מעמד הולכי הרגל במערכת התחבורה בישראל – פרופ' דוד מהלאל

כזכור, לפני קצת יותר מחודש נערך הכנס הראשון בישראל שעסק בהליכה ברגל כאמצעי תחבורה.

בשעה טובה ולאחר תהיות טכניות כאלה ואחרות אני מתכבד להביא לכאן את ההרצאה הראשונה בכנס ובהמשך הדרך את שאר ההרצאות שניתנו בו (כל הרצאה כ-20 דקות).

ההרצאה שלפניכם עוסקת במעמדו של הולך הרגל במערכת התחבורה בישראל. הדובר הוא פרופ' דוד מהלאל, ראש המכון לחקר התחבורה הטכניון ויו"ר ארגון תחבורה היום ומחר. תודה מיוחדת לנועה גז על הצילומים בכנס ולאלעד זלומונס שהכניס את Vimeo לבלוגלי.

הערה לפני הוידאו – ההרצאה מחולקת לשני חלקים שעקב מגבלות גודל וכיו"ב נמצאים בשני אתרים שונים – הראשון ביו-טיוב והשני ב-Vimeo (שלא נותן לי להעלות יותר מ-500MB בשבוע). אחרי שתצפו בקטעים (אני מקווה) אני מבקש מכם להגיד לי האם זה בסדר מבחינתכם או שצריך לעבור לפורמט אחד. אם אתם יכולים גם לחלוק את דעתכם על ההרצאה (מתוכננים עוד ארבעה4  פוסטים עם הרצאות מהכנס, כולל אחת שלי) אני אשמח.

את המצגת של ההרצאה שלפניכם אתם יכולים לראות כאן (pdf). ועכשיו להרצאה שלשמה התכנסנו כאן:

חלק 1 (הזום מסתדר אחרי דקה):

חלק 2:

פוסט זה פורסם בקטגוריה הולכי רגל, תחבורה, עם התגים . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על מעמד הולכי הרגל במערכת התחבורה בישראל – פרופ' דוד מהלאל

  1. ערן הגיב:

    סיפור קטן שממחיש את מעמדם של הולכי הרגל:
    לפני כשבוע הלכתי על דרך השלום לכיוון עזריאלי, וליד ההצטלבות שלה עם רחוב גלוסקא עמדה מכונית על המדרכה (4 גלגלים). בינה לבין השיחים היה רווח שאיפשר להולכי רגל לעבור (בערך), אבל אישה מבוגרת על קלנועית שעברה שם (אומנם לא הולכת רגל, אבל זקוקה למדרכה) לא ממש הצליחה לעבור ללא עזרתו של אדם שבמקרה היה שם וכיוון אותה (לא אני). התקשרתי למוקד 100 על-מנת לדווח על הרכב, שם נשאלתי אם הרכב מפריע למכוניות על הכביש. אמרתי שלא, אבל שהוא כן מפריע להולכי רגל, ונשאלתי שנית – אבל הוא לא מפריע למכוניות? לא, הוא לא מפריע למכוניות, אבל כן להולכי רגל. אמרו לי שיבדקו (ובאמת בדקו, כנראה אחרי כמה שעות). אומנם שום דבר לא נאמר במפורש, אבל מהשיחה הזו הבנתי שאילו הרכב החונה היה מפריע למכוניות היה הרבה יותר דחוף וחשוב לטפל בו, וזה שהוא הפריע "רק" להולכי רגל – זה לא כ"כ נורא.

  2. נעמי הגיב:

    להוריד רכב פרטי מהכביש. אם כבר נותנים דעתנו לתחבורה ציבורית.
    כידוע בהתחשבנויות על משכורת מוצע לעובד אחזקת רכב שהיא מרכיב משמעותי בחבילת שכר עבודה.
    מנסיוני האישי כשעובד מפאת בריאות רוצה לעבור להסעה שבמילא קיימת במקום עבודתו הוא ניפגע בירידת סכום גבוה ממשכורתו, לאחזקת רכב במרכיב השכר יש חלק גדול מהסכום שאי אפשר לוותר עליו.
    עד כמה שידוע לי כבר עלתה המלצה לעודד עובדים לחסוך בנסיעות ברכב פרטי שזה בדרך כלל אומר נוסע אחד במכונית אחת.
    אבל מעשית אין שום הערכות לפצות ולעודד עובדים לוותר על הגעה ברכב פרטי . ולהצטרף להסעות למקום העבודה שלפעמים מתקיים במרחק של נסיעה ממחוז אחד לשני רחוק יותר.
    חשיבה אקולוגית מקיימת -הצחקתם אותי .
    רוממות בגרונם וצעדים מעשיים אפילו לא התחילו, יש צורך בחשיבה והערכות עבורם.
    אני מצפה לשמוע על לחצים של אירגונים ירוקים לעודד מעבר מנסיעה ברכב פרטי לעבודה , לשימוש בהסעות מאורגנות מטעם מקום העבודה. ופיצוי העובד שמאבד חלק גדול בחבילת שכר העבודה שלו.
    ההצלחה של שינוי זה:
    1. הורדת כלי רכב רבים מהכבישים העמוסים ממילא.
    2. עובדים יגיעו רגועים יותר, המתח של נסיעה בכביש עמוסים ופקוקים לא מוסיף בריאות לאף אחדת.
    3. אם כבר לחלום על שר תחבורה עם חזון אז אפשר גם לחלום על תחבורה ציבורים מסודרת מהירה וזולה שתהיה עדיפה על שימוש ברכב פרטי. 😡 שבת שלום

  3. נמרוד ברנע הגיב:

    תסלח לי מר לרמן היקר שלא אסתכל במצגת או בהרצאה.
    מעמד הולכי הרגל במערכת התחבורה בישראל הוא בכי רע ואני חווה את זה יום-יום על בשרי.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s