איך אפשר לחיות במרכז ת"א? דיון פתוח מחר ב-19:00

מחר (יום שלישי, 15.5) יתקיים דיון פתוח במכללת תל-אביב (מלציט 29) בשעה 19:00 על החיים פה אצלנו בשכונה. כל מי שגר פה ומרגיש קשור למקום, כדאי שיגיע. עפ"י טיים-אאוט זהו דיון פתוח לציבור בנושאים בוערים, כגון מחסור בשטחים ירוקים, מיעוט במוסדות לרווחת הציבור והצורך בדיון ציבורי על אופי השכונות. הנושאים שבוערים אצלי הם:

1. איך יכול להיות שהעירייה לא מיידעת את התושבים לפני שמתחילים לחפור להם ברחוב? עזבו שיתוף ציבור, לפחות שיגידו לנו מתי חופרים.

2. למה הולכי הרגל הם אחרונים בסדר העדיפויות פה? על המדרכות נוסעים קטנועים באין מפריע ועל מעברי החצייה עומדות מכוניות. ורבאק, די לכיבוש של המדרכות ע"י מכוניות חונות. לא ראיתי דבר כזה בשום עיר בעולם (אל תתחילו אפילו להביא לי דוגמאות כמו בנגקוק, לא חוכמה).

3. מתי כבר יבינו פה שתחבורה ציבורית שבעה ימים בשבוע היא צורך חיוני בשביל לתת לאנשים אפשרות מינימלית להיפטר מהרכב שלהם? זו לא מלחמת דת, זה פיקוח נפש.

טוב, אני כבר מחומם לדיון, נראה מה יצא מזה. 

עדכון: ראיתי ממש עכשיו בוואינט. אורלב שוב מחמם את החוק שאמור לפתוח לדוסים אפשרות להנות מהחיים (יום מנוחה נוסף ביום ראשון), ובתמורה אומר שלא יתנגד לתחבורה ציבורית בשבת. אורלב, גם אם תמשיך להתנגד, אנחנו צריכים את התחבורה הזאת, ואל תקשר לי את זה לאפשרות של הדוסים להנות או להנות מהחיים. כל אחד עושה את הבחירות שלו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה המלצה, תל-אביב. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 Responses to איך אפשר לחיות במרכז ת"א? דיון פתוח מחר ב-19:00

  1. תמונת הפרופיל של רון רון הגיב:

    יואב, מחזיק לך אצבעות בכל הנושאים החשובים האלה ובמיוחד במלחמתך בחונים על המדרכה. מדובר בנושא בטיחותי ממדרגה ראשונה – כאשר מכוניות חונות על המדרכה, הולכי רגל נאלצים לרדת לכביש, ובמיוחד הדבר נכון לאימהות עם עגלות ולנכים בכסאות גלגלים.

  2. תמונת הפרופיל של יוחאי יוחאי הגיב:

    נשמע מענין. נראה לי שאגיע (אולי באיחור).
    ההצעה של אורלב טובה בעיני: תחבורה ציבורית בשבת, ועוד חצי יום חופש בשבוע. מה רע?
    בנוסף, למרות שאני חילוני גמור, אני לא אוהב לעשות קניות בשבת, ואני אשמח אם רק מקומות בילוי יהיו פתוחים בשבת, ואילו מרכזי קניות יהיו סגורים.

  3. תמונת הפרופיל של לרמן לרמן הגיב:

    רון, קודם כל תודה על העידוד. העניין עם המדרכות הוא גם בטיחותי וגם קשור לאיכות החיים של העיר. לא יכול להיות שכמעט בכל הרחובות הקטנים והחביבים של העיר אתה תצטרך ללכת כפוף בין העצים למכוניות או ללכת על הכביש ולעמוד בין מכוניות כשאחת מהן עוברת. עם ילדים או כיסא גלגלים זה כבר ממש קטסטרופה.

    יוחאי, שלא תבין אותי לא נכון. אני חושב שמרכזי הקניות הפרבריים (ושפיים במיוחד) הם זוועה לא אנושית ואסור היה כלל לפתוח אותם ובטח לא בשבת. מצד שני, אני לא מבין למה אני צריך לקבל אישור מזבולון אורלב להפעלת תחבורה בתל-אביב, בלי קשר לקניות או לא. מה הקשר בין אורלב לתל-אביב? הוא גר בירושלים, אז שלא יתערב לי פה בעניינים.

  4. תמונת הפרופיל של אישיוז אישיוז הגיב:

    בתור תל אביבית אדוקה (שעברה כבר שיפוץ רחוב אחד) והולכת רגל מרצוני החופשי (אחרי תקופת טוסטוס ארוכה) אני מסכימה שלתל אביב יש בעיות קשות,
    אבל עוד לא הפכתי אופטימית מספיק כדי לחשוב שהן יפתרו בדיון. הן יפתרו כשלעירייה יהיה אינטרס כלכלי לא לתת 500 ש"ח דוח לטוסטוסים שחונים על המדרכה כי כשהם חנו במקום של מכונית איזה נהג עצבני הפיל אותם.
    בקיצור – הכל עניין של כסף ואני בנאדם פסימי.

  5. תמונת הפרופיל של לרמן לרמן הגיב:

    לא, לא הכל עניין של כסף, בטח לא בתל-אביב, גם אם זה נראה ככה. עובדה שמוזיאון ת"א לא נמכר בסוף לסמי עופר. דיון זה התחלה וזה יותר ממה שהיה כאן עד עכשיו. בראשון, בפתח-תקוה, בנתניה ובעוד מקומות הכל עניין של כסף. תל-אביב הייתה יכולה להיות הרבה יותר גרועה ממה שהיא כיום (והיא תהיה הרבה יותר טובה בעתיד). העירייה אמנם קיצונית וכוחנית, אבל גם אנחנו.

  6. פינגבאק: תל-אביב – ירוק במקום בטון גם לרווקים (ולרווקות) | עוד בלוג תל-אביבי

כתוב תגובה לאישיוז לבטל