כביש שש יותר מסוכן מהחמאס

להלן רשימת הסיבות מדוע כביש שש מסוכן יותר מהחמאס:

1. החמאס לא השתלט על שטחים ירוקים במדינת ישראל והרס אותם. כביש שש כן.

2. החמאס גורם לנו להתאחד. כביש שש מעודד פרבור וניכור.

3. החמאס הורג ישראלים. כביש שש הורג את מדינת ישראל.

4. החמאס דופק גם פלשתינים וגם ישראלים. כביש שש דופק רק ישראלים.

5. החמאס מוכר כארגון טרור. כביש שש הוא ארגון טרור במסווה של רצועת אספלט.

6. החמאס רוצה להשתלט על מרכז ירושלים. כביש שש הרג את מרכז ירושלים.

7. מדינת ישראל לא מעבירה כספי מסים לחמאס. מדינת ישראל כן מעבירה כספי מסים לכביש שש.

8. החמאס הוא בחלקו ארגון צדקה. כביש שש הוא ארגון עושק.

9. החמאס מנסה לפלוש לשטחים ישראליים בתחומי הקו הירוק. כביש שש פלש לשטחים ישראליים בתוך הקו הירוק.

10. החמאס הקים מדינה עצמאית בתחומי הרשות הפלשתינית. כביש שש הקים מדינה עצמאית בתחומי מדינת ישראל.

פוסט זה פורסם בקטגוריה עצוב, תחבורה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על כביש שש יותר מסוכן מהחמאס

  1. שני הגיב:

    למה כביש 6 פוגע במרכז ירושלים?

  2. יוחאי הגיב:

    פייי, קטלני.
    כביש שש גם מנע את הרחבת כביש החוף (2) ממחלף נתניה צפונה. מי שנוסע בכביש החוף בקטע הזה תמיד אוכל פקקים.

  3. לרמן הגיב:

    שני, כביש שש עוזר למבוססי ירושלים לעבור למודיעין שנבנתה בחלקה הגדול על יוצאי ירושלים וכביש שש עזר לה להתרומם. במקום לעזור לאנשים להישאר בעיר, לפתח אותה, עוזרים להם לעזוב את העיר ונותנים לירושלים ליפול.
    יוחאי, אכן, המדינה נתנה כסף לכביש שמחבר שומקום עם שומקום, במקום להשקיע בצירים המרכזיים (תראה איך נראה מחלף זכרון, ולמה חשוך בלילה בכביש 2?).

  4. dani הגיב:

    1. לא ממש מסוכן. שטחים ירוקים או העדרם זה לא הורג אף אחד
    2. פרבור וניכור? מה מסוכן בזה?
    3. אוי, ואי, אכן, כביש שש חונק כל יום את מדינת ישראל. בוודאי, ברור. היא ממש זועקת כל לילה.
    4. כביש שש דופק ישראלים? אפשר להתבכיין עוד קצת?
    5. ארגון טרור, ללא ספק, הוא ובין לאדן עושים על האש בכל יום שישי ומתכננים כיצד להלחם בשטן הקטן ובשטן הגדול.
    6. עדיין מגעיל לצאת ולהכנס מירושלים. אני חושב שתחכה שיבנו את הרכבת המהירה. אז תוכל להגיד שהרכבת המהירה הרגה את ירושלים.
    7. מדינת ישראל גם מעבירה כסף לרשות הטבע והגנים, משמע שרשות הטבע והגנים מסוכנת יותר מאשר החמאס?
    8. ארגון צדקה? טוב שאתה מאמין לפופליזם בגרוש (נ.ב. גם נסראללה הוא ארגון צדקה, וגם מוקי (Muqtada al Sadr בשבילך)
    9. כן, פלישה רבתי… כביש שש יחד עם כל ילדיו נשיו וזקניו….
    10. תספר על מדינה עצמאית לכל מי שחטף דו"ח מהמשטרה בכביש 6, פעם אחרונה שבדקתי, יש לא מעט כאלה

    וכמה משלי
    11. שלום, קפצתי לבקר בהמלצת Islay
    12. רשומה ממש אידיוטית – פופליזם זול ותו לא
    13. גם אני לא אוהב את כביש שש, לראייה, מעולם לא ביקר אחד מצמיגיי בכביש שש וכנראה גם לא יבקר. את המאבק האידיאולוגי שלי אני עושה במעשים, לא בפוסטים עם השוואות ילדותיות.

  5. ברק הגיב:

    מר לרמן,

    אפשר בבקשה להסביר איך כביש צפון-דרום משפיע על תנועה ממודיעין לירושלים (מזרח-מערב)?

    זה נכון שכבשי שש מאפשר להרחיב ולקרב את הפריפריה לערים (אולי לא הדרך היחידה ואולי לא טובה במיוחד אבל זו לא הנקודה שלי) וכן להקטין את העומס התנועה מ/אל גוש דן (וכאן אני חולק על יוחאי, מי שמשתמש בכביש הזה חוסך הרבה מאוד פקקים. אתה לא רוצה לעמוד בפקק? תשלם. לא רוצה לשלם? תעמוד בפקק או שתשתמש בתחבורה ציבורית!)- כביש בנתיב צפון-דרום לא נראה שיש לו השפעה על הקטע ירושלים-מודיעין. ההשפעה היחידה היא לאנשים שגרים בירושלים ועובדים מאוד דרומה או מאוד צפונה .ממנה (ומערבה!) , אבל בדרך כלל רוב האנשים שעובדים רחוק מאוד מהערים גם לא יגורו בתוך הערים עצמן, בעיקר בגלל המרחק הרב שהם יצטרכו לנסוע לעבודה כל יום, והעובדה שיותר זול (=> באותו כסף ניתן לרכוש בית גדול יותר או טוב יותר וכו') לגור מחוץ לעיר. מכל הסיבות הללו אני באמת לא מוצא שום הגיון בדבריך. הואל נא להסבירם.

    ברק.

  6. לרמן הגיב:

    ברק, כביש שש מקל על גישה ליישובים החדשים והמיותרים שנבנו לאורך הקו הירוק. הוא מאפשר למשפרי דיור לעזוב את ירושלים לטובת מודיעין הקרובה יחסית, וכך הוא פוגע בירושלים. לגבי פקקים, כבר היום יש פקקים בכביש שש והוא נדרש להרחבה. בנייה של דרכים מהירות גורמת לאנשים להתרחק לפרברים מרוחקים יותר ולנסוע יותר קילומטרים ביום למקום העבודה. עם הזמן, ככל שיותר אנשים מתרחקים הדרכים שנבנו מתמלאות (לראייה, כביש 4 באזור רעננה והשרון) הפקקים חוזרים, למרות שכמות הכבישים גדלה. בפרברים המרוחקים והמרווחים במיוחד כמות כלי הרכב שכל משפחה נצרכת לה גדלה וזו סיבה נוספת לפיקוק המחודש. כמובן שכל הבנייה הזו הורסת שטחים פתוחים ומעלה את הזיהום הנוצר מכלי הרכב.

    דני, כשבקרוב כל המדינה תהיה גוש אספלט אחד גדול מבאר-שבע ועד החרמון, אף אחד לא ימות מזה. מצד שני, גם לחיות פה לא יהיה כזה כיף. חוצמזה, אני ממליץ לך לקחת נשימה ארוכה ולהוציא אוויר לאט. בסך-הכל פוסט בבלוג, לא מלחמת עולם. פרבור יוצר עולם משעמם ומונוטוני. זה לא הורג ביום אחד, אבל זה פוגע בנשמה.

  7. יוני הגיב:

    מלבד העובדה שיש המון טעויות בפוסט הזה, וגם המון הטעיות ודמגוגיה די זולה – החל מהשנה הקרובה כביש 6 יעביר כספים למדינת ישראל ולא להפך, בניגוד למה שמצויין בסעיף 7, אשר ללא קשר הופרך באופן מרשים על ידי תגובה קודמת.

  8. דודו הגיב:

    יוני
    החברה המתפעלת את כביש 6 לא תעביר כספים עד שלא יושלמו כבישי הרחוב שאמורים להתחבר אליו לכל אורכו, לא בגלל שהעברת הכספים מחוייבת מבנייתם אלא מכיוון שבדיקת ההיתכנות והכדאיות לכביש חישבה גם את נפח התנועה שיגיע מכבישי הרוחב ויתנקז לכביש. בפועל המדינה משלמת לחברת חוצה ישראל או איך שקוראים לה כי ישנו מנגנון פיצוי ורשת ביטחון של המדינה בגלל שמספר הנסיעות קטן יותר, לדעתי השנה המדינה כבר תשתתף ברווחי הכביש בגלל העלייה במספר המשתמשים בכביש ומכיוון שמספר הנסיעות גבוה . העיכובים בהשלמתו של הקטע הצפוני של הכביש, מצומת עירון לצומת אליקים, שאמור על פי התחזיות לעלות את היקף הנסיעה בכביש.

  9. דודו הגיב:

    הבלוג השתגע ומשום מה שמר את ההודעה הקודמת אז אני אמשיך מאותו המקום.

    ומכיוון שמספר הנסיעות גבוה מנקודת האיזון. השלמתו של הקטע הצפוני של הכביש, מצומת עירון לצומת אליקים, אמור על פי התחזיות לעלות עוד יותר את היקף הנסיעה בכביש.

    לגבי החולות הרעות של הכביש
    כביש חוצה ישראל הוא תוצר מאוחר ובלתי נמנע אולי של "תוכנית שרון" (האדריכל אריה שרון) לפיזור האוכלוסייה מ-1950.
    הכביש תוכנן ואושר באמצעות חוק מיוחד, עוקף ועדות מקומיות ומחוזיות, אישורו הוא הכל מלבד דמוקרטי.
    הכביש גרם וגורם לפיזור ופרוור, וזיחול (sprawl) אורבני חסר מעצורים על פני כל המרחב. מראש העין ועד פתח תקוה, משהם ועד מודיעין, וירושלים בדרך. לפי תקדימים היסטוריים, נתיבי תחבורה – ציבורית או פרטית – הם יצרנים מובהקים של בנייה ופיתוח ובכך כביש חוצה ישראל לא חריג.

    מעבר לפרבור אוכלוסיה מתקיים גם פרבור של עסקים והדוגמא הטובה ביותר זהו מתחם איירפורט סיטי שמשמש כעוד נדבך בפירוור המואץ של ישראל. המתחם הוא חלום הבלהות של מתכנני ערים, עורכי תוכניות מיתאר ארציות ועירוניים-חדשים. איירפורט סיטי הוא הדוגמא לחששות שנתלו בכביש 6 כמחולל פירוור. את מחיר הקמתה של איירפורט סיטי כבר משלמת העיר לוד הסמוכה, שנפצעה קשות מהנזקים שנגרמו לה מהקמת העיר מודיעין והיישוב שהם. מלבד אוכולוסיה פוטנציאלית שלוד איבדה לישובים אלו העיר איבדה גם עסקים בתחומה לטובת התנאים המשופרים והמפתים באיירפורט סיטי.
    ולגבי הרכבת, לא בטוח שרכבת תמנע פרבור על פי מחקר שערך לאחרונה אמיל ישראל מהאוניברסיטה העברית הוא מצא שפיתוח מערך הרכבות הוא בעל השפעות מורכבות ועשוי דווקא לסייע לתהליכי פרבור. במקומות רבים באירופה היתה השפעה מצומצמת יותר לפיתוח הרכבות על הבנייה בפרברים – עקב התערבות של מוסדות תכנון שהגבילו בנייה בפרברים בשונה ממה שקרה עם כביש 6. המשך פיתוח מערך רכבות פרבריות יעמיק את השפעת הפרבור בקרבת תחנות רכבת המצויות בחלקים החיצוניים של מטרופולין תל אביב שהרחיב את תחומיו המשך מגמה זו יגביר את הביקוש לבנייה ואת הפגיעה בשטחים פתוחים והרכבת תיהפך דווקא לגורם שמאיץ פגיעה סביבתית – למרות התקוות הסביבתיות שתולים בה.

  10. לרמן הגיב:

    דודו, אני לא מאמין, לשם שינוי אנחנו מסכימים. אני לא מבין למה בישראל מוכרחים לחזור על טעויות שכבר למדו מהן במערב. וחברת חוצה ישראל נקראת חברת "דרך ארץ" באוקסימורון שאין מופלא ממנו.

  11. דודו הגיב:

    לרמן תאמין.
    החלטתי לבוא לעזרתך לאחר שנטען פה על דמגוגיה וחצאי אמיתות, לא נורא יעבור להם.
    אני בטוח שדרך ארץ חשבו טוב מאוד על השם והאוקיסמורון אינו יד המקרה.

  12. ברק הגיב:

    דודו, לרמן,

    מלבד ההתיחסות הבחלט כללית (ונכונה לגבי גוש דן בעיקר), ירושלים עצמה לדעתי כמעט לא נפגעה מכביש שש. גוש דן נפגע (כי אנשים מגוש דן שעובדים בגוש דן יכולים להתרחק ולהשתמש בכביש בקלות) אבל זה לא עוזר הרבה למי שעבד בירושלים – הוא לא יוכל להתרחק ממנה…

    הדרך בין "ראש העין ועד פתח תקוה, משהם ועד מודיעין" לא עוברת בירושלים.

  13. דודו הגיב:

    ברק
    ראשית שים לב, כתבתי "ירושלים בדרך". לבסוף היא תצורף לכל המשטח האורבני שנקרא ישראל. ההשפעות של כביש 6 מגיעות לי-ם לא בגלל חיבורה או אי חיבורה לכביש אלא מכיוון שכביש 6 מחולל ומעודד פרבור מירושלים למודיעין והשפלה. העובדים בירושלים לא משתמשים בכביש 6 בכדי להגיע אליה הם פשוט מהגרים מהעיר כי הם גילו את יתרונות השימוש בכביש ובחיבורו למרכז הארץ וזוהי הפגיעה המשמעותית של הכביש בעיר. (אנשים שגרו בירושלים ועבדו במרכז/ת"א פשוט עוזבים את ירושלים בגלל האפשרויות שכביש 6 והרכבת מציעים, לגור יחסית רחוק(אבל יותר קרוב לת"א מירושלים) ולעבוד במרכז, ברגע שאנשים עוזבים את ירושלים הם כבר לא יישענו עליה אלא על ת"א והמטרופולין שלה הם לא יבואו לירושלים לקנות ולבלות)
    כביש 6 עם כל הנוחות שלו מהווה את הנוק-אאוט מבחינת שיקולי האנשים האם לעזוב לאזור המרכז ולנטוש את ירושלים(נוק אאוט כיוון שאנשים שוקלים לעזוב בגלל שיקולי דיור תעסוקה ואיכות חיים) ת"א לא נפגעה מהקמתה של מודיעין, ירושלים ולוד כן. כביש 6 יחד עם הרכבת החדשה ממודיעין לת"א מעודדים זאת. אתה לא יכול להתווכח עם הסטטיסטיקה, מודיעין היא פשוט חצי ירושלים נכון שזה נגזר מהדיור הזול, חלום הבית עם הגינה ואיכות החיים אבל ברגע שתפתח עוד ועוד פונקציות תחבורתיות למודיעין וממנה, יחד עם פיתוח כלכלי-תעסוקתי-יישובי שנגזר מקיומה של העיר ומעוצמתו של כביש 6 יחד כם ישובים שהוקמו ויוקמו לאורכו, ירושלים תמשיך להחלש בייחוד שהיא מפגרת ומנותקת תחבורתית וכלכלית, אתה לא משאיר לה הרבה סיכוי לשמר אוכלוסיה חזקה.

  14. דור שמר הגיב:

    זה די קשור לפוסט – ובכלל לתימה הכללית של הבלוג: במוסף G של גלובס מה 23/8 פורסמה כתבה שכותרתה "הסלון ושברו" העוסקת בניפוץ החלום הפרברי בישראל ומתמקדת ביישובים קהילתיים.
    אני חושב שזה יעניין אותך, אם כי תוכן הכתבה דומה מאוד לדבריך שלך. אם תרצה, אוכל לסרוק ולהעלות.

  15. לרמן הגיב:

    דור, כמובן אשמח אם תוכל לסרוק ולהעלות את הכתבה (ולתת לינק שגם ילונקק בבלוג בפוסט נפרד). ישוב קהילתי הוא בערך הדבר הכי רחוק מקהילה שאפשר להקים. מבנה מלאכותי של גוף עם ועדות קבלה יוצר ניכור וחוסר ביטחון אצל תושביו.

    דודו, לא יכולתי להגיד את הדברים טוב יותר. אני לא מעוניין לרדת על מודיעין, בעיקר בגלל שאני מכיר אנשים שגרים שם, אבל בקטנה, מודיעין היא לדעתי היישוב השגוי ביותר שהוקם במדינת ישראל.

  16. דור שמר הגיב:

    העליתי את הסריקות – שישה קבצים בלי חלק התמונות – ל http://dorshemer.com/suburbs/
    אתה יכול לקשר ישירות לתמונות על השרת, יש לי מספיק רוחב פס.

  17. לרמן הגיב:

    מעולה, צפה פוסט בקרוב.

  18. פינגבאק: עוד בלוג תל-אביבי

  19. דני הירוק הגיב:

    מרגיז אותי שכולם וגם אתה כותבים "כביש 6" יותר מסוכן, וכו',
    כאילו זה ישות עצמאית. אבל זה לא!!! מי שיותר מסוכן מהחמאס ומהג'יהאד ביחד הם המאפיה של הכנסת שחוקקו את כל החוקים של החוק הזה ואלה שגונב לנו את הכסף, אפריקה ישראל ושאר הבעלים, שיורקים עלינו וגם גונבים מאיתנו. עלה והצלח

  20. גטוש הגיב:

    יואב לרמן,

    אני לא מאמין שאתה כתבת את צרור הדיקלומים, הסיסמאות והקלישאות הנ"ל. אני בטוח שזה מישהו שהתגנב אל מקלדתך באישון לילה, או שכתבת זאת "תחת השפעה של חומר משובח במיוחד".

    יואב, צור קשר כאשר תתפקח ותרצה לנהל שיח מושכל על הנושא.

    גטוש

  21. לרמן הגיב:

    דני, מן הסתם הכותרת קצת קיצונית ופרובוקטיבית, אבל כביש שש הוא טרגדיה ישראלית בעיניי ומהווה פגיעה מהותית בערי ישראל.

  22. פינגבאק: זה לא פוסט ירוק | עוד בלוג תל-אביבי

  23. פינגבאק: הסלון ושברו | עוד בלוג תל-אביבי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s