ביזיון בינלאומי באומן 17: ההופעה של טייסטו

יש כאלה שטוענים שתל-אביב היא עיר של קלאברים. עיר של מועדונים שאף פעם לא עוצרת. אשכרה, יש כאלה שאומרים את זה. נראה לי שהלילה תל-אביב שקועה בתרדמת שאני לא בטוח אם היא תתעורר ממנה. אני גם מרגיש פרובינציאלי בצורה שמפחידה אותי כרגע וזה לא עושה לי נעים.

הלכתי הערב לסט של טייסטו באומן 17 בדרום העמוק של תל-אביב. אמרתי לעצמי שכדאי לראות את טייסטו לפחות פעם אחת גם אם זה יעלה לי 170 ש"ח. טייסטו היה חם בשנות ה-90, ומוריסי עבר את השיא כבר בשנות ה-80, אז לפחות מדובר בהולנדי שעדיין טיפה יותר מתפקד מהקשיש הבריטי.

אין מה להגיד, בעלי האומן 17 סיפקו לי את אחד הביזיונות המוזיקליים הגדולים שיצא לי לחוות בישראל ובכלל. מאז אסון ערד לא חוויתי כזאת חוויה גרועה בארוע אומנותי. אין לי מושג כמה אנשים אמורים להיכנס באומן 17 ברחוב אבארבנל, אבל היו לפחות 2,000 איש יותר מדי וזה הרגיש כאילו הגיעו יותר אנשים לראות את טייסטו מאשר כמות האנשים הזעומה שראתה את מוריסי.

בהתחלה עוד הכל נראה מבטיח ולקראת חצות נכנסנו לרחבה המרכזית של המועדון בציפייה להנות מסט של מי שהיה פעם דיג'יי מוצלח במיוחד. היו כמה דברים שהרגישו לנו לא נכון. אנשים נשענו עליי מקדימה. אנשים נשענו עליי מאחורה. אנשים הזיעו עליי. אני הזעתי על אנשים אחרים. דרכו לי על הנעליים. הרגשתי את הכתפיים שלי מתפרקות. הגוף שלי התאמץ להישאר ביחידה אחת. החלטנו לזוז החוצה.

טייסטו עלה ואנחנו צפינו בו ממקום מבטחים לא רחוק מהמרמפה שהובילה לשירותים. כבר הייתי באומן מספר פעמים ואף פעם זה לא היה צפוף ככה (וגם לא יקר כל-כך). יצאנו לדשא היכן שהקרינו את טייסטו על מסך קטן והיה סאונד מאפן. עדכונים שונים דיווחו על שוטרים מחוץ למועדון ועל כך שהבעלים חרגו בהרבה מהמיכסה החוקית שמותר להכניס.

טייסטו נתן סט חלש באופן מביך. 45 דקות הוא עבד על מוזיקת צ'ילאאוט שאני שומע לפעמים לפני שאני הולך לישון. אחר-כך הוא התחיל להגביר לאט לאט את ה-BPM, אבל בדשא בחוץ לא ממש הרגשנו את המוזיקה ובפנים התופת המשיכה ולא ממש רצינו להיכנס. בסוף נכנסנו כדי לקפוץ קצת (וגם כדי להרוס את האוזניים) וממש כמה דקות אחר-כך עלה מישהו לעמדה והודיע שזה הטרק האחרון ובשתיים סוגרים את הערב בהוראת המשטרה.

ברור לי שבעלי האומן 17 עקצו אותנו הערב. אני מרגיש כאילו הכניסו לי משהו גדול למקום שלא ממש הייתי רוצה שיכניסו משהו כזה גדול. ועשו את זה בלי ג'ל סיכה אפילו. אחת מהופעות המפתח בתחום האלקטרוני הקיץ איכזבה בצורה קולוסאלית. ביום חמישי (מחר) טייסטו מופיע בפורום של ביירות. אני מקווה שהלבנונים יהנו מהופעה טובה ולא אחת מחורבנת כמו שהישראלים קיבלו.

והערה מוזיקלית לסיום: ווינט כותבים שההופעה של מוריסי הייתה המופע הגדול של הקיץ. אחרי כל טחינת המילים על מוריסי בעיתונות המקומית אפשר היה לצפות שיגיעו יותר מ-6,000 צופים (ועוד נאלצו להעביר את ההופעה מהפארק לגני התערוכה). 6,000 צופים אמורים להיות המופע הגדול של הקיץ? בחתונה גרוזינית ממוצעת באשדוד יש יותר אורחים רק מהצד של הכלה (סליחה, התכוונתי חתונה גיאורגית). בשנה הבאה יביאו לארץ את א-הא ובוני אם בסיבוב ההופעות נפטלין 2.

אחרי שסגרו מוקדם את ההופעה של טייסטו הספקנו לתפוס בירה אחרונה ומצויינת בנורמה ג'ין (St. Bernardus Abt 12). ממש עיר בלי הפסקה המקום הזה.

עדכון (12:30): ראובן לובלין, בעלי האומן 17, נעצר (ושוחרר בערבות) בחשד שהייתה סכנת חיים במקום עקב צפיפות יתר.

עדכון נוסף (16:25): וויאנט גם כותבים על הנושא ויש אפילו קבוצה בפייסבוק.

פוסט זה פורסם בקטגוריה ביקורת, מוזיקה, עצוב, שווה ירידה מהארץ, תל-אביב. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על ביזיון בינלאומי באומן 17: ההופעה של טייסטו

  1. יגאל הגיב:

    נו באמת. "מוריסי עבר את השיא כבר בשנות ה-80", "הקשיש הבריטי"… למוריסי היו עוד כמה וכמה שיאים מאז שנות ה 80 (אני אשמח לפרט לך בהזדמנות), ומי שהיה בהופעה לא ראה קשיש שגמר את הסוס אלא מישהו שנתן משהו שלאחרים כבר מזמן אין…

  2. Yuval Adam הגיב:

    מצטער שלא נהנית.
    אבל חלאס עם ללכת רק לדברים ישנים.
    אתה רוצה ערב עם דיג'יי טוב, דבר איתי…

  3. זיו הגיב:

    חברים זה פשוט היה מגעיל אתמול להידחס כמו סרדינים,לגלות שחצי מטר מרובע היחידי שיהיה בערב הזה יהיה בשירותים(תלוי בפעילות).ראיתי את טייסטו בארץ ובחו"ל.מיותר לציין שהאירועים באירופהארה"ב לא רואים ממטר את המועדונים פה וזה לא שחסרות שם חיות צבעוניותדוחות.
    סדר זה סדר,כניסה למקום לא תראה אף פעם כמו הכלוב של האח של בוראט שרק מחכה לפרוץ את המחסום,לא ישחילו אנשיםיתנו לאנשים סוף סוף לסיים את הערב הזה דרך חרך של 30 ס"מ.
    בקיצור החזירות נתנה את קולה אתמול והוא בהחלט לא ערב,פעם אחרונה זה בטוח!
    👿

  4. ניימן הגיב:

    אחרי זה מתלוננים כשהמשטרה סוגרת מקומות שעוברים את המכסה שלהם בצורה שערורייתית..

    ובקשר למוריסי: לא רק שהוא לא גמר את הסוס בשנות השמונים, אלא הוא אפילו רחוק מלגמור אותו עכשיו. וזו מעבר לדעה סובייקטיבית: מוריסי שיחרר שני אלבומים בשנות האלפיים (2004 ו – 2006), שקיבלו ביקורות טובות. הראשון מביניהם לפחות נחשב לאחד האלבומים הטובים בשנתון שלו, ולמיטב זכורני מבקרים רבו מי ייתן לו יותר שבחים (אני אגב, לא סבלתי אותו).

    חוץ מזה, הוא אמור להוציא אלבום נוסף מתישהו בקרוב. עוד חודש וקצת ככה. הסוס עוד רץ די טוב :]

  5. אביעד הגיב:

    נהג המונית שהסיע אותי הבוקר שוחח עם חבר שלו בדיבורית שהיה במסיבה של טייסטו עד ארבע וחצי לטענתו.

    החבר דווקא נהנה מהסט.

  6. אביעד הגיב:

    אבל העיר איזה משהו על מחירי הוודקה והרד בול. פלט משהו על וודקר גרגור שעלתה 60 ש"ח

  7. ערן הגיב:

    לרמן ידידי היקר,

    לחידוד דברי הניימן, פסגת הקריירה האמנותית של מוריסי (ועפ"י וויקיפדיה גם המסחרית, אבל מי מאמין לוויקיפדיה) היא באלבום You are the quarry שיצא ב-2004. הם טוענים שזה האלבום שמכר יותר מכל אלבום אחר שלו, הן כסוליסט והן כסולן הסמיתס.
    http://en.wikipedia.org/wiki/You_Are_the_Quarry

    אין לי ספק שמתוך ששת האלפים שבאו אתמול, חמשת אלפים באו בציפייה למסיבת אייטיז, ואין לי שום בעיה עם זה, לאור העובדה שלפני כמה שנים הייתה לי הזדמנות לראות את מוריסי באירלנד תמורת 240 יורו לשני כרטיסים (בשער יורו גבוה).

    ובוא נאמר שאני כמובן נגד סלקציה בשערים, אבל אני בהחלט תומך בקיומה של הופעת "אומצות" במקביל לכל הופעה אלטרנטיבית.

  8. djPoet הגיב:

    הבעייה העיקרית בצפיפות הנוראית הזו
    זה שאי אפשר להידלק על אקסטזי… זה
    יכול להפוך לסיוט אמיתי. בשביל אקסטזי
    צריך מקום, ספייס לרקוד, אוויר לנשימה.
    ומסיבה של טייסטו בלי כדור זה כמו ג'חנון
    בלי ביצה.

    😯

  9. א' נדב הגיב:

    חביבי המופע של מוריסי היה סולד-אאוט, ואם היו בו רק 6,000 איש זה בגלל שזה המקסימום שמותר להכניס למתחם. אין ממש מקום להשוות בין טייסטו ומוריסי כי הם פועלים בז'אנרים שונים לגמרי, ולא חייבים לאהוב את מוריסי, אבל אם אתה חושב שמוריסי "עבר את השיא כבר בשנות ה-80'" ואין לך כל מודעות למה שהוא עשה מאז ולהצלחה המסחרית והביקורתית שלו גם בימינו, אז בוא נאמר… אני מציע שתתמקד בלכתוב על אורבניזם.

  10. roy הגיב:

    גועל נפש
    ארגון מסריח
    170 ש"ח? היה מגעיל
    למה לא הפעילו מזגן?

    למה לא בחוץ? היו הרבה אפשרויות

    חבל- הרסתם לי תדלקה-

  11. לרמן הגיב:

    אנא קבלו את התנצלותי. לא התכוונתי לפגוע בשמו הטוב של מוריסי, ואני שמח שהוא עדיין עושה דברים חדשים. א' נדב, המופע של מוריסי אמור היה להיות בפארק מול מסה עצומה של אנשים והעבירו אותו לביתן בגלל מכירת כרטיסים דלה. יכול להיות שהביתן היה סולד-אאוט, אבל זה רחוק ממה שהפארק יכול להכיל (ושוב אני מתנצל על כך של הייתי מודע לעובדה שמוריסי עדיין יוצר דברים מעניינים).

    אביעד, יכול להיות שהחבר של הנהג מונית שלך היה שם עד ארבע וחצי, אבל זה הרבה אחרי שטייסטו כבר עלה על הטיסה שלו לקפריסין.

  12. san הגיב:

    נכון שאנחנו קהל של חיות
    והפעם האחרונה ששמתי את נפשי בכפי הייתה בהופעה של סיושי בדולפינריום לפני מספר שנים – בכניסה כמעט הגברת ואני נדרסנו, ובקופה לפחות 20 איש בקשו ממני שאקנה להם כרטיס כשעמדתי בתור, 3 מהם אשכרה איימו עלי לאחר שסרבתי.
    נעזוב את הקהל ונתמקד במארגני האירוע.
    האומן 17 מעולם לא כיבד את קהל שלו, הסאונד בלתי נסבל והדוחק תמיד מעבר למקובל, אבל מעל לכל הכניסה, זלזול אמיתי במגיעים.
    כל מועדון בעולם ברור שאם תעמוד בתור תכנס ואף אחד לא מנסה להדחף. הייתי בפאבריק בלונדון והיה תור מטורף – אף אחד לא נדחף והוא התקדם בקצב שלו ואפשר למארגנים לטפל בכל אחד בהתאם. ביום שזה יעשה בארץ ויסלקו את הסלקטורים רודפי הכבוד, הרבה מהצרות יעלמו.

  13. מבלה קבועה באומן 17 בת"א הגיב:

    המסיבה אתמול הזכירה לי את סיפור הובלת היהודים ברכבות הדחוסות באנשים במלחמת העולם השניה לגטו.
    סכנת נפשות.. בנות בוכות מכאב, התעלפויות,אנשים באפיסת כוחות, סביבי דלוקים ודלוקות מטריפים,קרטונים,MD ומה שבא ליד, אוכלי הזיות כאלה שלא שמים לב כל כך מה קורה סביבם ובאיזו סכנה הם נמצאים, הדלתות של האומן ננעלו בשעות הראשונות של המסיבה, על מנת למנוע בלאגן (הם ביקשו להכניס קודם את כולם ורק לאחר כמה שעות לאפשר לאנשים לצאת החוצה ולהכנס איך שבא להם),מהרגע שנכנסתי למועדון- נבלעתי פנימה, אין יציאה!!! אין אוויר!! מלא מלא ערסים (אגב, הקהל היה בנים בלבד!!) הבעלים של האומן הרוויחו בגדול מהמסיבה הביזיונית הזו, את הכסף עבור הכרטיס הכל כך יקר ששילמנו לא נראה אף פעם אך מקווה שהאחראים על הסיוט הזה יקנסו באותה עלות של הרווחים, פשוט תאוות בצע ונוכלות!
    אגב, טייסטו- בהתחלה, באמצע ובסוף- היה פשוט גרוע!!
    אומן 17- זו הייתה הפעם האחרונה! לעולם לא אתקרב שוב למועדון הזה, בעלי האומן לא יתפרנסו ממני יותר ומקווה אני כי כך יפעלו שאר האנשים שהיו נוכחים אמש.

  14. עופר הגיב:

    הקאות על הריצפה:. עמדנו קרוב ליד אדם שהקיא בפנים ליד הבר ועמדת הסאונד . שסיים חייך והלך עם חבריו למקום אחר . למרות שהודענו לברמנים אף אחד לא טרח לעצור ולהביא מנקה או סמרטוט , אנשים עמדו בתוך זה ואמרו שזה הרע במיעוטו.
    מישהי עם סנדל הכניסה כל רגלה לההקאה = היה גועל נפש!
    חבל . שכך נראית המדינה שלנו , לובינר, המשטרה, ההנהלה וכל מי שקושר עצמו למשחטת הכסף הזאת , גם אני NEVER AGAIN !
    42 ש"ח לוודקה רדבול פשוטה בכוס פלסטיק. 150 ש"ח כרטיס – הקמצאומן – תפסתם פריירים . מקווה שתענשו כמו שצריך חזירים.

  15. עופר הגיב:

    המאבק להחזרת הכסף:

    http://www.facebook.com/group.php?gid=31654016076

    להצטרף לקבוצה ולהביא את כל האנשים שאתם מכירים שהיו באירוע

  16. עופר המשך הגיב:

    בנוסף…
    אנשים שם נוגעים בנשים במקומות אינטימים ללא רשות .
    מנצלים את הצפיפות הנוראית ל "תקיפה מינית" !!!!!!!!
    לפי מה שרואים ב טלויזיה – לובינר שיקר למצלמות ודיבר על כרטיסים מזוייפים . כולנו ראינו שהצוות בדק טוב מאוד את הכרטיסים .
    ח ז י ר י ם !!! יש לדאוג להשיג את הכסף בחזרה!!!!!!!!!!!

  17. עמית (אחר) הגיב:

    לא נפטרה לגמרי. עוד יש את ה"17".

  18. נויף הגיב:

    מצטער שסבלת.
    מוריסי היה מעולה.

  19. shuki הגיב:

    חברות וחברים בתור אחד שהגיע וראה את כל הבלאגן מבחוץ (ויתרתי על התענוג להידחס ולסבול מהחום) המחזה היה מטורף לחלוטין
    אנשים נראו כאילו באו לעשות מילואים (רק נשק ומדים היו חסרים )נלחמו ודחפו כדי להיכנס "להיכל התהילה" של העלק סצנה תל אביבית
    ראיתי גם בארץ וגם בחו"ל לא מעט הופעות, מה שהיה שם זה אירוע מכונן לנו כבליינים ומאד מקווה שגם לבעלי המועדונים

    שלום אומן 17 ולא להתראות

    ואני מתכוון לדרוש גם את כספי וגם פיצוי לא מספיק רק לקטר צריך גם לעשות

כתוב תגובה לעמית (אחר) לבטל