ביום רביעי הקרוב אני אזכה להיות בהרצאה של ז'יימה לרנר בנסגרת תערוכת ישראטרפיק. לרנר הוא ראש העירייה המיתולוגי של העיר הברזילאית קוריטיבה והוא אלוף העולם בתחבורה ציבורית וממציא האוטובורס המהיר ה-BRT.
אתמול במקרה הייתה כתבה במיינט, היכן שד"ר משה טיומקין, חבר סיעת הגימלאים, והאיש שאחראי על התחבורה והחנייה שלכם, אמר שמצוקת החנייה בעיר תגדל בעתיד. נראה לי שטיומקין לא יודע שאם נעזור לאנשים (אפילו רק ל-15%) לצאת מהמכוניות שלהם הם לא יצטרכו לחפש חנייה ולאלה שיישארו במכוניות תהיה יותר חנייה וכך בלי להגדיל את מספר מקומות החנייה ולהרוס את המרקם העירוני נבנה עיר לתפארת. זה דורש קצת חשיבה על תחבורה ציבורית.
כדי לעזור לד"ר טיומקין או למי שיחליף אותו הנה כמה עצות של ז'יימה לרנר בנושא (15 דקות, אבל שווה כל רגע), ושימו לב כשהוא מתחיל לשיר ב-14:30:
(ואירוני שההרצאה הזו ניתנה בחסות של BMW)

איזה אליל! לחשוב שיכולים בכלל להיות ראשי עיר כאלה…
הפוליטיקאים אצלנו – לא יודעים או לא רוצים לדעת?
http://cafe.themarker.com/view.php?t=627003
אז הנה יעקב יער חוזר ומבהיר לכל מקטרגיו מדוע הוא עומד מאחורי כל מילה בטור שכתב והועלה בבלוג של רון חולדאי.%D%A%D%Ahttps://tlv1.co.il/מילים-גבוהות-על-בניינים-גבוהים-ומגדלי
משום מה לא מצליח להעלות את הלינק כראוי אבל תסתכל שם על הפוסט האחרון.
כן, ראיתי. פוסט קוהרנטי בבלוג של חולדאי שבאמת מתייחס למציאות האורבנית ואפילו מזכיר שתל-אביב הייתה מוצלחת עוד לפני ראש-העיר הנוכחי. אני עובד על פוסט מקיף בנושא צפיפות, אורבניות וחוסר ההצלחה המסויים של מגדלים להשתלב במרקם התל-אביבי עד היום.
הנה הלינק:
http://tinyurl.com/63ffrf