מפגש פעילים להורדת כיכר דיזנגוף חזרה לעם היום ב-20:00

כיכר דיזנגוף, אחת הטרגדיות האורבניות הגדולות בתולדות תל-אביב, לעולם לא תצעד לבד. הריני להודיעכם בזאת כי "החזית להורדת כיכר דיזנגוף" תקיים היום ב-20:00 מפגש פעילים ראשון בדרך למימוש היעד – השבת כיכר דיזנגוף למפלס הרחוב ותיקון העוול ההיסטורי שנעשה בשנות ה-70. הכיכר, יצירתה של ג'ניה אוורבוך, עוד תשוב לפעום בליבה של העיר הלבנה.

המפגש יתקיים בדיזנגוף 118 (דירה 7). לפרטים נוספים ניתן לפנות למור גלבוע בטלפון: 052-3626001 או במייל: dizengof.square@gmail.com.

כמו כן, אתם מוזמנים לחתום על העצומה בנושא וכן להצטרף לקבוצת הפייסבוק. בהזדמנות זאת אני שמח להפנות אתכם לפוסט שלי מלפני שנה וחצי, בתקופה בה נראה שהעירייה אוטוטו מחזירה לנו את הכיכר (מאז לא התקדם כלום). בין התומכים בהחזרתה של כיכר דיזנגוף ניתן למנות את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ראש העירייה, רון חולדאי וח"כ ניצן הורוביץ. עכשיו רק צריך לעזור להם (במיוחד לנתניהו ולחולדאי) לבצע.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כיכר דיזנגוף, תל-אביב. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

0 תגובות על מפגש פעילים להורדת כיכר דיזנגוף חזרה לעם היום ב-20:00

  1. שלא לומר הגיב:

    לאלתר הכיכר תונמך
    חזרה למפלס האזרח!

    (לצערי הרב לא אוכל להגיע. יותר מאשמח אם תמשיך לעדכן על פעילותכם.)

  2. שושי הגיב:

    מהפוסט הקודם לא הבנתי אם זה טוב או רע: מוצע להרחיק מאד חלק מקווי האוטובוסים (אפילו עד לדרך נמיר). האם התוצאה תהיה שהנגישות לכיכר, לדיזנגוף סנטר ולסביבה תתאפשר בעיקר במוניות ספיישל ובאופניים? ומה לגבי איכות האוויר בכיכר קטנה מותקפת גזי פליטה במפלס שלה?
    נראה שהסדר הנכון הוא קודם לשפר מהותית את פעילות התחבורה הציבורית, אולי עפ"י הצעתו של ח"כ דב חנין.

  3. אוהד הגיב:

    אי אפשר להוריד את הכיכר לאחר כל השנים האלו, כאשר העיר והעולם השתנה מהותית סביבה ולצפות שזה יהיה כמו פעם. הנמכת הכיכר, ללא שינויים מהותיים בהסדרי התחבורה בעיר, לא תשחזר את תהילתה ותעלה למשלם הארנונה עשרות מיליוני שקלים שעדיף להשקיעם בתחבורה, חינוך ורווחה.

  4. לרמן הגיב:

    הכיכר כמובן לא תחזור להיות בדיוק מה שהייתה בעבר לפני שפגעו בה. הבעייה, אגב היא לא ממש התחבורה שעוברת שם – פחות רכבים פרטיים עוברים בכיכר דיזנגוף לעומת מה שעברו שם ב-1974. הבעייה העיקרית (שמעתי במו אוזניי את חולדאי אומר את זה) זה כסף ולא נהלי תחבורה. הנמכת הכיכר תשיב את המרחב הדמוקרטי החשוב של כיכר דיזנגוף לתושבי העיר והמדינה, ותהיה אבן-פינה בדרך להשבת העיר תל-אביב להולכי הרגל.

    שושי, חלק מקווים אמורים לעבור לנמיר ולאבן-גבירול שהם צירים משמעותיים הרבה יותר מבחינת תחבורה ציבורית מרחוב דיזנגוף כיום. בכל מצב, קו 5 ימשיך לעבור בדיזנגוף. הקווים שאמורים לצאת מדיזנגוף הם קווים מטרופולוניים יחסית כמו הקווים להרצליה, רמת-גן ופרברים אחרים.

    קצת דחיפה מכיוון התושבים וסוחרי הרחוב תעזור לעירייה (ולממשלה כמו שביבי הבטיח) לעשות את הצעד המתבקש.

  5. אליאב (Uptown) הגיב:

    מה נסגר בינתיים עם התפלצת שנקראת כיכר אתרים? יש התקדמות בחזית הזאת?

  6. יוני הגיב:

    לגבי כיכר אתרים – כן, ממה ששמעתי מהסיור שהיה שם – השיפוץ הולך להתחיל עוד מעט – וזה הולך להיות די משמעותי (הורדת מעקות הבטון, החלפת הרצפה הנוראית וכו' )

    וגם אפשר להגיד מילה טובה (אשמח לשמוע את דעתך גם כן, לרמן) לגבי בריכת גורדון –
    החליפו את המחסומים בגדרות שקופים, הרחיבו את הטיילת פי כמה, הפכו את האזור נעים להליכה וכיום הוא בהחלט נראה הרבה יותר טוב מפעם – עם פגיעה מינימילית בבריכה (להוציא את הויכוח האם בכלל היה צריך להשאיר אותה או לא).

  7. דני הגיב:

    יש בעיה במערכת התגובות באתר? כתבתי תגובה שלמה על מדוע הכיכר במצב כה גרוע כי העירייה מזניחה אותה במכוון, והיא נמחקה משום מה. אלא אם היא נמחקה במכוון, ואז אשמח לדעת מדוע

  8. לרמן הגיב:

    דני, לא ידוע לי שיש בעייה מסויימת עם התגובות פה וגם לא ראיתי תגובות שזוהו כספאם ומחכות לאישור. מקווה שתגיב שוב (ולא נותר לי אלא לקוות שבלוגלי לא יאכל את התגובה הבאה שלך).

  9. יעל הגיב:

    האומנם אני היחידה שמחבבת את הכיכר העילית? יש משהו נוגע ללב במזרקה של אגם לדעתי – היא יכולה להסתובב, לירוק מים, להבעיר אש, להשמיע מוזיקה, ולמרות כל הפוטנציאל הזה היא נראית מוזר ורוב הזמן מעלה אבק ומבזבזת כספי ציבור בעשיית כלום. בעיניי היא תמיד היתה משל נאה לעירייה, לממשלה, רק תבחרו…

    כמי שמתגוררת עם עיר מלאה כיכרות עד כלות, הורדת כיכר דיזינגוף תהיה איומה לתנועה. מדובר בציר די עמוס, וישיבה בכיכר היא לא חוויה מלבבת כשאתה מוקף אוטובוסים פולטי עשן ומכוניות פרטיות המצפצפות בעצבנות לאידיוט התורן שלא בטוח למי יש זכות קדימה בכיכר – כל אלו בגובה העיניים. עדיף להשאיר את התנועה מתחת לבטון.

  10. לרמן הגיב:

    מדוע הורדת כיכר דיזנגוף תהיה איומה לתנועה? תנועת הולכי הרגל במקום ורוכבי האופניים צפוייה דווקא לעלות אחרי שיורידו את הכיכר הזו, כך שיותר אנשים למעשה יגיעו לכיכר וישהו בה ולא פחות. אכן, ינועו שם פחות כלי רכב פרטיים לאחר מכן (כבר היום נעות שם פחות מכוניות מאשר בשנות ה-70 כשהעלו אותה) וחלק מקווי האוטובוסים שעוברים בדיזנגוף יזוזו משם (כך לפחות העירייה מתכננת לפי ידיעתי), כך שהאיזון בין הולכי רגל למכוניות יקבל תנודה בכיוון הנכון לטובת העיר.

    בענייני תנועה עירונית השאלה היא האם סופרים את סך תנועות האנשים בעיר ממקום למקום (ברגל, אופניים, תח"צ, רכב וכל אמצעי אחר), או אם סופרים רק כלי רכב פרטיים (ואז שיפור תנועה קשור רק למכוניות ולא למכלול התנועה בעיר).

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s