הולכי רגל – הרווח של כולנו

לפניכם מצגת קצרה שהצגתי לפני יותר מחודש במסגרת יום עיון שאורגן ע"י "תחבורה היום ומחר" בנושא תחבורה בת-קיימא. יום העיון יועד למועמדים לרשויות מקומיות ובו הם למדו קצת על מה שהם יכולים לעשות בנושא. אני העברתי מצגת בנושא הולכי רגל וכיצד השלטון המוניציפאלי יכול לקדם את הנושא המהותי הזה.

המצגת קצרה מאוד ומורכבת בעיקר מתמונות. כל התמונות צולמו בתל-אביב (ואתם כבר תזהו בדיוק איפה) חוץ משלוש. בשקף העשירי יש תמונה של הצרת מדרכות בחולון (תודה לגלית ירושלמי על התמונה) ובשני השקפים שאחריו מצולמת הכיכר המרכזית בכפר-סבא (כיכר קניון ערים).

פוסט זה פורסם בקטגוריה אורבניזם, הולכי רגל, תחבורה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על הולכי רגל – הרווח של כולנו

  1. Yuval Adam הגיב:

    הבעיה התשתיתית במה שאתה אומר זה האוכלוסיות שמרויחות מזה. אני חושב שהטרמינולוגיה המדעית שמגדירה אותן זה "אנשים-חסרי-השפעה-שאיש-לא-סופר מצוי".

  2. greentul הגיב:

    מעולה וכל כך נכון.
    המחשבה העיקרית שקופצת לי לראש, בכל פעם שאני נאלץ לרדת לכביש בגלל שבלתי אפשרי לעבור על המדרכה היא – "מילא אני, אבל מה עם עגלת התינוק או כיסא הגלגלים?"
    חניית ה"שני גלגלים על המדרכה" פשוט מבטלת את המעבר. במיוחד כשהיא משולבת עם פח ירוק הממתין לאוטוזבל, או אפילו סתם – עם עמוד חשמל.

    חשוב גם לזרוק מילה על בתי הקפה שמתפרשים מעבר לתיחום וגם לא היה מזיק שרוכבי אופנועים היו משקיעים מעט מחשבה במקום שבו השאירו את כלי הרכב חונה.

    אבל כן – יותר מהכל – פשוט צריך מדרכה. שתהיה מדרכה.

  3. לרמן הגיב:

    יובל, אכן, האוכלוסיות שנפגעות יותר מכל הן החלשות שאף אחד לא סופר – קשישים וילדים קודם כל ואחר-כך אמהות. השאלה היא אם תכנון שלוקח בחשבון רק גברים בני 30-55 הוא תכנון שמסוגל לייצר סביבה עירונית טובה. אני רוצה לגור במקום שבו גם ילדים, קשישים ואחרים יכולים לחיות טוב, כדי שבמהלך היומיום שלי אני אתקל בהם ולא רק באנשים שנראים כמוני בדיוק, וכדי שיום אחד כשאהיה קשיש אוכל להישאר עצמאי.

    greentul,כן מדרכה היא בסיס הקיום שלנו.

  4. עידן הגיב:

    אהבתי את שקף 14- אני כמעט נדרס שם בקריה כל יום, והמתיני להידחסות היומית בקו 42…

  5. דני הגיב:

    לא הבנתי את השקף על המלחמה במנעולי האופנועים בעיריית גבעתיים

    אתה נגד התופעה או בעד התופעה?

    בכלל מה דעתך על אופנועים? אופנועים הם "מחוללי תרבות" בדיוק כמו מכוניות, רק שבניגוד אליהן אופנועים מגבירות את ה"חיות" והתסיסה בעיר ויש להם תרומה גדולה באופן יחסי לפני העיר

  6. לרמן הגיב:

    דני, אני בעד מה שעיריית גבעתיים עשתה – להוריד מפגעים מדרכם של הולכי הרגל.
    לגבי אופנועים – אני חייב שאין לי הרבה סימפטיה לאופנוענים שנוסעים על כיכרות בתל-אביב, על מדרכות ועומדים על מעברי חצייה ברמזור. אופנועים בדרך-כלל יותר יעילים ממכוניות מבחינת תחבורה (אם כי הם רועשים ומזהמים בטירוף), אך לא מוסיפים "חיות" לדעתי. רוכב אופנוע מנותק משאר העולם בתוך הקסדה שלו כמעט כמו נהג מכונית. רוכב אופניים הרבה יותר טוב לעיר מאופנוען וכמובן הולך הרגל הוא הטוב מכולם.
    צריך לעזור לאופנועים למצוא מקומות חנייה בשטח הכביש ולמנוע מהם לנסוע בכיכרות וגנים ושאר מקומות שאמורים להיות לתחבורה לא ממונעת.

  7. אביב הגיב:

    Feature request:
    אני נורא סקרן לדעת מה אמרת במשפטים שלמים ולא בראשי פרקים. ממליץ להעלות אולי כסדרת תמונות בפליקר עם ביאורים (annotations) ומידע על כל תמונה.

  8. לרמן הגיב:

    לקחתי לתשומת ליבי. האמת שאני מתכנון פוסט גדול על הכיכר המרכזית בכפר-סבא בתור מקרה של תכנון עירוני טוב מאוד בישראל (אני לא מכיר מקומות טובים שנבנו פה אחרי 48', והכיכר הזו היא טובה וחדשה).

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s