1. מכירים את רחוב קינג גור'ג? סליחה התכוונתי לקינג גו'רג', אוף אני כבר לא יודע איך קוראים את זה.
2. משרד האוצר שוקל להרוג את העיריות בישראל.
3. גרף מעניין על השקעה באוטוסטרדות מול השקעה בתחבורה ציבורית בארה"ב. אני מניח שאצלנו המצב דומה.
4. Leading Pedestrian Interval – הדרך לאפשר חצייה בטוחה בצמתים עמוסים.
5. נלחמים בהומלסים והורסים את המרחב הציבורי ביפן (תודה, איילת).
6. פסטיבל ערד. נוסטלגיה מודרנית.
7. מה יותר מרשים מלהזמין את בת הזוג לארוחה במסעדה יוקרתית? לקנות לה את המסעדה.
בבקשה.
בנוגע ל-LPI, על פניו נראה שמדובר בפתרון מגניב לחלוטין לבעיה שכולנו נתקלים בה (ולעתים אף נתקלת בנו) מדי יום.
מאידך, בואו לא נשכח שמדובר במדינה שהביאה לעולם את זכות הפנייה ימינה ברמזור אדום, ככה שאי אפשר לטעון שמדובר במעצמת שכל והגיון.
לרמן בנוגע לזה – http://lerman.blogli.co.il/archives/298
מעניין לראות את הכתבה הזאת – http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20080725_1005190&from=haaretz
שהייתה הכתבה המרכזית השבוע במוסף הנדל"ן של הארץ.
לגבי גן החשמל, נחיה ונראה. בינתיים, לפחות הוא כבר 3 שנים הדבר הבא. מעניין מתי הוא יהיה הדבר הנוכחי.
ה-LPI נשמע לי טריוויאלי מדי ולא הבנתי מה פשר ההתלהבות המופגנת בכתבת הוידאו.
עד לפני חמש דקות, עת חציתי כמה כבישים המצטלבים עם אבן גבירול (דוד המלך, צייטלין) והבנתי שבישראל – או לפחות בתל אביב – מונהג LVI במקום.
לכלי הרכב יש שתיים-שלוש שניות ירוקות לפני שרמזור הולכי הרגל מתחלף גם הוא, מה שהופך את חציית הכביש לקשה עוד יותר מאשר שני הרמזורים היו מתחלפים ביחד. תוצר הלוואי של זה הוא שברגע תחילת תנועת המכוניות מתחילים גם הולכי הרגל את חציית הכביש, שתי שניות לפני שהתחלף הרמזור באמת.
לו היה מדובר בהחלפת האור לירוק באותו הזמן בשני הרמזורים, אפשר היה לתרץ זאת בחוסר מחשבה. אבל אני לא מצליח למצוא סיבה למצב הנוכחי, בפרט כשזכות הקדימה היא להולכי הרגל.