשוב שלא היתה לרחובות מסחריים אפשרות להתפתח בגלל המחסור בהולכי רגל שנובע מכך. אבל מצד שני, אולי זה חוקי התכנון שממילא לא מאפשרים יצירת חזיתות מסחריות בשכונות אלו? בהתחשב בעלויות השכירות ברחובות שכן קיימים, האם לא היה לחץ לפתח עוד מסחר ברחובות, אפילו עם מיעוט חיבוריות, בתהליך הדרגתי שהיה יוצר את המשוב בכיוון ההפוך?
    לא יודע מה מזה נכון, אני שואל באמת.

    • Lerman הגיב:

      תשובה לא ממצה – לאורך זמן רחובות שהגיוני לפתח על גביהם לפתח מסחר מפתחים מסחר למרות הרגולציה, ומקומות שבהם לא הגיוני למסחר להתקיים לא מפתחים אותו, גם אם הרגולציה מעודדת מסחר שם. תשובה ארוכה יותר תגיע בפוסט שאני מקווה לכתוב על כל מפות המסחר של הדוקטורט.

  3. orentsur הגיב:

    מזל טוב דוקטור לרמן.

  4. להב הגיב:

    מזל טוב, יואב.

  5. איתי הורביץ הגיב:

    מזל טוב, יואב!
    זה גם יתחיל להיות שימושי: תוכל לתת לתמרה "פתק מחלה" לבית הספר חתום על ידי דוקטור לרמן (לפחות כך היתה ההתבדחות אצלנו בבית בילדותי…)

  6. פינגבאק: אז איפה מתפתח מסחר עירוני ואיפה לא? | עוד בלוג תל אביבי

  7. פינגבאק: על מסחר עירוני שגדל וזה שלא – המשך | עוד בלוג תל אביבי

  8. רוי הגיב:

    ניתן להוריד שלא מהסקרייבד?

כתיבת תגובה