בטיחות הולכי הרגל בישראל – המצב בקנטים

לפניכם הרצאה שנתן פרופ' שלום הקרט בכנס שעסק בהליכה ברגל כאמצעי תחבורה. הרצאה עוסקת במצב הבטיחות של הולכי הרגל בישראל, ואנחנו נמצאים בפיגור עצום מול העולם המערבי בנושא זה. עיקר הנפגעים הם קשישים וילדים מתחת לגיל 15, והגיע הזמן שגם האוכלוסיות האלה יקבלו התייחסות בתכנון תחבורה. עוד בנושא אתם יכולים למצוא בכתבה טובה בוואינט שסוקרת את העניין.

את ההרצאה המלאה ניתן למצוא כאן.

בחלק הראשון ההרצאה מתחילה ב-1:20, כך שאתם יכולים לקפוץ ישר לשם (מצטער, יכולות עריכת הוידאו שלי טעונות שיפור).

חלק 1:

חלק 2:

פוסט זה פורסם בקטגוריה הולכי רגל, תאונות, תחבורה, עם התגים , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על בטיחות הולכי הרגל בישראל – המצב בקנטים

  1. יובל הגיב:

    אפשר לחפש פתרון בסגנון שח"כ ארדן חיפש לבעית הנפגעים מבין רוכבי האפניים – לחייב הולכי רגל בקסדות, ואפשר גם באמצעי מיגון נוספים. פתרון כזה יהווה עוד צעד קטן בעידוד השימוש ברכב פרטי על פני אמצעי תחבורה אלטרנטיביים (אפניים והליכה ברגל), וזו הרי המטרה כאן.

  2. יוני הגיב:

    כדאי לציין שכחלק מהירידה הגדולה במספר ההרוגים השנה בתאונות דרכים (כ-40%), יש גם ירידה של 20% במספר הולכי הרגל.
    זאת הבעיה שלי עם הנתונים של ynet – הם מדברים על מגמה הולכת ומחמירה של אחוז הולכי הרגל מכלל הנפגעים – אבל הם לא מציינים שלמעשה יש ירידה כללית בהרוגים ונפגעים בתאונות דרכים בישראל – אבל בגלל שהירידה חדה יותר בשלב זה בכלי רכב, אז כמובן שבאופן יחסי אחוז הולכי הרגל גדל – למרות שאבסולוטית מספר ההורגים והנפגעים יכול לרדת.

    לא היה לי זמן לראות את ההרצאה שצירפת, אבל האם הייתה התייחסות למגזר הערבי?
    לפי דעתי אחוז גדול (ובטח לא פרופורציונאלי) מהולכי הרגל ההרוגים הם ביישובים ערבים (אני לא בטוח – אבל זה גם מתאים לעובדה שרוב הירידה בתאונות דרכים השנה היא במגזר הערבי – כ-50%) – וזה דורש טיפול שונה מאשר אם הולכי הרגל נפגעים בעיקר בערים כמו רמת גן או ירושלים.

  3. יוני הגיב:

    התכוונתי כמובן לירידה של 20% במספר הולכי הרגל שנהרגו השנה ביחס לשנה שעברה.

  4. יוני הגיב:

    ראיתי את החלק הראשון שלו – בדקה 7:15 רואים את זה טוב –
    הוא מדבר על "ירידה קטנה" באחוז הולכי הרגל ההרוגים – שזה נשאר בערך שליש מכלל ההרוגים.

    הוא כמובן שוכח להגיד, שאולי באחוזים הירידה קטנה, אבל במספרים אבסולוטים (שזה מה שחשוב) יש ירידה של 30% ב-5 שנים במספר הולכי הרגל ההרוגים – ירידה גדולה מאד.

  5. הייתי היום בנתניה – בהליכה מהמרכז המסחרי בפולג לכיוון העיר.

    בזמנו חילקת שבחים לעירייה על מאמצים שהם עשו בנושא – ובכן יש להם נון גדול בכל האיזור של מחלף פולג, בין היתר
    1. אין מדרכה בחלקים נרחבים סביב המחלף ובתוכו, יש גדרות ומכשולים שונים שמפריעים מאוד לחצות את המחלף.
    2. אין מעברי חציה או רמזורים להולכי רגל.
    3. אם אתה מחפש מונית שירות לתל אביב מאיזור פולג – אתה צריך ללכת כקילומטר וחצי ולעבור לתוך רחוב בנתניה העיר.
    4. כמובן שזה מתקשר לזה שיש ליד מרכז מסחרי מוטה רכב ופרבור (איקא) אבל אפילו בתוך המרכז ההוא המצב טוב בהרבה.
    5. היה רק חסר השלט "הולכי רגל, אנחנו מצפצפים עליכם".

    אופניים+מונית שירות מגבעתיים לפולג – פחות מ-45 דקות. הדרך חזרה לקחה משהו כמו שעה וחצי בעיקר בגלל ההליכה הארוכה בתחילתה.

  6. בזמנו שמעתי הרצאה של רופא מהדסה ירושלים שטען שהרבה מהתוצאות המדידות של תאונות דרכים (כמות הנזק הכספי, מספר הפצועים ומספר ההרוגים) נובעות ממהירות

    ההסבר שלו ושל אחרים לירידה בכמות הנפגעים היא בירידה במהירות הנסיעה הממוצעת – בעיקר בערים.

    בישראל תרבות נהיגה בעייתית, יחד עם תשתית גרועה וצפיפות גבוהה של הולכי רגל ושל מכוניות יחסית למערב – לא פלא לכן שיש הרבה נפגעים. יחד עם מודעות נמוכה של הולכי רגל לזכויות שלהם כאזרחים מצביעים – שילוב קטלני.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s