מהי הבטלנות – לשבת בבית קפה או בפקק?

אני מעביר את סוף השבוע בסדנא אסטרטגית של תנועת מרחב לעירוניות מתחדשת בישראל. באחת ההפסקות חשבנו כמה מוזר זה שיש לא מעט אנשים שיושבים כל יום שעתיים לבד באוטו בדרך לעבודה וממנה, מזהמים את האוויר, ונחשבים חרוצים ומועילים למשק. אנשים אלה (אני מניח שחלקכם מכיר את הסיטואציה מקרוב) מוותרים על כמה שנים משנות חייהם כדי לשבת לבד באוטו. לעומת זאת יש אנשים שיושבים כל יום שעתיים בבית קפה והם נחשבים לא פעם לבטלנים (למרות שהם לא מזהמים את האוויר).

מעניין האם הנוסעים הבודדים ברכבים המזהמים מעדיפים לשבת באותו זמן בבית קפה או שיושבי בתי הקפה מעדיפים להיות תקועים בפקק.

בכל מקרה, אתם מוזמנים לקרוא כאן על ההשפעות המזיקות של יוממות ארוכה, וגם לבדוק את האתר האמריקאי הזה שמחשב את העלות הכרוכה בזמן הנסיעה המבוזבז בדרך לעבודה וממנה.

בלי קשר, ג'ורג' קונסטנזה מוסר ד"ש:

פוסט זה פורסם בקטגוריה בית-קפה, שטויות, תחבורה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על מהי הבטלנות – לשבת בבית קפה או בפקק?

  1. ירדן הגיב:

    ד"ש חזרה ונשיקות

  2. אביב הגיב:

    מאמר מאלף של הניו-יורקר בנושא.

    בתור מי שנסע ברכבות מחיפה לקריה בת"א כמעט שלוש שנים, אני מזדהה עם השחיקה שמתבטאת יפה במאמר. בסוף השירות לא עניין אותי כלום מלבד להפסיק עם נסיעות ארוכות.

  3. נעמי הגיב:

    להוריד רכב פרטי מהכביש. אם כבר נותנים דעתנו לתחבורה ציבורית.
    כידוע בהתחשבנויות על משכורת מוצע לעובד אחזקת רכב שהיא מרכיב משמעותי בחבילת שכר עבודה.
    מנסיוני האישי כשעובד מפאת בריאות רוצה לעבור להסעה שבמילא קיימת במקום עבודתו הוא ניפגע בירידת סכום גבוה ממשכורתו, לאחזקת רכב במרכיב השכר יש חלק גדול מהסכום שאי אפשר לוותר עליו.
    עד כמה שידוע לי כבר עלתה המלצה לעודד עובדים לחסוך בנסיעות ברכב פרטי שזה בדרך כלל אומר נוסע אחד במכונית אחת.
    אבל מעשית אין שום הערכות לפצות ולעודד עובדים לוותר על הגעה ברכב פרטי . ולהצטרף להסעות למקום העבודה שלפעמים מתקיים במרחק של נסיעה ממחוז אחד לשני רחוק יותר.
    חשיבה אקולוגית מקיימת -הצחקתם אותי .
    רוממות בגרונם וצעדים מעשיים אפילו לא התחילו, יש צורך בחשיבה והערכות עבורם.
    אני מצפה לשמוע על לחצים של אירגונים ירוקים לעודד מעבר מנסיעה ברכב פרטי לעבודה , לשימוש בהסעות מאורגנות מטעם מקום העבודה. ופיצוי העובד שמאבד חלק גדול בחבילת שכר העבודה שלו.
    ההצלחה של שינוי זה:
    1. הורדת כלי רכב רבים מהכבישים העמוסים ממילא.
    2. עובדים יגיעו רגועים יותר, המתח של נסיעה בכביש עמוסים ופקוקים לא מוסיף בריאות לאף אחדת.
    3. אם כבר לחלום על שר תחבורה עם חזון אז אפשר גם לחלום על תחבורה ציבורים מסודרת מהירה וזולה שתהיה עדיפה על שימוש ברכב פרטי. 😡 שבת שלום

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s