האם פאר ויסנר ומיטל להבי הם קרנפים קטנים של חולדאי?

על השאלה שבכותרת תינתן תשובה ביום שני הקרוב בישיבת מועצת העיר שתדון בתקציב. הישיבה תתקיים במרכז עינב (על הגג של גן העיר) ב-18:00 ביום שני כאמור (16 במרץ).

מסמך התקציב העירוני מורכב מ-3.9 מיליארד ש"ח בתקציב הרגיל (משכורות ופעולות רגילות של העירייה) ועוד 590 מיליון ש"ח של תקציב בלתי-רגיל (פעולות חד פעמיות כמו בניית חניוני ענק). מסמך זה מהווה למעשה את הצהרת המדיניות של העירייה ותוכנית העבודה שלה לשנה הקרובה ותמיכה בו מהווה הסכמה גורפת עם חולדאי על הדרך בה העירייה צריכה לפעול (כלומר, להעצים את התלות של תל-אביב ברכב פרטי ולהגדיל את זיהום האוויר).

בין הרשימות שצורפו לקואליציית העל של חולדאי אחרי הבחירות ניתן למצוא שתי רשימות חביבות של שלושה מנדטים (שכל אחת מהן קיבלה סגן ראש עירייה בשכר) – "הירוקים" של פאר ויסנר ומרצ עם מיטל להבי שהתחייבו לפעול למען תחבורה ציבורית בתל-אביב כדי להקטין את הזיהום, את תאונות הדרכים ועל הדרך גם לצמצם את מצוקת החנייה כך.

מסתבר שהתקציב שמונח על שולחן המועצה הוא תקציב שכל כולו שירת הלל לרכב הפרטי, לזיהום האוויר ולתאונות הדרכים. בעמודים 37-39 בתקציב הבלתי-רגיל מפורטות תוכניות העירייה למימון חניוני הענק והאוטוסטרדות שאומורות לשרת אותן (15 מיליון ש"ח בחניונים ו-30 מיליון ש"ח באוטוסטרדות). כך למשל, מבואר בספר התקציב ש-11.4 מיליון ש"ח אמורים לעבור כדי להפוך את ציר שלבים לאוטוסטרדה עירונית ו-8.4 מיליון ש"ח ישמשו כדי להכשיר את הרחובות סביב חניון הבימה כדי להכיל את נפח הרכב העצום שאמור לעבור דרכם.

אחרי קריאה של מצען של שתי מפלגות הציר נראה שהן אמורות להתנגד בכל תוקף להצעת התקציב המדובר שנמצאת בסתירה גורפת למצע שלהן ולהבטחותיהן לבוחרים, וכך למשל תרשו לצטט את מתוך המצע העירוני של סגן ראש העיר היקר (32,000 ש"ח בחודש), פאר ויסנר מ"הירוקים":

"לא עוד הרחבת כבישים והעדפת הרכב הפרטי אלא החזרת המרחב הציבורי העירוני לתושבים ולהולכי הרגל."

ועל זה נאמר אמן ואמן. אני בטוח שפאר ויסנר וחבריו לסיעה יתנגדו להרחבת ציר שלבים, קיבוץ גלויות ואיילון, או למצער יתפטרו מהקואליציה באם עמדתם לא תתקבל ביום שני. וברשותכם, עוד ציטוט אחד מהמצע של ויסנר והפעם בנושא חניונים:

"מפלגת הירוקים מתנגדת באופן נחרץ להקמתם של עוד ועוד חניונים במרכז העיר כפי שנוהג ראש העיריה רון חולדאי, החניונים שמוקמים בעיר הם פתח לעוד מכוניות אשר יכנסו לעיר."

ושוב נותר רק לברך את פאר ויסנר, דן להט וחיה תמיר שלבטח יתנגדו ביום שני הקרוב להעברת 1.9 מיליון ש"ח לחניון קצה השדרה ו-2.5 מיליון ש"ח לחניון גבעון. כדאי גם לציין שרוב התוכניות האלה עברו את אישור ועדת התכנון והבנייה המקומית והדרך היחידה לעצור אותן מלהתממש היא למנו את המימון ע"י התנגדות לתקציב.

עם מרצ ומיטל להבי אני אפילו יותר בטוח שתהיה הצבעה נגד התקציה האנטי-סביבתי חובב הרכב הפרטי הזה. כך ממש כתוב במצע התחבורתי של מרצ בתל-אביב-יפו:

"הפסקת פיתוח כבישים ראשיים חדשים כדוגמת ציר שלבים ואיילון מזרח העתידים להוסיף תנועה רבה לעיר."

מזל שזה רשום בבירור שחור על-גבי אינטרנט. אפשר להיות רגועים – אין סיכוי שמיטל להבי, תמי זנדברג ואחמד משהראוי יתמכו בהעברת 11.4 מיליון ש"ח לציר שלבים עכשיו.

מעבר לכך, מיטל להבי זכורה לטוב כמי שהייתה אחת המתנגדות הקולניות לאישור התקציב בקודם, ואפילו נשאה דברים חריפים בישיבת המועצה דאז נגד אישור התקציב. להבי תלתה את התנגדותה אז בארבע הסיבות המרכזיות האלה (הדגשה שלי על הנושא החביב עליי):

"1.        תקציב הרשות לאיכות הסביבה גם השנה נמוך מאוד ולא מאפשר לה לעמוד ביעדים החשובים שלה.

2.        מדיניות העירייה בנושא התחבורה מראה בבירור ההעדפה של רכב פרטי על פני קיימות. ומעודדת את העלייה בזיהום האוויר.

3.        בתחומי הרווחה והצדק החברתי עולה כי לא ניתן תשומת לב מספיק לצרכים כמו קליטת עליה, בריאות הציבור ושום מענה רציני לנושא דיור בר השגה.

4.        העירייה ממשיכה במגמה של הפרטת נכסים עירוניים לטובת מיזמים כלכליים ואינה פועלת לחלוקה צודקת ומאוזנת של שטחים ציבוריים באזורים שסובלים ממחסור בעתודות."

מיטל להבי ודאי כבר בדקה ומצאה שכל ארבע הסיבות האלה שרירות ועומדות גם כיום ואני סמוך ובטוח שהיא תתנגד נחרצות לאישור התקציב הזה כפי שהתנגדה אז.

כמובן, יכול להיות שהביטחון שלי באמינות של פאר ויסנר ומיטל להבי הוא מופרז, אבל אני חושב שבפתיחתה של קדנציה חדשה ואישור תקציב ראשון הם ודאי ירצו להראות לתושבי תל-אביב-יפו שבחרו בהם שמילה שלהם היא מילה ושהם פועלים נגד המשך מגמת הגדלת זיהום האוויר ע"י דחיפת עוד אוטוסטרדות וחניונים.

לקריאה נוספת:

כל ספרי התקציב באתר של עיר לכולנו

עוד תהיות בנושא אצל ערן נויפלד

פוסט זה פורסם בקטגוריה חניה, מוניציפאלי, תחבורה, תל-אביב, עם התגים , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על האם פאר ויסנר ומיטל להבי הם קרנפים קטנים של חולדאי?

  1. ניצן אביב הגיב:

    נציגות תנועת מרצ בעיריית תל-אביב-יפו, בראשות מיטל להבי, ונציגות התנועה הירוקה בראשות פאר ויסנר, שתי התנועות התבוסתניות, הבוגדות במצען ובבוחריהן, בכך שהחליטו לחבור לסיעתו של חולדאי [מעניין לבדוק האם הדבר נעשה מתוך מניעים אישיים, של כבוד, יוקרה ו/או ממניעים של קבלת משרה ששכר נאה בצידה], אם אומנם יצביעו בעד התקציב המוצע ע"י חולדאי וסיעתו הרי שאינם מתחשבים באינטליגנציה של בוחריהם ואין תימא בדבר שהפסידו בבחירות האחרונות מנדטים רבים [להזכירכם: מרצ איבדה מחצית ממספר המנדטים!].
    ראוי שנציגים אלו ישקלו שקול היטב את אופן הצבעתם על התקציב המוצע לפני שיצביעו על החלטות שהן בבחינת בכייה לדורות [וגם עלולה להביא את היעלמותן כליל מן האופק בבחירות הבאות למועצת העירייה]. ❗

  2. לרמן הגיב:

    יקי, תודה על המחמאה.
    יום אחד אם וכאשר אקים משפחה אני ארצה תשתית עירונית שתתמוך בכך שלרוב המקומות אני ובני משפחתי נגיע ברגל, אופניים או תחבורה ציבורית בצורה טובה ומהירה.

  3. נויף הגיב:

    למרות ה-build up שנבנה לקראת הדיון, אין פה באמת שום דרמה.
    מרצ והירוקים יצביעו בעד. זו לא שאלה. זה ברור לחלוטין.
    זה ברור כי הם בקואליציה, וזה שיקול/החלטה שהם קיבלו ברגע שהם נכנסו לקואליציה.

    מעניין אותי לדעת אם יש דברים בנושאים אחרים שסיעות שונות הצליחו לקדם במסגרת התקציב בזכות היותם בקואליציה. זה לא מקזז בעיות רציניות שיש בתקציב, אבל אנחנו לפעמים שוכחים, שיש עוד כמה נושאים חשובים בעולם הזה חוץ מכבישים: כמו חינוך, רווחה, תרבות ועוד…

  4. אלעד-וו הגיב:

    יואב, פוסט מצויין, ויאפשר להלבין את פניהם של מרצ והירוקים בכל מקום (במיוחד מרצ, שהם לא מפלגה מזוייפת). מן הראוי לפתוח במסע הסברה רחב מיד אחרי התקציב, ולהראות לכולם את השקרים.

    אגב, אתה משתמש במילה "למצער" במשמעות "באופן חלופי". למיטב ידיעתי, המילה "למצער" פירושה "רטרואקטיבית" וזה פירושה היחיד.

  5. להב הגיב:

    ליקי,
    אני אביהם הגאה של שני בנים, 7 וחצי ו 4. שניהם רוכבי אפניים עצמאיים מגיל 3 וכל רצוני הוא שיהיה ביכולתם, יכולתי ויכולת אישתי, לנוע בתוך העיר במהירות, בטיחות וקלות, ברגל, באופניים ובתחבורה ציבורית. לכשאחליט לרכוש מכונית בעתיד, הייתי רוצה שתחנה ליד הבית, בהעדפה ברורה על מי שאינו מתגורר ברחובי, שכונתי ועירי, לפי הסדר הזה. כך אוכל להשתמש בה בסופי שבוע, ימי גשם ולעבודה מחוץ לעיר.
    אם סדר העדיפויות התחבורתי בתל אביב יפו ישתנה כמתואר כאן, אתה תלמד לגלות שיש בעיר הזו די והותר כבישים וחניונים, ושחלקם אף יכולים להפוך לשטחים ציבוריים לבניה וגינון. הלוואי. אמן.

  6. אלעד וו, בדרך כלל כשמתקנים אנשים, מן הראוי לתקן אותם כש*הם* טועים. פירוש המילה "למצער" הוא "לכל הפחות".[1] מעולם לא נתקלתי במי שהשתמש במילה הזו במשמעות של רטרואקטיביות, האמת.

    [1]ורק כדי לחסוך לעצמי את אותה הפדיחה בדיוק, אפילו נברתי קצת ברשת כדי למצוא לעצמי אסמכתא. http://www.safa-ivrit.org/milon/lamizar.php

  7. ערן טרבלסי הגיב:

    ניצן אביב –

    ויסנר וחבריו הם מהירוקים, לא מהתנועה הירוקה. נוח עפרון מעיר לכולנו הוא הנציג היחיד של התנועה הירוקה בעירייה.

  8. לרמן הגיב:

    נויפלד, אני דווקא חושב שהפרה של התחייבויות עיקריות אשר מוצהרות בראש חוצות היא כן דרמה, בערך כמו להבטיח שלום ולצאת למלחמה רק במישור המוניציפאלי. אם מה שאתה אומר אכן יקרה ומרצ וויסנר יצביעו בעד הצעת התקציב הנוכחית (אני בטוח שאם זה יקרה הם ינפנפו רבות ב-7 מיליון ש"ח שמוקצים לשבילי אופניים ובכך שמתישהו בעתיד הבלתי-נראה תהיה רפורמה בתחבורה הציבורית ותהיה פה רכבת קלה, אשרי המאמין), אזי מעבר לזלזול הבוטה בבוחרים, הצבעה כזאת תהיה גם הצהרה שחולדאי יכול להמשיך לנגב בהם את הרגליים.

    אגב, בתוך התב"ר יש גם הטייה מובהקת להשקעה בצפון העיר לעומת הדרום. אם יהיה לי זמן (או שמישהו יעזור לי) אני אכנס בנושא הזה שאמור להיות יקר לכמה מפלגות שאמורות לפעול גם לטובת דרום העיר כמו הליכוד, צדק חברתי, ש"ס ומרצ (וגם עיר לכולנו כמובן).

  9. עידן הגיב:

    http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-3684429,00.html

    נראה לי שזאת דוגמא לדברים שנויפ מדבר עליהם למעלה

  10. עמיצי הגיב:

    אז אתם אומרים שאנחנו צפויים לעוד פוסט של "איך ניצחנו" מתמי זנדברג מתובל באמרות "יש אילוצים"?

  11. דני הגיב:

    עמיצי חוששני שאתה צודק.
    לא קלה היא לא קלה דרכנו, לוולבו ולכיסאות עור הצבי
    עוד חניונים רבים יש לפנינו, עוד מגדלים גבוהים והרבה הצטדקויות

  12. שירה הגיב:

    ליקי,
    העדפת רכב פרטי פוגעת במיוחד בילדים ובקשישים, שנפגעים יותר בתאונות דרכים ושרגישים יותר לזיהום אוויר. כמו כן הניידות של ילדים וקשישים נסמכת בעיקר על תחבורה רגלית וציבורית ולכן גם ניידותם נפגעת.

    כשיהיו לי ילדים רכים בשנים אני אשמח להיות מסוגלת לדחוף עגלה על מדרכות תל אביב מבלי להיתקל בהמוני מכשולים כגון מכוניות ואופנועים שחונים על המדרכה.
    כשיהיו לי ילדים גדולים יותר אני אשמח אם יוכלו להשתמש בבטחה בתחבורה ציבורית יעילה וזמינה, במקום שאצטרך להיות הנהג הפרטי שלהם.

    ההורות היא אכן שינוי גדול אבל לא בטוח שדווקא בכיוון שאתה רומז עליו: אני מכירה אנשים שההורות דווקא גרמה להם לעבור אל מחוץ לעיר, למקומות בהם התנועה פחות סואנת והילדים יותר בטוחים ויותר חופשיים.

  13. נויף הגיב:

    מי שנכנס לקואליציה חושב שההשפעה שלו מבפנים תהיה אפקטיבית יותר מההשפעה מבחוץ.
    ניקח לדוגמה את ההגדלה של מחלף השלום שמופיעה בתקציב.
    יש סיכוי סביר שההגדלה הזו תקרה בין אם נרצה ובין אם לא – נזכור כולנו, שחולדאי נבחר לראשות העיר.
    מיטל להבי, בשבתה בקואליציה, תצביע בעד התקציב שמקצה לכך כסף, כי זו המשמעות של לשבת בקואליציה.
    אבל בזכות זה שהיא בקואליציה, היא גם תשב מעכשיו בדירקטוריון של נתיבי איילון. ובזכות זה שהיא בקואליציה יש לה מעמד יותר "חזק" בוועדת תכנון ובנייה (ראה הערר שהגישה על יגאל אלון, ראה התנגדותה להצעת הפשרה של מגדל אסותא).
    ולכן יש לה השפעה הרבה יותר גדולה על תכנון או הרחבה של כבישים מאשר לחברי מועצה אחרים בקואליציה ומאשר לאופוזיציה. יכול להיות שהיא לא תצליח לעצור את כולם, אבל יכול להיות שתהיה לה השפעה משמעותית על התכנון ועל התוצאה הסופית שלהם.

    אבל כמו שאמרתי בעבר: מי שנכנס לקואליציה, חובת ההוכחה היא עליו. מיטל להבי ושאר חברי הקואליציה יצטרכו להציג את ההישגים שלהם מול הפשרות שלהם, והתושבים ישקללו ויצביעו.

  14. נויף הגיב:

    ועוד משהו בנושא ההטייה צפון לעומת דרום:
    זה כמובן נושא חשוב ובעייתי מאוד. אבל אם אתה חושב שיש הטייה כזו, אני חושב שהדבר הנכון לעשות הוא קודם לנתח ולהציג נתונים קונקרטיים בפני הקוראים ורק אח"כ לפסוק על "הטייה מובהקת". אני אשמח לעבוד איתך על הנושא הזה.

    גם הדיון שלנו פה הוא מוטה. הוא מוטה תחבורה (כבישים וחניונים). אנחנו לא מזכירים במילה בדיון הזה מה התקציב הבלתי רגיל עושה טוב או לא טוב בשאר הנושאים שלו: תברואה, שירותי חירום, הנדסה (תכנון ובניין עיר), בינוי ותשתיות, חופים, פיקוח עירוני, המשלמה ליפו, חינוך, תרבות נוער וספורט, בריאות, רווחה, איכות סביבה, חברת עזרה ובצרון, חברת אתרים, חברת גני יהושע, חברת חלמיש.

  15. עמיצי הגיב:

    אני הולך ברגל הרבה וזה מספיק לי בשביל לראות את ההבדלים בין הצפון לדרום הם גלוי לעין של מי שהלך רגלית את כל אלה. בוודאי ראיתן את הפוסט לגבי חגיגות שנות המאה שפסחו על דרום העיר. זה אמנם לא בדיון הזה אבל התקציב כולו מפורסם באתר של "עיר לכולנו" וברגעים אלו נוברים בו כדי לגלות את הכל הדברים האלה. אני חייב לבשר שהמצב די גרוע.
    מצד שני, גם המצב הגלובלי במדינה הוא די גרוע והסיבה היא פשוטה: אנשים בוחרים במנהיגים לא טובים. שיטת הבחירות אינה כל כך טובה אך גם אינה כל כך גרועה. אלה הבוחרים שאשמים במידה רבה.
    כל שנותר הוא לקוות שבכיסים קטנים יהיה טוב יותר ושמתישהו יהיה שינוי שאפשר להאמין בו.

  16. אלעד-וו הגיב:

    לרמן ועפרונית: טעיתי, טעיתי, טעיתי, והפעם זה מביך במיוחד. "למצער" אין משמעותה "לצערי" אבל גם לא "רטרואקטיבית" כמו שחשבתי (התבלבלתי עם "למפרע"). "למצער", אכן, פירושה "לכל הפחות". אני מרגיש כמו אידיוט. עפרונית, מקווה שאת מרוצה :).

  17. שי הגיב:

    כל הכבוד לרמן, אהבתי את טיעונך נוסף על כך הם הולכים בד בבד עם התיאוריות הכלכליות.

    הפעם לראש העיר יהיה קשה לשלול את טענתך על הסף, יפה שלא התעלמת מהנחת "מגבלת מקורות ושימושים", יפה עשית כשטענת שהתקציב לא ממקסם תועלת של התושבים אלא של ראש העיר והקבלנים. בהחלט עם חלוקה אחרת של המשאבים העומדים לעירייה אפשר להגיע לתועלות גבוהות יותר ולרווחה לתושבי העיר. סוגייה שראש העיר חוטא בה מספר קדנציות.

    ראש העיר חטא לכולנו כאשר בתקופת צמיחה כאשר ההכנסות של העירייה גדלו הוא הגדיל את ההתחייבויות. ניהול כלכלי נכון דורש הקטנת התחייבויות, ראש העיר ביצע מגמה הפוכה, כלומר ניהל את התקציב בצורה בלתי אחראית כלפי התושבים, גם אם לא באופן פלילי. השחצנות שלו מנעה ממנו להתייחס לפרסומים של כלכלנים בכירים במשק, כגון: נגיד בנק ישראל פרופ' דוד קליין וסגניו. התנהלות בלתי אחראית אשר מגבילה את העירייה לעת מיתון. 430 מליון ש"ח הוא תקציב החזר הלוואות ורבית, סכום לא מבוטל אשר יכלו היה לשמש להגדלת תקציב הרווחה, החינוך ולייצור צמיחה.

  18. א' מאירסון הגיב:

    פוסט נהדר, יואב.
    אני מצפה בכליון עיניים לרשימת התירוצים של סיעות הקואליציה. אני מניח שהתירוצים של מרצ יהיו היצירתיים והמצחיקים ביותר. בכל זאת – מדובר בתנועה צעירה, תוססת, בועטת ושובבה.

  19. כמו שערן אמר, הדיון האמיתי הוא לא כן או לא תקציב, אלא כן או לא קואליציה, וההצבעה על התקציב היא פועל יוצא של התשובה לשאלה הקודמת.
    במציאות שבה ישנן מפלגות שונות, עם מצעים שונים (כלמור ערכים שונים) ולאף מפלגה אין רוב מוחלט (ולפעמים גם אז), נדרשת קואליציה. קואליציה פירושה פשרות, ולפיכך אף מצע לא יכול להיות מיושם במלואו. אפשר לדגול בפוליטיקה של "הכל או כלום", אבל אני חושב שמדובר לא רק בטהרנות, אלא גם בניסיון להתחמק מהמורכבות של המציאות ובייחוד מהמורכבות של ניהול המציאות.

    *כל זה לא אומר שאני חושב שמרצ צריכה להשאר בקואליציה או להצביע בעד התקציב. על פניו נראה לי שמדובר בטעות, אבל אני נותן לסיעת מרצ (שיש לי אמון רב בחבריה) אשראי כדי שיוכיחו לי במהלך הקדנציה שהכניסה לקואליציה הייתה כדאית – בסופו של דבר זו שאלה שניתן לבחון רק במבחן התוצאה.

  20. לרמן הגיב:

    תודה על המחמאות. תומר, מצטער שאין לי אשראי לחלק – ציר שלבים הוא טעות היסטורית שאסור לתת לה לקרות (מקביל לבנייה של כביש הרברט סמואל שמפריד את העיר מהים בשם "הנתיב המהיר").

    מעניין כיצד אם בכלל תצדיק כל אחת מסיעות הקואליציה תמיכה אפשרית שלהן בתקציב. אחרי הכל, ללהבי היו ארבע נקודות מרכזיות לכך שהיא התנגדה לתקציב הקודם וכולן נשארו תקפות גם בתקציב המוצע, אז בשביל מה היא יושבת בקאליציה?

  21. לרמן – למעשה להבי פרשה מהקואליציה הקודמת של חולדאי על רקע התקציב, כך שכל ההצבעה שלה ביום שני צפויה להיות מהלך אחד גדול של צביעות.

    ולכולם – אין בתל אביב-יפו ראש עיר. יש ראש עירייה וזהו.

  22. יקי, ילדים (וקשישים) חשופים יותר לתאונות דרכים ולנזקי זיהום אוויר. מה הקשר בין הורות לבין תמיכה במכוניות בכלל?

    לרמן – שים לב גם לכך שבצפון העיר יש יותר תושבים – ולכן לפחות לחלק מהדברים צריך לבדוק את הדברים לפי תושב.

    לגבי תקציב שקוף – השלב הבא במאבק הוא לנסות להשיג עותק אלקטרוני של התקציב (לא מסמך שהוא סריקה של נייר) – כדי שאפשר יהיה לעשות חיפוש.

    מעניין לנסות לבצע מיפוי של הקבלנים שיקבלו את הכסף (לא צריך למצוא את כולם – מספיק לחפש את הגדולים) – מעניין אם יתברר אם הם במקרה קשורים לכל מיני אנשים בעירייה.

    אגב – כל הכבוד לפעילות בעירייה – אבל בלי פעילות שטח – בעיקר בשכונות שבהן אחוזי ההצבעה לעיר לכולנו היו נמוכים – הבחירות הבאות יהיו די דומות – יש צורך בהקמת פעילות איזורית חזקה יותר – מה קורה אם האתר של עיר לכולנו?

  23. דובי מורן הגיב:

    יקי – המכונית החשמלית של שי אגסי היא אחת מאחיזות העיניים הגדולות בנושא שמירה על הסביבה. ככל שזה נראה כעת, המכוניות ההיברדיות מזהמות פחות מן המכונית החשמלית, כאשר לוקחים בחשבון גם את היצור של הרכב, של החשמל, ואת המצברים ונזקיהם.
    פרט לכך – הנושא העיקרי שמתפספס כאן הוא מענה על השאלות – מהי עיר, מהי קהילה, מהו רחוב – האם אנחנו מדברים על תמונת רחוב צפופה, עצבנית, עגומה ודורסנית (גם תרתי משמע) או על רחובות שוקקי חיים? צא וראה מה קורה בעולם המודרני, ותבין מדוע המכונית הפרטית היא הפתרון של המאה שעברה בערים הגדולות. רק בתל אביב ממשיכים לחשוב על הפתרון של אתמול לבעיה של היום ואפילו לבעיה של מחר.

  24. יקי , עם תחבורה ציבורית טובה (לא כמו שיש בתל אביב) לנייד את עצמך וגם את הילדים זה יותר מהיר יחסית למצב שבו כולם תקועים בפקקים +חונים על המדרכה מול הגן.

    ילדים לא יכולים לנייד את עצמם, זה כל ה"לוגיסטיקה" , בפרברים כמו מודיעין המרחקים גדולים מידי ולכן ההורים (או במילים אחרות האמא) הופכת להיות נהג במשרה חלקית. בערים צפופות , עם תכנון נכון וקדימות לתחבורה ציבורית הולכי רגל ואופניים – אפשר לבצע את אותה לוגיסטיקה עם אופניים עגלה אוטובוס. ככה זה בערים רבות בעולם, וככה זה גם בארץ אצל מי שמשקיע בזה טיפת מחשבה, למרות שרוב התכנון העירוני יוצא נגד זה כיום.

    דובי – שמת לב שאנחנו מדברים בבלוגים ובאימיילים – יש מצב שבו נתחיל יותר לדבר בתוך אתר התנועה (ויקי+פורום)?

  25. פינגבאק: ההופעה של מדונה – 600 תאי שירותים כימיים | עוד בלוג תל-אביבי

  26. פינגבאק: נתראה בקרנפייה? | עוד בלוג תל-אביבי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s