חגיגה של בתים בירושלים בסופ”ש

בסוף השבוע הקרוב יתקיים בירושלים ארוע "בתים מבפנים". הארוע מאורגן ע"י אדריכל אלון בן-נון ואביבה לוינסון (והפעם מצטרף אליהם טל גלז) שארגנו גם את ארוע "בתים מבפנים" בתל-אביב בחודש מאי האחרון. במסגרת הארוע יינתנו סיורים בבניינים רבי משמעות בירושלים כמו מלון המלך דוד, חצר סרגיי ואפילו משרד החוץ והכל בחינם, רק צריך לנסוע את כביש 1.

אם לשפוט מההנאה שלי באירועים שהתקיימו בתל-אביב, ושאף הרחבתי עליהם, האירוע שווה קפיצה לירושלים. כל מי שהוא ירושלמי, או שיש לו זיקה חזקה לעיר, ייהנה מארוע כזה ויקבל הכרות עם חלקים שהוא לא מכיר.

הדף המלא של הארועים

דף הבית של בתים מבפנים

יישר כח על ביצוע של ארוע כזה בירושלים, עיר שיש בה קצת יותר היסטוריה מאשר בתל-אביב.

פוסט זה פורסם בקטגוריה המלצה, ירושלים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 Responses to חגיגה של בתים בירושלים בסופ”ש

  1. תמונת הפרופיל של דודו דודו הגיב:

    לרמן

    "יישר כח על ביצוע של ארוע כזה בירושלים, עיר שיש בה קצת יותר היסטוריה מאשר בתל-אביב"

    איזו רדוקציה של האנדרסטייטמנט, אתה ללא ספק יכול להיות צנזור בסין.

  2. תמונת הפרופיל של גת גת הגיב:

    דודו, מזל שיש אותך, כי לי לרמן לא מקשיב… למד את הנער איך להתבטא 🙂 שמעתי שהיה לכם סיור מוצלח בירושלים. כשאתם מגיעים לת"א תעדכנו – אני אחראית על הסיור בלוינסקי ובתקווה

  3. תמונת הפרופיל של לרמן לרמן הגיב:

    דודו וגת, אם לא שמתם לב השתמשתי במילה עיר לצד המילה ירושלים, כלומר הכרתי בירושלים כעיר נוספת בישראל ולא כעוד פרבר של תל-אביב. זה לא היה קל. חוצמזה, התקשרו לפני כמה דקות מהצנזור הסיני והציעו לי עבודה בבייג'ינג, אבל מטעמי צנזורה לא יכלו לפרט במה בדיוק.

  4. תמונת הפרופיל של דודו דודו הגיב:

    לרמן
    הבעייה העיקרית של ת"א (וכנראה גם שלך), שהדרים בה חושבים שאנו צריכים או מבקשים את אישורכם לגור מחוץ לפלנטה, מצטער, אבל אתם מייחסים לעצמכם יותר מדי כוח. מטרת הסיור לא הייתה לקבל את אישורכם לגור בירושלים אלא כדי להמחיש לכם מדוע "לא ראינו את האור" (התל אביבי),
    איך סיכמנו בסוף הסיור?! יותר קל להתייחס לי-ם ות"א בהקשרים של שחור ולבן, לא פלא אם כן שהעדר מתנקז לאזור הים.

    גת
    יאללה לוינסקי, אולי אמצא את האופניים שגנבו לי בעיר(הגנבים)הלבנה.

  5. תמונת הפרופיל של גת גת הגיב:

    דודו, שמת לב שבעצם מדובר על אותו המקום, י-ם וים…. טוב זו התחכמות מיותרת. אני לא בטוחה שהעדר באמת מתנקז לת"א בגלל הים, אם כי הוא גורם חשוב בהחלט, לפחות בהעדפה שלי של ת"א על ירושלים, ולא בגלל שאני מבלה שם כל כך הרבה זמן.
    על כל פנים יש חשד לחשש שאגיע לי-ם הבירה בסופ"ש הקרוב ואשוטט לי בבתים. אבל יכול מאוד להיות שלא….

  6. תמונת הפרופיל של דודו דודו הגיב:

    גת
    במידה ואת מגיעה לסיורים, מקווה שלא תתאכזבי, במהלכם את תתקלי בתופעה שאיננה מוכרת לתיירים ממישור החוף, העדר פולקלור ירושלמי וסיפורי מעשיות מעושנים. אם בכל זאת תתעקשי, נארגן לך שעה עם ג'קי לוי או יצחק נבון והבוסתן הספרדי שיפמפמו סיפורים על "ירושלים של פעם", את יודעת, בכדי שתהיה "אותנטיות" להשוויץ בה אח"כ למול החברים.

    העדר מתנקז בגלל מגוון סיבות אך בעיקר מכיוון שהוא רואה את העולם בשחור ולבן, וקל לבחור בין "ת"א הפלורליסטית" ל"ירושלים הסלעית", נוח לבחור בפנטזיה של זו ובשלילה של האחרת.
    אם את באה, תבקשי מלרמן אישור יציאה, הוא החל לעבוד במשטרת ההגירה, הסינית.

  7. תמונת הפרופיל של דודו דודו הגיב:

    לרמן
    ירושלים שמחה "בהכרתך" בה, האם זה משול להכרה של אונסקו בת"א? ללא ספק השתן עלה לכם לראש, רוצה מגבת?. אבל מי יודע אולי נוכל לנצל את ההכרה שלך בכדי לחגוג את הפיכתה של ירושלים מעיירת שדה נידחת לעיר, ובכדי "להלבין" את חזותה המאובנת כפי שעשתה אחותה העברית הראשונה, כידוע אנחנו בדרך כי מחזירים 230 אלף ערבים. אצלנו לא יהיה לילה לבן אלא לילה שחור, אתה יודע חרדים, אבל רק עד שנחזיר גם אותם.

  8. תמונת הפרופיל של לרמן לרמן הגיב:

    דודו, אתה יודע שעיר זה משחק של תדמיות. למעשה בימינו, כמעט הכל זה משחק של תדמית, ושיקוף שלו בתקשורת. בכל מקרה, לגבי ירושלים, אהבתי את ההערה של עמית במהלך הסיור, שבתוך 700,000+ תושבי העיר ירושלים, ישנו סדר גודל של תושבים מטיפוס "תל-אביבי" של בערך 300,000 שמקביל בגודלו לתל-אביב.

  9. תמונת הפרופיל של דודו דודו הגיב:

    לרמן
    כיוון שאנו בני אותו גיל כנראה שהאלצהיימר מתחיל לעבוד אצל שנינו. עד כמה שאני זוכר עמית אמר(לא שזה אמור לחדש משהו והסליחה עם עמית) שיש 300 אלף ממעמד הביניים והשאר הן מהאוכלסיות "הבעייתיות".
    אתה מדבר על תדמיות אבל בפועל זה עניין של פרשנות, ברשותך אבצע השאלה קטנה, בדומה לחוקים חקיקתיים, תדמיות הן עניין של פרשנות, הסוגייה המרכזית היא איננה החוק/התדמית אלא הפרשנות להן.
    לך יותר קל לפרש/להגדיר מגזר כללי או מעמד ביניים כמזוהה תל-אביבית כאילו זהו קשר גורדי.
    את המונופול על הישראליות כבר חטפתם בכוח הזרוע, הגם את הבורגנות? זה די מדהים שבסמלה של הציונות הסוציאליסטית (דהיינו ת"א) הבורגנות ומעמד הביניים שכנגדן היא יצאה בראשיתה מהווים את אורח החיים "הרצוי" והציוני.
    החלטתי לשקוד על תרופה כנגד חטא ההיבריס(התל-אביבי, או שזה רק פרשנות שלי?)

  10. תמונת הפרופיל של לרמן לרמן הגיב:

    דודו, ת"א בראשיתה לא הייתה סוציאליסטית כלל ועיקר. מאיר דיזנגוף היה ליברל ימני (איש עסקים ממולח) וראש העיר הסוציאליסטי הראשון היה דוד בלוך שכיהן תקופה קצרה ב-1925-1927. תל-אביב היא בורגנית מראשיתה. אחרי בלוך, ראש העיר הסוציאליסטי הבא היה מרדכי נמיר שנבחר רק ב-1959, כשתל-אביב הייתה בת 50.

    בכל מקרה, אני רוצה להתנצל על השיבוש, ואני חושב שהציטוט מעמית הוא "בירושלים יש את תל-אביב" וכשביקשתי הסבר הוא התכוון לכמות דומה של אנשי מעמד ביניים כמו שיש בתל-אביב (ולאו דווקא "תל-אביבים").

  11. תמונת הפרופיל של עמית עמית הגיב:

    חברים יקרים, קודם כל תודה כל ההכרה. לגבי הציטוט המדוייק שלי: "יש בירושלים גם את תל אביב", היינו -יש לנו כאן 300,000 אלף איש שעובדים וצורכים תרבות, הבעייה היא שזה כמעט רק הם, הערבים והחרדים לא. וגם זה לא מרכז מטרופולין של 2.5 מליון.
    תל אביב אכן הייתה עיר ימנית (בעיקר מבחינת אג'נדה כלכלית) שעברה מהפך שהתחיל אי שם בשנות ה-70. אז היא הייתה עיר שמאלית יותר עם ראש עירייה שהוא גנרל ליכודניק. ירושלים לעומת זאת הייתה הפוכה- עיר של מסורתיים וימניים עם מלך מיתולוגי שהוא בכלל נער בן גוריון וינאי. נסתרות דרכי האל (בהנחה שיש אחד כזה). שרון רוטברד כותב על זה יפה ב"עיר לבנה עיר שחורה" שתל אביב הפכה לבירת "ארץ ישראל הישנה והטובה" (הישנה במובן של לפני 1967, לפני שהדתיים והמזרחיים הארורים האלה הרימו את הראש) והפכה לבירת המעמד הבינוני הלבן, החילוני, תומך העבודה-מרצ. ירושלים באותה תקופה (סביב 1977) הייתה לבירת "ישראל השניה" של מנחם בגין וכוחותיו שזכו במהפך. אלה היו 60 שניות על היסטוריה ודימויים.

  12. תמונת הפרופיל של דודו דודו הגיב:

    לרמן, שוב אנדרסטיימנט והפעם הנוגע לדיזינגוף? אל תמעיט בערכו אפשר לומר שדיזינגוף הוא זה שיצר את "הבועה" התל-אביבית.
    אני לא אכנס לכל כרונולוגיית התפתחותה של ת"א והסוציולוגיה שלה, אינני טוען שת"א הוקמה כקולחוז סיבירי, טענתי היא שהציונות הסוציאליסטית-החילונית-המערבית (שסמלה הוא ת"א) הטיפה ויצאה נגד העירוניות והבורגנות, רצתה לפזר אוכלוסייה (או בשר תותחים עפ"י הלל שוקן) ולעבות את היישוב החקלאי והכפרי ברחבי הארץ (בייחוד אחרי הקמת המדינה-תוכנית שרון), אך זרקה 3/4 מדינה לאשפתות והלכה לשתות כוס קפה בהבימה.

כתוב תגובה לעמית לבטל